مرکز داده چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مرکز داده چیست؟ (بخش اول)

مرکز داده چیست؟ (بخش اول)

مرکز داده به مراکزی گفته می شود که عملیات و تجهیزات فناوری اطلاعات مشترک سازمان را برای اهداف ذخیره ، پردازش و انتشار داده ها و برنامه ها متمرکز می کند. از آنجا که آنها مهمترین دارایی های یک سازمان را در اختیار دارند ، مراکز داده برای تداوم فعالیت های روزمره حیاتی هستند. در نتیجه ، امنیت و قابلیت اطمینان مراکز داده و اطلاعات آنها از اولویت های اصلی هر سازمان است.

در گذشته ، مراکز داده زیرساخت های فیزیکی بسیار کنترل شده ای بودند ، اما مراکز داده ابری آن مدل را تغییر داده است. به جز مواردی که محدودیت های نظارتی به یک مرکز داده داخلی بدون اتصال به اینترنت نیاز دارند ، بیشتر زیرساخت های مرکز داده مدرن از سرورهای فیزیکی داخلی به زیرساخت های مجازی تبدیل شده اند که از برنامه ها و بارهای کاری در محیط های چند ابر پشتیبانی می کند.

نقش مرکز داده

مراکز داده بخشی جدایی ناپذیر از شرکت ها و سازمان ها هستند که برای پشتیبانی از برنامه های تجاری و ارائه خدماتی مانند:

ذخیره سازی ، مدیریت ، پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
برنامه های بهره وری مانند ایمیل
معاملات تجارت الکترونیک با حجم بالا
تأمین انرژی در انجمن های بازی آنلاین
داده های بزرگ ، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

امروزه گزارش شده است که بیش از 7 میلیون مرکز داده در سراسر جهان وجود دارد. تقریباً هر تجارت و نهاد دولتی مرکز داده خود را ایجاد و نگهداری می کند یا اگر به هر دو مدل نرسد به مرکز اطلاعات شخص دیگری دسترسی دارد. امروزه گزینه های بسیاری از جمله اجاره سرورها در مرکز مکان یابی ، استفاده از خدمات مرکز داده با مدیریت شخص ثالث یا استفاده از خدمات مبتنی بر ابر از میزبانانی مانند آمازون ، مایکروسافت ، سونی و گوگل در دسترس است.

مرکز داده چیست؟ (بخش اول)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

اجزای اصلی یک مرکز داده

معماری و نیازهای مرکز داده می توانند تفاوت چشمگیری داشته باشند. به عنوان مثال ، یک مرکز داده ای که برای یک ارائه دهنده خدمات ابری مانند آمازون ساخته شده است ، شرایط ، زیرساخت ها و الزامات امنیتی را برآورده می کند که به طور قابل توجهی با یک مرکز داده کاملا خصوصی متفاوت است ، مانند یک مرکز ساخته شده برای یک مرکز دولتی که به امنیت داده های طبقه بندی شده اختصاص دارد.

صرف نظر از طبقه بندی ، یک کارایی موثر مرکز داده از طریق سرمایه گذاری متعادل در تأسیسات و تجهیزاتی که در آن قرار دارد ، حاصل می شود. علاوه بر این ، از آنجا که مراکز داده غالباً داده ها و برنامه های مهم تجاری سازمان را در خود جای می دهند ، ضروری است که امکانات و تجهیزات در برابر مهاجمان و حملات سایبری ایمن باشند. در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید