همه چیز درباره سرور (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

همه چیز درباره سرور (بخش اول)

همه چیز درباره سرور (بخش اول)

ویژگی های سخت افزاری سرور چیست؟ تفاوت آن با رایانه شخصی معمولی چیست؟ و اهداف یک سرور چیست؟ در مقاله زیر پاسخ ها و ویژگی های خاص سرور را خواهید یافت.

سرور رایانه ای است که خدمات یا داده ها را در یک شبکه ارائه می دهد. به عنوان مثال ، یک سرور می تواند صفحات اینترنتی را در صورت درخواست تحویل دهد یا اطلاعات منتقل شده به آن را در پایگاه داده ذخیره کند. علاوه بر این حوزه های کاربردی معمولی به عنوان سرورهای وب و پایگاه داده ، سرورها از ارسال ایمیل ، ذخیره فایل ها به عنوان سرور فایل و یا افشای آن ها در قالب یک سرور DNS که تحت آن آدرس IP رایانه با یک نامی است مراقبت می کنند.

سرور

سرور ، کامپیوتر قدرتمندی است که می تواند چندین دستور و درخواست را به صورت همزمان انجام دهد. به عنوان مثال ، سایت های اینترنتی سرورهای وب را ارائه می دهند که شامل Nginx یا وب سرور Apache است. سرورهای ایمیل مانند Postfix ، سرورهای گروهی مانند Microsoft Exchange انتقال ایمیل و سایر جنبه های ارتباط را تنظیم می کنند.

سرور را در کجا قرار دهیم

کسانی که نمی خواهند سرور را در محل کار یا خانه خود راه اندازی کنند، می توانند آن را از ارائه دهندگان خدمات سرور و هاستینگ اجاره کنند. این بدان معنی است که شما به یک سرور دسترسی کامل دارید و اگر زمانی سرور به مشکلی خورد ، بهترین متخصصان آن را تعمیر می کنند. به منظور استفاده بهتر و موثر تر از یک سرور ، چندین مشتری اغلب یک سرور را اجاره می کنند. چنین سرور مشترکی می تواند وب سایت چندین شرکت را به صورت همزمان پردازش کند. نرم افزارهای خاص همچنین می توانند چندین کامپیوتر کامل روی سرور را شبیه سازی یا پیاده کنند. این سرورهای مجازی مانند سرورهای واقعی برای مشتریان ظاهر می شوند ، اما معمولاً هزینه آنها به طور قابل توجهی کمتر می باشد.

همه چیز درباره سرور (بخش اول)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

الزامات سختگیرانه برروی سرور

الزامات سخت گیرانه برروی سرور تا حد زیادی به حوزه کاربرد آن بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک وب سرور باید بتواند تا آنجا که ممکن است تعداد زیادی درخواست را پردازش کند. اگر از سوی دیگر ، سروری به عنوان محل ذخیره فیلم ها عمل می کند ، باید بتواند حجم زیادی از داده ها را در اسرع وقت بپذیرد. اگر سروری قرار است داده های آب و هوایی را که به آن محول شده است به صورت محاسباتی فشرده پردازش کند ، به پردازنده ای قدرتمند نیاز دارد.

سرورها معمولاً هر روز به صورت شبانه روزی کار می کنند. در صورت خرابی سرور ، این می تواند به سرعت عواقب ناخوشایندی داشته باشد. یک فروشگاه آنلاین که دیگر قابل دسترس نیست می تواند ضرر بزرگی را متحمل شود. بنابراین بیشتر سرورها باید تا حد امکان قوی ساخته شوند. در حالت ایده آل ، اجزاء با یکدیگر هماهنگ شده و به طور گسترده ای توسط تولید کنندگان سرور آزمایش می شوند. در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید