طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش سوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش سوم)

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش سوم)

پیش از مطالعه این بخش از مقاله طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش سوم) ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش دوم این مقاله را مطالعه کنید.

7. نمودار افزایش برق

نمودار افزایش دهنده نشان می دهد که چگونه انرژی الکتریکی از زمان ورود به ساختمان تا رسیدن به مراکز بار شاخه ، از طریق ساختمان توزیع می شود. به صورت ارتفاع ترسیم می شود و معمولاً برای مقیاس نیست. این نمودار نشان می دهد که سرویس برق از چهار متر عبور می کند و سپس از طریق چهار کلید قطع می شود. از سوئیچ های S ، SS جریان به پانل های روشنایی LL و LB می رود. از دو تابلوی اخیر ، انرژی به محل های روشنایی و راحتی در طبقه همکف و تجهیزات مکانیکی برای طبقه همکف و طبقه اول می رود. جریان از پانل L از طریق یک تغذیه کننده فرعی به L منتقل می شود که تمام خدمات الکتریکی طبقه اول را تأمین می کند ، به جز تجهیزات تهویه مطبوع. پانل L انرژی الكتریكی بیشتر مدارهای طبقه دوم را تأمین می كند. با این حال ، طرح الکتریکی این طبقه نشان می دهد که نورپردازی خارجی و تجهیزات مکانیکی سقف به تابلوهای طبقه های پایین متصل هستند.

8. نقشه های برق برای ساختمان های بزرگ

سری بعدی نقاشی ها نوع نقاشی مورد نیاز برای ساختمان های بزرگ را نشان می دهد. استانداردها در نشان دادن چنین سیستم پیچیده ای کمک چندانی نمی کنند. بنابراین از لیبرال استفاده می شود از طرح نویسی ، نقشه نگاری ، نمودارهای شماتیک ، یادداشت ها و مشخصات. با مراجعه به نقشه هایی که در برخی موارد برای وضوح بیشتر از نسخه اصلی ساده شده اند ، شرح مختصری از طرح کلی برق یک ساختمان اداری بزرگ ارائه خواهد شد.

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش سوم)

9. هماهنگی و سازماندهی نقشه ها

در هر نقاشی معمولاً مناطقی وجود دارد که از نظر پیمانکار برق ، باید در تهیه پیشنهادات جامع تر باشد. همچنین شخصی که نصب را انجام می دهد ، با داشتن اطلاعات بیشتر در مورد روش صحیح یا مورد نظر ، در بسیاری از موقعیت ها سود می برد. با این حال ، می توان اطلاعات زیادی را در مورد نقشه ارائه داد.

بسیاری از دفاتر که نقشه های الکتریکی و مکانیکی را برای سازه ها آماده می کنند ، هماهنگی خود را با تمام صنایع دستی که کار را انجام می دهند ، بهبود بخشیده اند. چنین هماهنگی (چه قبل از شروع کار و چه در حین کار) از درگیری بین موارد مختلف مکانیکی پروژه جلوگیری می کند. تغییرات لحظه آخری تجهیزات توسط تولید کنندگان باعث بروز برخی اختلافات می شود و نمی توان از قبل کاملاً پیش بینی کرد. با این وجود می توان با هماهنگی مناسب هنگام انجام نقشه ها از درگیری های آشکار جلوگیری کرد.

10. محاسبه بار

با اطلاعاتی که در کد الکتریکی ملی (NEC) ارائه شده است ، می توان تعداد مدارهای انشعاب و فیدرهای مورد نیاز در بسیاری از انواع سازه ها را محاسبه کرد. اخیراً NEC اصطلاح ولت آمپر را در مناطق استفاده عمومی استفاده کرده است. ولتاژ آمپر نیرویی آشکار است که از مدار عبور می کند. از نظر ریاضی از وات (توان واقعی) و وارس (واکنشی) تشکیل شده است (در واقع ریشه مربع حاصل از مربع ها). نسبت وات تقسیم بر ولت آمپر را ضریب توان (pf) می نامند. بنابراین ، اگر pf برابر 1 یا 100 درصد باشد ، مقدار وات برابر با مقدار ولت آمپر است.

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش سوم)

خلاصه

به تصویر کشیدن الزامات الکتریکی برای ساختمانهای مسکونی ، دفاتر اداری و سایر سازه ها نیاز به ترکیبی از درمان گرافیکی ، آگاهی از کدهای ساختمان و مشخصات کتبی دارد. برای سازه های کوچک ، مانند خانه ها ، معمولاً نشان دادن پریزهای برق ، وسایل و کلیدها دقیقاً بر روی نقشه های خانه و نشان دادن موارد مورد نیاز جهت تعویض کافی است. به طور کلی ، بقیه ترتیب اتصال به سازنده واگذار می شود. اما در ساختمانهای بزرگتر ، به منظور انطباق با الزامات ایمنی ، ایجاد انعطاف پذیری فراوان برای تجهیزات آینده و گسترش آنها و به حداقل رساندن هزینه نصب کارهای الکتریکی ، لازم است که کلیه آرایشهای مدار ، از جمله مکانهای تابلو ، به تصویر کشیده شود. استانداردهای ملی نقشه کشی ANS Y32.9 و Mu Std 15-3 (که یکسان هستند) توسط اکثر مهندسانی که نقشه های الکتریکی تهیه می کنند ، رعایت می شود. در به تصویر کشیدن الزامات الکتریکی برای ساختمان ها ، تهیه نقشه های سیم کشی ، نمودارهای بالابرنده و برنامه های مربوط به وسایل ، مسیرهای مسابقه ، هادی ها و غیره ضروری یا مطلوب است ، گاهی اوقات از افسانه های نماد استفاده می شود ، به خصوص اگر از نمادهای غیر استاندارد در نقاشی ها استفاده شود. نماهای تصویری و نماهای ارتوجی از برخی ویژگی ها و تجهیزات اغلب مفید هستند. هماهنگی توسط شخص طراحی کننده با معمار ، صنعتگران و تولیدکنندگان تجهیزات بسیار مطلوب است زیرا درگیری و هزینه های غیرضروری نصب را به حداقل می رساند. کدهای ساختمانی محلی باید توسط طراح و سازنده دنبال شوند. وقتی کد محلی شرایطی را پوشش نمی دهد ، باید با NEC مشورت شود. در صورت عدم وجود کد الکتریکی محلی ، باید از NEC استفاده شود.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید