VoIP Gateway چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

VoIP Gateway چیست؟ (بخش اول)

VoIP Gateway چیست؟ (بخش اول)

برآورد می شود 61٪ از مشاغل در پایان قرارداد خود با شرکت مخابراتی خود از PSTN سنتی به تلفن ابری (VoIP) تغییر مسیر دهند. هنوز هم ، مگر اینکه کاملاً به تلفن های نرم افزاری متکی باشید ، تغییر یک شبکه قدیمی موجود به VoIP خالص می تواند کاری گران باشد. به همین دلیل است که برخی از مشاغل استفاده از گیتوی های VoIP را ترجیح می دهند.

VoIP Gateway چیست؟

VoIP gateway وسیله ای سخت افزاری است که ترافیک تلفن را به بسته داده ای برای انتقال از طریق اینترنت تبدیل می کند. گیتوی VoIP با ATA متفاوت است زیرا ATA (جعبه VoIP نیز نامیده می شود) هر بار یک تلفن را تبدیل می کند. برخی از بزرگترین گیتوی های VoIP می توانند حداکثر 256 تماس را همزمان پشتیبانی کنند.

گیتوی های آنالوگ و گیتوی های دیجیتال وجود دارند. همچنین گیتوی های VoIP وجود دارد که ترافیک VoIP را به شبکه های بی سیم GSM یا CDMA متصل می کند. گیتوی VoIP ابزاری ارزشمند برای دفاتر بزرگ است که به خدمات VoIP تجاری روی می آورند اما زیرساخت های لازم را دارند که انتقال کامل به VoIP را گران یا غیر عملی می کند.

اگر ترافیک صوتی از یک شبکه IP در حال ورود (نشات گرفته) باشد ، درگاه VoIP سیگنال انتقال را از طریق PSTN از حالت فشرده خارج و رمزگشایی می کند. اگر تماس از PSTN در می آید ، درگاه VoIP ترافیکی را که باید از طریق IP استفاده شود رمزگذاری می کند.

انواع گیتوی های VoIP

گیتوی های VoIP آنالوگ بین بیست و چهار تلفن قدیمی متصل می شوند. دو نوع گیتوی آنالوگ وجود دارد ، FXO (دفتر ارز) و FXS (مشترک ارزی یا ایستگاه ارزی). FXS یک تلفن را برای VoIP رمزگذاری می کند و FXO یک خط کامل یا PBX میزبان را به POTS متصل می کند. به عبارت دیگر ، یک FXS همزمان یک تلفن (به ازای هر پورت) را متصل می کند ، و یک FXO برای برقراری تماسهای تلفنی با PSTN با IP PBX همزمان کار می کند. یک گیتوی VoIP دیجیتال دستگاه های دیجیتال مانند آنچه ممکن است یک ISDN یا یک رابط نرخ اولیه (PRI) را رمزگذاری کند ، رمزگذاری می کند .

VoIP Gateway چیست؟ (بخش اول)

جهت طراحی، برآورد هزینه و خرید تجهیزات، نصب، کانفیگ و راه اندازی سیستم VOIP کافیست با مشاوران ما در چکاد پردازش درتماس باشید.

دلایل در نظر گرفتن یک گیتوی

چرا کسی از گیتوی VoIP استفاده می کند؟ یک دلیل اصلی هزینه است. تغییر در کل دفتر کار به VoIP بسیار گران است. علاوه بر هزینه تلفن های جدید ، زیرساخت PBX ، هزینه پشتیبانی فناوری اطلاعات و زمان و هزینه لازم برای آموزش همه در مورد تجهیزات جدید وجود دارد. همچنین ، علی رغم تمام تلاش ها برای فعال و سرور نگه داشتن سرورها ، گاهی اوقات آنها از کار می افتند.

بسیاری از گیتوی های VoIP دارای حالت “بازگشت” هستند تا در صورت عدم دسترسی به اینترنت به PSTN تغییر حالت دهند. شغلی که به شدت به دستگاه های نمابر متکی است ممکن است در قطع خدمات تلفن قدیمی خود نیز مردد باشد. به همین دلایل ، برخی از مشاغل از رویكرد “تركیبی” ، با تركیب تجهیزات در محل خود با گیتوی های VoIP ، برای بدست آوردن بسیاری از مزایای VoIP و در عین حال حفظ اطمینان و آشنایی تجهیزات موجود خود ، طرفداری می كنند. برای خریداری گیتوی های ویپ می توانید به فروشگاه چکاد پردازش مراجعه کنید. همچنین در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید