خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

روتر چیست و چه کاربردی دارد؟

روتر چیست و چه کاربردی دارد؟

روتر، حداقل دستگاه شبکه خانگی رایج که معمولاً روتر نامیده می شود، قطعه ای از سخت افزار شبکه است که امکان برقراری ارتباط بین شبکه خانگی محلی شما، مانند رایانه های شخصی و سایر دستگاه های متصل شما و اینترنت را فراهم می کند. روتر مورد استفاده در شبکه های خانگی و کوچک با دقت بیشتری دروازه مسکونی نامیده می شود، اما هرگز این دستگاه ها را به این نام نخواهید دید. حال ما در این مطلب قصد داریم تا توضیحاتی را در رابطه با روتر چیست و چه کاربردی دارد؟ ارائه دهیم.

روتر اولین خط امنیت از نفوذ به شبکه است. فعال کردن بالاترین سطح امنیت در روتر مواردی مانند فایروال را روشن می کند و بهترین راه برای در امان ماندن سیستم و اطلاعات رایانه ای شما از حمله است.

روتر چیست و چه کاربردی دارد؟

اکثر روترها فقط با کابلهای شبکه به سایر دستگاههای شبکه متصل می شوند و نیازی به درایورها برای کار در ویندوز یا سایر سیستم عامل ها ندارند. با این حال، روترهایی که با USB یا FireWire به رایانه متصل می شوند معمولاً به درایورها نیاز دارند که به درستی کار کنند.

روترها معمولاً به عنوان سرورهای DHCP در شبکه های کوچک عمل می کنند و آدرس های IP منحصر به فردی را صادر می کنند. بیشتر روترها توسط شرکتهایی مانند Linksys ،3Com ،Belkin ،D-Link ،Motorola ،TRENDnet و Cisco تولید می شوند، اما شرکتهای دیگری نیز وجود دارند. روترها یک مودم، مانند فیبر، کابل یا مودم DSL، را به دستگاه های دیگر متصل می کنند تا امکان برقراری ارتباط بین آن دستگاه ها و اینترنت فراهم شود. اکثر روترها، از جمله روترهای بی سیم، معمولاً دارای چندین پورت شبکه هستند تا چندین دستگاه را به طور همزمان به اینترنت متصل کنند.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

روتر معمولاً از طریق اینترنت یا پورت WAN و با استفاده از کابل شبکه از طریق کابل شبکه به مودم و سپس از طریق کابل شبکه به صورت فیزیکی به کارت رابط شبکه در هر دستگاه شبکه سیمی که دارید متصل می شود. یک روتر بی سیم می تواند با استفاده از استانداردهای بی سیم مختلف به دستگاه هایی متصل شود که از استاندارد خاص استفاده شده نیز پشتیبانی می کنند.

آدرس IP اختصاص داده شده به WAN یا اتصال به اینترنت یک آدرس IP عمومی است. آدرس IP اختصاص داده شده به اتصال شبکه محلی یک آدرس IP خصوصی است. آدرس IP خصوصی که به روتر اختصاص داده می شود معمولاً دروازه پیش فرض دستگاه های مختلف شبکه است. روترهای بی سیم و روترهای سیمی با اتصالات متعدد نیز به عنوان سوئیچ های شبکه ای ساده عمل می کنند تا دستگاه ها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، چندین رایانه متصل به روتر می توانند برای به اشتراک گذاشتن پرونده ها و چاپگرها در میان یکدیگر، پیکربندی شوند.

روتر چیست و چه کاربردی دارد؟

به احتمال زیاد زمانی فرا می رسد که شما باید در نحوه کار شبکه خود تغییراتی ایجاد کنید. این کار با دسترسی به نرم افزار موجود در روتر انجام می شود.

اگر بخواهید چند دلیل برای ورود به روتر خود داشته باشید:

  • رمز ورود روتر را تغییر دهید
  • شبکه را رمزگذاری کنید
  • قوانین حمل و نقل پورت را تنظیم کنید
  • رمز عبور Wi-Fi را تغییر دهید
  • نام شبکه بی سیم دیگری را انتخاب کنید
  • سیستم عامل موجود در روتر را به روز کنید

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید