خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش دوم)

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش دوم)

پیش از مطالعه این بخش از مقاله طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش دوم) ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

4. برنامه های الکتریکی جداگانه

این طرح الكتریكی محل سه صفحه تابلوی توزیع جداگانه و محل پیشنهادی یك صفحه آینده را نشان می دهد. پانل C خدمات قدرت را ارائه می دهد که عمدتا برای موتورهایی که تجهیزات مکانیکی را اجرا می کنند. تعدادی از نمادها که نشان داده شده در ANS Y32.9 ظاهر نمی شوند یا با آنها متفاوت هستند ، در این طرح الکتریکی ترسیم شده اند. خروجی های براکت دیواری دارای چهار شاخه است که هنوز هم به طور گسترده استفاده می شود ، اما در ANS Y32.9 نشان داده نشده است. بدون در نظر گرفتن اینکه سیمها در سقف بالا ، یا کف زیر کار کنند ، و از خط تابلوی کوتاه برای پایه سوئیچ برای خطوط مدار استفاده می شود. با تهیه افسانه از سردرگمی در تفسیر این نمادها جلوگیری می شود.

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش دوم)

5. برنامه ثابت و افسانه

گنجاندن چنین برنامه ها و افسانه هایی ، عرف معماران و مهندسین مشاور است که طرح ها و جزئیات الکتریکی را برای ساخت ساختمان ها آماده می کنند. نصب سیستم الكتریكی با گنجاندن یك علامت گذاری نامه در هر نماد ثابت و نامگذاری های متقابل در یک برنامه همراه تسهیل می شود. یک توضیح در مورد محبوبیت مداوم این چهار شاخه این است که بسیاری از افراد احساس می کنند که نماد دایره ای ساده مندرج در ANS Y32.9 ممکن است به راحتی با سایر نمادهای مدور که ممکن است در نقاشی ها نشان داده شود اشتباه گرفته شود.

6. نمونه ای از طرح الکتریکی

طرح الکتریکی دیگری در این شکل نشان داده شده است. این  تصویر طبقات یک ساختمان اداری چند طبقه را به تصویر می کشد. این چیدمان کف ممکن است برای اتاق طراحی مناسب باشد.

طراحی سیستم برق ساختمان چگونه است؟ (بخش دوم)

همراه با این طرح الکتریکی ، یک افسانه ، برنامه ثابت وسایل روشنایی ، برنامه پانل ، برنامه سوئیچ قطع ، مدار افزایش مدار و نمودار افزایش برق وجود دارد. از این تعداد ، فقط نمودار بالابر الکتریکی در این بخش نشان داده شده است. قبل از بحث ، به نظر می رسد كه كلمه ای در مورد نحوه توزیع انرژی در یك ساختار توصیه می شود.

وقتی انرژی الکتریکی به داخل ساختمان وارد می شود ، معمولاً ابتدا از یک متر عبور می کند. از اینجا به مرکز بار اصلی وارد می شود. در یک ساختمان یا محل اقامت کوچک ، این مرکز بار از یک فیوز جعبه یا قطع کننده مدار تشکیل شده است که هر مدار انشعاب به آن متصل است. از طریق این مدارهای انشعاب انرژی به هر خروجی ، لامپ یا دستگاه تغذیه می شود. در یک ساختار بزرگتر ، مرکز اصلی بار ممکن است یک صفحه بزرگ یا تابلو ، دارای قطع کننده های مدار ، کلیدهای قطع و سایر وسایل کنترل باشد.

از این مرکز بار اصلی ، انرژی الکتریکی از طریق رساناهای بزرگی به نام فیدر به مراکز بار شاخه ، اغلب تابلوها یا پانل هایی که گاهاً نامیده می شوند ، منتقل می شود. از طریق این پانل ها انرژی از طریق مدارهای شاخه ای به هر خروجی ، ثابت ، دستگاه ، یا موتور عواملی مانند محل قرارگیری تابلوها ، افت ولتاژ و مس و غیره ، روش مورد استفاده در اتصال شاخه و مراکز اصلی بار را تعیین می کند. از طرح های مختلف اتصال متفاوتی استفاده می شود. برای جلوگیری از طولانی شدن بیش از حد مدارهای انشعاب ، ممکن است بیش از یک صفحه در همان طبقه از یک ساختمان بزرگ لازم باشد. بعضی اوقات پانلهای جداگانه فقط برای مدارهای روشنایی و بقیه فقط برای موتورها و ماشینها استفاده می شود. غالباً ، از صفحه ها برای ترکیب انواع مدارها استفاده می شود. برای جلوگیری از طولانی شدن بیش از حد مدارهای انشعاب ، ممکن است بیش از یک صفحه در همان طبقه از یک ساختمان بزرگ لازم باشد. بعضی اوقات پانلهای جداگانه فقط برای مدارهای روشنایی و بقیه فقط برای موتورها و ماشینها استفاده می شود. غالباً ، از صفحه های صفحه ای برای ترکیب انواع مدارها استفاده می شود. برای جلوگیری از طولانی شدن بیش از حد مدارهای انشعاب ، ممکن است بیش از یک صفحه در همان طبقه از یک ساختمان بزرگ لازم باشد. بعضی اوقات پانلهای جداگانه فقط برای مدارهای روشنایی و بقیه فقط برای موتورها و ماشینها استفاده می شود. غالباً از صفحه های صفحه ای برای ترکیب انواع مدارها استفاده می شود.

همچنین پیشنهاد می شود مقاله چه عواملی باعث ایجاد ولتاژ پایین در سیم کشی خانه می شود؟ را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید