روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش دوم)

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله روش های پشتیبان گیری از سرور پیشنهاد می شود تا بخش اول را مطالعه کنید.

4. پشتیبان گیری از تصویر

پشتیبان گیری مبتنی بر تصویر ، همچنین به عنوان بازیابی فاجعه ، تصویر دیسک یا پشتیبان گیری از تصویر سیستم شناخته می شود ، به شما امکان می دهد از کل سیستم خود (یا یک یا چند پارتیشن) از جمله سیستم عامل ، برنامه ها و همه نسخه های پشتیبان تهیه کنید داده ها به جای فقط پرونده ها و پوشه های شما. این نوع پشتیبان گیری به عنوان یک فایل منفرد ذخیره می شود که اغلب از آن به عنوان تصویر یاد می شود.

هنگامی که نیاز دارید کل سیستم خود را به یک سیستم کاملاً جدید برگردانید ، پشتیبان گیری کامل از تصویر سیستم در حالات بازیابی فاجعه بسیار موثر است. هنگامی که از سرور خود پشتیبان تصویری ایجاد می کنید ، می توانید به سرعت کل سرور خود را دقیقاً همانطور که بود ، به یک سرور جدید بازگردانید ، حتی اگر آن سرور دارای سخت افزار متفاوتی باشد. پشتیبان گیری از تصویر ویندوز وسیله ای ایمن برای ذخیره یک عکس فوری امن از کل سیستم شما ارائه می دهد که می تواند در چندین دستگاه ذخیره سازی ذخیره شود و از نسخه پشتیبان تهیه کنید.

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش دوم)

پشتیبان گیری از تصویر با استفاده از نرم افزار تصویربرداری دیسک انجام می شود و در صورت نیاز به بازیابی کل سیستم ، سریعترین گزینه بازیابی سریع را ارائه می دهد. پشتیبان گیری در سطح تصویر همچنین این امکان را دارد که تصویر را به یک ماشین فیزیکی یا مجازی بازگرداند. یک نسخه پشتیبان از سیستم نیز می تواند نصب شود تا فقط یک فایل را بازیابی کند بدون اینکه کل سیستم را بازیابی کند.

کدام روش های پشتیبان سرور برای شما مناسب است؟

اکنون که در مورد روش های مختلف پشتیبان گیری آموزش دیده اید ، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام روش یا انواع پشتیبان گیری برای شما بهتر است. در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد:

پشتیبان گیری ماهانه تصویر ، پشتیبان گیری کامل هفتگی و پشتیبان دیفرانسیل روزانه
پشتیبان گیری ماهانه تصویر ، پشتیبان گیری کامل هفتگی و پشتیبان گیری افزایشی روزانه
پشتیبان گیری سه ماهه از تصویر ، پشتیبان گیری کامل ماهانه و پشتیبان گیری افزایشی روزانه

اگرچه بهتر است نسخه پشتیبان تهیه کنید تا به صورت خودکار بر اساس یک برنامه مشخص انجام شود ، اما بهتر است قبل از انجام هر نوع تغییر سیستم مانند به روزرسانی سیستم عامل ویندوز یا به روزرسانی سرویس Windows ، از پرونده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش دوم)

چه دستگاه ذخیره سازی پشتیبان را انتخاب کنید؟

اکنون که دانستید از چه نوع برنامه پشتیبان می خواهید استفاده کنید ، باید تصمیم بگیرید که کدام قسمت ذخیره پشتیبان را انتخاب کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

دیسک سخت خارجی
دستگاه های NAS یا SAN
درایوهای نوار
فلش USB
ذخیره سازی شبکه
FTP
دیسک متحرک RDX
پشتیبان گیری آنلاین (آمازون S3 یا ارائه دهنده ذخیره سازی ابر دیگر)
خدمات اشتراک فایل (Dropbox ، OneDrive و غیره)

گزینه های ذخیره سازی پشتیبان زیادی برای انتخاب وجود دارد ، اما در نهایت تصمیم گیری در مورد انتخاب دستگاه ذخیره سازی داده یا مقصد با شماست. ما توصیه می کنیم بیش از یک گزینه ذخیره داده انتخاب کنید یا دو دستگاه ذخیره سازی مورد نظر خود را خریداری کنید تا بتوانید یک مکان پشتیبان ثانویه داشته باشید که ترجیحاً در خارج از سایت ذخیره شود. برای خرید تجهیزات شبکه و سرور می توانید به فروشگاه چکاد پردازش مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید