مرکز داده چیست؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مرکز داده چیست؟ (بخش دوم)

مرکز داده چیست؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله مرکز داده چیست؟ ، ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.

عناصر اصلی یک مرکز داده به شرح زیر تجزیه می شوند:

تسهیلات: فضای قابل استفاده موجود برای تجهیزات IT. فراهم آوردن دسترسی شبانه روزی به اطلاعات ، مراکز داده را از جمله مصرف کننده ترین امکانات در جهان می دانند. طراحی برای بهینه سازی فضا و کنترل محیط برای نگهداری تجهیزات در محدوده دما / رطوبت خاص هر دو مورد تأکید قرار گرفته است.

اجزای اصلی: تجهیزات و نرم افزارهای مربوط به عملیات IT و ذخیره سازی داده ها و برنامه ها. این ها ممکن است شامل سیستم های ذخیره سازی باشد. سرورها زیرساخت شبکه ، مانند سوئیچ ها و روترها و عناصر مختلف امنیتی اطلاعات ، مانند دیوارهای آتش .

زیرساخت پشتیبانی: تجهیزات کمک به حفظ امنیت بیشترین امکان دسترسی. موسسه Uptime چهار طبقه از مراکز داده را تعریف کرده است که در دسترس بودن آنها از 99.671٪ تا 99.995٪ است. برخی از سیستم های پشتیبانی زیرساخت ها عبارتند از:

منابع برق اضطراری (UPS) ، بانک های باتری ، ژنراتورها و منابع انرژی زائد.

کنترل محیط : سیستم های تهویه مطبوع اتاق کامپیوتر (CRAC) ؛ سیستم های گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC).

سیستم های امنیتی فیزیکی ، بیومتریک و سیستم های نظارت تصویری.

مرکز داده چیست؟ (بخش دوم)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

مراکز داده در سالهای اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. در حالی که فناوری اطلاعات شرکت به حرکت خود به سمت خدمات درخواستی ادامه دارد ، زیرساخت های مرکز داده از سرورهای داخلی به زیرساخت های مجازی تبدیل شده اند که از بارهای مختلف در زیر مجموعه های زیرساخت های فیزیکی و محیط های چند ابری پشتیبانی می کند. این روزها عبارتی وجود دارد: مرکز داده مدرن جایی است که حجم کار شما در آن باشد.

ارتباطات در مراکز داده امروزه اغلب مبتنی بر شبکه هایی هستند که مجموعه پروتکل IP را اجرا می کنند . مراکز داده حاوی مجموعه ای از روترها و سوئیچ ها هستند که ترافیک را بین سرورها و به جهان خارج انتقال می دهند که مطابق با ساختار شبکه مرکز داده متصل هستند . افزونگی اتصال به اینترنت اغلب با استفاده از دو یا چند ارائه دهنده خدمات بالادستی فراهم می شود.

برخی از سرورهای مرکز داده برای اجرای سرویس های اساسی اینترنت و اینترانت مورد نیاز کاربران داخلی سازمان استفاده می شوند ، به عنوان مثال ، سرورهای ایمیل ، سرورهای پروکسی و سرورهای DNS .

عناصر امنیتی شبکه نیز معمولاً استفاده می شوند: دیوارهای آتش ، دروازه های VPN ، سیستم های تشخیص نفوذ و غیره. همچنین سیستم های مانیتورینگ برای شبکه و برخی از برنامه های کاربردی رایج است. در صورت خرابی ارتباطات درون مرکز داده ، سیستم های اضافی نظارت بر خارج از سایت نیز معمولی هستند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید