روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات (بخش اول)

روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات (بخش اول)

پشتیبان گیری از داده ها عملی است که ترکیبی از تکنیک ها و راه حل ها برای پشتیبان گیری کارآمد و مقرون به صرفه است. داده های شما در یک یا چند مکان ، در فرکانس های از پیش تعیین شده و در ظرفیت های مختلف کپی می شوند. می توانید با استفاده از معماری خود ، یک عملیات پشتیبان گیری داده انعطاف پذیر تنظیم کرده و یا از راه حل های Backup as a Service (BaaS) استفاده کرده و آنها را با حافظه محلی مخلوط کنید. امروز ، راه حل های TCO ذخیره سازی شرکتی زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا هزینه ها را محاسبه کنید ، از اتلاف داده جلوگیری کنید و از نقض داده جلوگیری کنید .

پشتیبان گیری از اطلاعات چیست؟

پشتیبان گیری از داده ها ، کپی کردن داده ها از مکان اصلی به مکان ثانویه برای محافظت از آنها در صورت بروز فاجعه ، حادثه یا اقدامات مخرب است. داده ها بسیار حیاتی هستند و از دست دادن داده ها می تواند خسارت گسترده ای ایجاد کند و فعالیت های تجاری را مختل کند. به همین دلیل تهیه پشتیبان از اطلاعات برای کلیه مشاغل بزرگ و کوچک بسیار مهم است.

داده های پشتیبان یعنی چه؟

معمولاً داده پشتیبان به معنای تمام داده های لازم برای بار کاری است که سرور شما در حال اجرا است. این می تواند شامل اسناد ، پرونده های رسانه ای ، پرونده های پیکربندی ، تصاویر ماشین ، سیستم عامل ها و پرونده های رجیستری باشد. اساساً ، هر داده ای که می خواهید حفظ کنید می تواند به عنوان داده پشتیبان ذخیره شود. روش های پشتیبان گیری به شرح زیر می باشد:

بدون ساختار

یک مخزن بدون ساختار ممکن است به سادگی مجموعه ای از نوارها ، DVD-R ها یا HDD های خارجی با حداقل اطلاعات در مورد پشتیبان گیری و چه زمان باشد. این روش ساده ترین روش برای پیاده سازی است ، اما بعید است بتوان به سطح بالایی از قابلیت بازیابی دست یافت زیرا فاقد اتوماسیون است.

روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات (بخش اول)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

تصویربرداری سیستم

مخزنی که از این روش پشتیبان استفاده می کند شامل کپی داده های منبع کامل است که در یک یا چند نقطه خاص در زمان گرفته شده است. با کپی کردن تصاویر سیستم ، این روش اغلب توسط تکنسین های رایانه برای ضبط کردن تنظیمات خوب شناخته شده استفاده می شود. با این حال ، تصویربرداری به عنوان ابزاری برای ایجاد پشتیبان گیری مداوم از سیستم های متنوع ، بیشتر به عنوان راهی برای پیکربندی استاندارد در بسیاری از سیستم ها مفیدتر است.

افزایشی

یک نسخه پشتیبان تهیه افزایشی داده ها را از زمان یک نقطه مرجع تغییر می دهد. نسخه های تکراری از داده های بدون تغییر کپی نمی شوند. به طور معمول پشتیبان گیری کامل از تمام پرونده ها یکبار یا در فواصل زمانی نادرست است و به عنوان نقطه مرجع مخزن افزایشی عمل می کند. پس از آن ، تعدادی پشتیبان افزایشی پس از بازه های زمانی متوالی ایجاد می شود. بازیابی با آخرین نسخه پشتیبان تهیه می شود و سپس موارد افزایشی را اعمال می کنید. برخی از سیستم های پشتیبان گیری می توانند پشتیبان گیری کامل مصنوعی را از مجموعه ای از موارد افزایشی ایجاد کنند ، بنابراین معادل انجام پشتیبان گیری مکرر را فراهم می کنند. هنگامی که برای اصلاح یک پرونده بایگانی تکمیل شد ، این سرعت نسخه های اخیر پرونده ها را بازیابی می کند.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید