همه چیز درباره سرور (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

همه چیز درباره سرور (بخش دوم)

همه چیز درباره سرور (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله همه چیز درباره سرور ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.

ویژگی های خاص سرور

سرورها همچنین می توانند از اجزای سخت افزاری موجود در بازار ساخته شوندیا به صورت آماده خریداری شوند. با این حال ، چنین سرورهای ساده ای اغلب برای مشاغل کوچک ، مشاغل آزاد یا اهداف خصوصی کافی است. بنابراین برخی از تولیدکنندگان سخت افزار سرورهای کم حجم ارزان ارائه می دهند. این ها معمولاً شرکت های کوچک یا خانه ها هستند ، مانند مواردی که در ذخیره سازی شبکه (NAS) استفاده می شود.

سرور های جمع و جور و کوچ نیز ویژگی های خاص خودشان را دارند. ویژگی هایی نظیر راحت تر خنک کردن ، استفاده از فن کمتر و برق کمتر. این ویژگی ها این سرورها را به یک سرور خوب و مناسب برای کسب و کارهای کوچک کرده است. البته این نکته را باید در نظر داشت که سرورهای بزرگ بسیار سریعتر و کامل تر هستند.

با این حال ، به طور معمول ، سرورها در محفظه های استانداردی قرار می گیرند که در قفسه ها ، به اصطلاح “رک” ، قرار می گیرند. به این ترتیب ، بعداً می توان سرورهای اضافی را اضافه کرد. با این طراحی خاص می توان سرورهای جدید را سریعتر جایگزین سرورهای معیوب یا قدیمی کرد.

عملکردهای داخلی

تولیدکنندگان بزرگ پردازنده مانند Intel یا AMD پردازنده های مخصوص سرور را ارائه می دهند ، که رهبر بازار اینتل بیشتر تحت نام تجاری Xeon است. از یک سو ، این ها بسیار قدرتمند هستند و از سوی دیگر ، عملکردهای اضافی متناسب با برنامه های سرور ، مانند کار با ماشین های مجازی را ارائه می دهند. برای این منظور ، پردازنده های سرور به مادربردهای مناسب نیاز دارند . پردازنده هایی قدرتمند تر و سریعتر. همچنین این سرورها به منبع تغذیه یا پاور قدرتمندی نیز نیاز دارند تا بتوانند برق مورد نیاز تمامی قطعات را تامین کنند. جدا از همه این موارد یک سرور نیاز به رم بالا و حافظه ذخیره سازی سریع و زیادی دارد. سیستم خنک کنندگی یک سرور نیز یکی از اصلی ترین مواردی است که باید حتما حتما به آن توجه شود. همچنین موارد ایمنی نیز باید رعایت شود تا حادثه ای رخ ندهد.

همه چیز درباره سرور (بخش دوم)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

با استفاده از اتصال جداگانه به شبکه و عملکردهای ویژه نگهداری از راه دور ، می توان سرور را که در اتاق سرور یا مرکز داده خاصی قرار دارد ، از ایستگاه کاری کنترل کرد و برای مثال راه اندازی مجدد کرد. بنابراین سرورها در حین کار نیازی به صفحه کلید متصل یا مانیتور ندارند.

برای جلوگیری از عملکرد نادرست ، پورت های USB و حتی کلید روشن یا خاموش اغلب می توانند غیرفعال شوند. برخلاف رایانه های رایج ، سرورها هیچ گونه عملکرد چندرسانه ای را ارائه نمی دهند. این سرورها تنها مخصوص پردازش نرم افزارها و سایت ها و برنامه های مختلف هستند و گرافیک خاصی ندارند.

یک کنترلر RAID داخلی چندین هارد دیسک را در یک دستگاه ذخیره سازی سریع و بزرگ داده ترکیب می کند. با این کار می توان تعداد زیادی هارد را به یکدیگر متصل کرد و فضای ذخیره سازی زیادی را ایجاد کرد.

بنابراین سرورها از نظر سخت افزاری به خوبی مجهز شده اند تا ستون فقرات فناوری اطلاعات در هر شرکت و اساس اینترنت و محاسبات ابری در مراکز داده بزرگ در سراسر جهان را تشکیل دهند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید