خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

سرمایش دیتاسنتر چقدر اهمیت دارد؟

سرمایش دیتاسنتر چقدر اهمیت دارد؟

تقریباً 80 درصد دیتاسنترها از راه حل های مهار گرم یا سرد برای کمک به حفظ درجه حرارت ایمن برای سرورها استفاده می کنند یا در حال استفاده از آنها هستند. در بسیاری از موارد ممکن است متوجه شوید که Data center نسبت به مناطق دیگر در ساختمان خنک تر هستند. سرمایش دیتاسنتر چقدر اهمیت دارد؟ برای کمک به درک اهمیت تهویه مطبوع مرکز داده، ابتدا شروع به کار می کنیم تا دقیقاً توصیف کنیم که دیتاسنتر چیست و سرمایش دیتاسنتر چقدر اهمیت دارد.

دیتاسنتر چیست؟

ساخت دیتاسنتر معمولاً در یک ساختمان که برای ذخیره سرورها تعیین شده است به یک منطقه خاص تنظیم می شود. دیتاسنتر برای ذخیره اطلاعات بسیار حیاتی هستند و حفظ آنها برای مشاغل بسیار مهم است. بدون ساخت دیتاسنتر مناسب، می توان سرورها را در معرض گرم شدن بیش از حد و خرابی تصور کرد. این می تواند باعث از بین رفتن اطلاعات شود که می تواند به شدت بر یک شرکت تأثیر بگذارد. این خطر در دهه های اخیر بیشتر شده است زیرا صنایع بیشتری به اطلاعات ذخیره شده دیجیتالی اعتماد می کنند. به عنوان یک قاعده، هرچه تعداد سرویس دهنده ها در یک منطقه بیشتر باشد، درجه حرارت بالاتر نیز می تواند برسد. اگر اجازه داده شود دما از یک نقطه حساس رشد کند، در بهترین حالت ممکن است عملکرد صحیحی نداشته باشد، در بدترین حالت ممکن است پردازنده بسوزد، به همین دلیل خنک سازی مرکز داده بسیار حیاتی است.

سرمایش دیتاسنتر چقدر اهمیت دارد؟

خدمات ساخت دیتاسنتر

خدمات ساخت دیتاسنتر وجود دارد و گرچه این متخصصان می توانند به شما در انتخاب نوع خنک کننده مناسب کمک کنند، اما درک اصول اولیه برای خود نیز مهم است. به عنوان مثال؛ انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع مبتنی بر پردازنده می تواند به مدیریت دما کمک کند زیرا می تواند به طور خودکار نوسانات را اندازه گیری کرده و بر این اساس واکنش نشان دهد. این تغییرات همچنین می توانند توسط IT در زمان واقعی کنترل شوند، این اطمینان حاصل می شود که شما از هر گونه جهش احتمالی بازرسی آگاهی پیدا کنید.

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

از آنجا که سرورها همیشه در حال استفاده هستند، دائماً گرما تولید می کنند. این امر باعث می شود که تهویه مطبوع انتخاب شود که بدون مشکل بتواند به طور مداوم کار کند. سیستم هایی از این دست معمولاً شامل یک واحد AC پشتیبان هستند که در صورت عقب افتادن یا خرابی سیستم اولیه، می تواند شروع به کار کند. به همین دلایل سیستم های متناوب استاندارد معمولاً برای مراکز داده توصیه نمی شوند زیرا از واحدهای پشتیبان استفاده نمی کنند و فقط در زمان های مشخصی کار می کنند.

هنگامی که نوبت به دیتاسنتر می رسد، حفظ دما بسیار مهم است. اکنون که اصول چگونگی تأثیر دما بر سرورها و بهترین نوع واحدهای AC را می دانید، اکنون می توانید روند کار را هنگام کار با سرویس ساخت دیتاسنتر بهتر درک کنید. اگرچه مهم است که به مهارت حرفه ای آنها اعتماد کنید، اما درک اصول کار مرکز داده و خنک کنندگی دیتاسنتر شما بخشی مهم از حفظ طولانی مدت آن است.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید