خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مهمترین اصول در طراحی دیتاسنتر

مهمترین اصول در طراحی دیتاسنتر

دیتاسنتر شما مهمترین منبع در سازمان شماست. همانطور که می دانید این ابزار برای تمام ذخیره سازی، مدیریت و انتشار داده ها، برنامه ها و ارتباطات برای تجارت شما فراهم می کند. وقتی کارمندان و مشتریان نتوانند به سرورها، سیستم های ذخیره سازی و دستگاه های شبکه ای که در دیتاسنتر هستند، دسترسی پیدا کنند کل سازمان شما می تواند خاموش شود. میلیون ها تومان می تواند در طی چند دقیقه برای مشاغل مانند بانک ها، شرکت های هواپیمایی، تسهیلات حمل و نقل و کارگزاری های آنلاین از بین برود. مدیران IT در مواجهه با این عواقب باید مراکز داده خود را مانند مراکز خود بهینه کنند (به ویژه زیرساخت شبکه). وقتی در نظر می گیرید که 70 درصد از کار افتادگی شبکه را می توان به مشکلات لایه فیزیکی، به طور خاص خطاهای کابل کشی نسبت داد، مهم این است که بیشتر به طراحی زیرساخت توجه شود.

دیتاسنتر میزبان قدرت محاسباتی، ذخیره سازی و برنامه های لازم برای پشتیبانی از مشاغل سازمانی است. زیرساخت مرکز داده در معماری فناوری اطلاعات مهم است، زیرا تمام مطالب از آن تأمین می شود یا از آن عبور می کند. مهمترین اصول در طراحی دیتاسنتر مربوط به برنامه ریزی مناسب برای طراحی زیرساخت مرکز داده بسیار مهم است و عملکرد، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

مهمترین اصول در طراحی دیتاسنتر

جنبه مهم دیگر در طراحی دیتاسنتر، انعطاف پذیری در استقرار سریع و پشتیبانی از خدمات جدید است. طراحی یک معماری انعطاف پذیر که توانایی پشتیبانی از برنامه های جدید را در یک بازه زمانی کوتاه داشته باشد، می تواند منجر به یک مزیت رقابتی قابل توجه شود. چنین طرحی نیاز به برنامه ریزی اولیه و بررسی دقیق در زمینه تراکم پورت، پهنای باند لینک اتصال لایه دسترسی، ظرفیت واقعی سرور و اشتراک بیش از حد دارد.

جهت مشاوره در طراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور، پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

طراحی شبکه مرکز داده بر اساس یک رویه لایه ای اثبات شده است که طی چندین سال گذشته در بزرگترین پیاده سازی مراکز داده در جهان آزمایش و بهبود یافته است. رویکرد لایه ای پایه اساسی طراحی مرکز داده است که به دنبال بهبود مقیاس پذیری، عملکرد و انعطاف پذیری و نگهداری است.

قفسه ها و تجهیزات مرکز داده می توانند مقدار زیادی املاک و مستغلات را به خود اختصاص دهند و تقاضای آینده برای اتصال به شبکه، پهنای باند و ذخیره سازی بیشتر ممکن است فضای بیشتری را نیز بخواهد. با کمبود فضای کف به عنوان مهمترین نگرانی امروزه در بین مدیران فناوری اطلاعات، به حداکثر رساندن منابع فضایی مهمترین جنبه طراحی مرکز داده است. محیط های کسب و کار به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و در نتیجه، نیازهای مرکز داده به طور مداوم تغییر می کند. در هنگام طراحی مرکز داده خود، فضای خالی کف کافی را فراهم کنید، انعطاف پذیری در تخصیص مجدد فضا به عملکرد خاص و افزودن قفسه ها و تجهیزات جدید در صورت لزوم امکان پذیر است. در ادامه پیشنهاد می شود مقاله اهمیت سرمایش دیتاسنتر را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید