روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش اول)

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش اول)

وقتی نوبت به تهیه نسخه پشتیبان می رسد ، روش های مختلف پشتیبان گیری وجود دارد. برای برخی ، روند انتخاب روش انتخاب پشتیبان می تواند کمی طاقت فرسا باشد. هدف نهایی ایمن نگه داشتن اطلاعات است ، اما نحوه انجام این کار بسته به روش های تهیه پشتیبان از داده هایی که انتخاب می کنید ، به شدت متفاوت خواهد بود. این مقاله باید شناخت کاملی از روشهای مختلف پشتیبان گیری از سرور را به شما ارائه دهد ، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چگونه پشتیبان های خود را بر اساس نیازهای خاص خود تنظیم کنید زیرا قرار است در این مقاله روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش اول) را به صورت کامل توضیح دهیم.

1. پشتیبان گیری کامل

پشتیبان گیری کامل ساده ترین فرم تهیه نسخه پشتیبان است که شامل تمام پوشه ها و پرونده هایی است که برای پشتیبان گیری انتخاب کرده اید. تهیه نسخه پشتیبان کامل نیز آسان ترین نوع تهیه نسخه پشتیبان است ، زیرا برای بازیابی فقط به یک مجموعه پشتیبان تهیه می شود.

پشتیبان گیری کامل معمولاً در یک فرم فشرده و اختصاصی ذخیره می شود که برای بازیابی پرونده ها به نرم افزاری که نسخه پشتیبان تهیه کرده نیاز دارد. پشتیبان گیری کامل معمولاً به عنوان اولین پشتیبان و به دنبال آن پشتیبان دیفرانسیل یا افزایشی بعدی استفاده می شود.

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش اول)

از آنجا که پشتیبان گیری کامل به جای فقط پرونده های تغییر یافته ، حاوی تمام پرونده ها و پوشه هایی است که برای کار پشتیبان گیری انتخاب شده اند ، معمولاً اندازه آنها بزرگتر است و بنابراین به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند. برای ماشین های مجازی ، پشتیبان گیری کامل پشتیبان گیری از کل ماشین مجازی است. اندازه این پشتیبان ها می تواند نسبتاً زیاد باشد بنابراین مهم است که از میزان فضای ذخیره سازی موجود در دستگاه مقصد ذخیره سازی خود آگاه باشید.

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

2. پشتیبان گیری افزایشی

پشتیبان گیری افزایشی باعث صرفه جویی قابل توجهی در فضای ذخیره سازی می شوند زیرا فقط از پرونده هایی که از آخرین نسخه پشتیبان گیری کامل یا افزایشی ایجاد یا تغییر داده اند پشتیبان تهیه می کنند. پشتیبان گیری افزایشی نیز سریعتر است ، بنابراین به پنجره پشتیبان گیری کوتاهتر نیاز دارد . پشتیبان گیری افزایشی اغلب همراه با پشتیبان گیری کامل استفاده می شود. یک استراتژی پشتیبان گیری معمول این است که یک بار در هفته یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

به عنوان مثال ، اگر بخواهید پشتیبان گیری کامل را در روز دوشنبه انجام دهید ، می توانید مشاغل پشتیبان افزایشی را از سه شنبه تا جمعه (اگر آخر هفته ها کار نمی کنید) انجام دهید. با استفاده از این پیکربندی ، پشتیبان گیری شما در روز سه شنبه فقط حاوی پرونده های جدید یا تغییر یافته است که از زمان تهیه نسخه پشتیبان کامل از روز دوشنبه ایجاد شده اند. در روز چهارشنبه ، یک نسخه پشتیبان افزایشی مجدداً اجرا می شود ، فقط این بار از نسخه پشتیبان افزایشی که روز سه شنبه اجرا شد ، فقط از پرونده های جدید یا تغییر یافته پشتیبان تهیه می کند. این برنامه در بقیه هفته کار ادامه خواهد داشت و به شما 1 پشتیبان گیری کامل و 4 پشتیبان گیری افزایشی می دهد. هفته بعد دوباره این چرخه شروع می شود.

روش های پشتیبان گیری از سرور (بخش اول)

بزرگترین مزیت های پشتیبان گیری افزایشی ، کاهش پنجره پشتیبان گیری و فضای ذخیره سازی کمتر است زیرا فقط داده ها را از آخرین نسخه پشتیبان ذخیره می کند. وقتی زمان بازیابی فرا می رسد ، پشتیبان گیری افزایشی بیشتر طول می کشد زیرا ابتدا باید پشتیبان گیری کامل و سپس هر پشتیبان افزایشی بعدی را بازیابی کنید تا تکرار پرونده مورد نظر خود را بیابید. اگر تصمیم دارید با این روش تهیه نسخه پشتیبان از داده ها استفاده کنید ، ممکن است بخواهید دستگاه های رسانه ای چرخان را در نظر بگیرید تا همیشه یک دستگاه پشتیبان ثانویه ، غیر متصل (و ترجیحاً خارج از سایت) داشته باشید که می تواند در صورت ویروس یا فاجعه دیگری برای بازیابی استفاده شود. .

3. پشتیبان دیفرانسیل

پشتیبان های دیفرانسیل جایی در بین پشتیبان گیری کامل و افزایشی قرار می گیرند. Backup Differential به این معنی است که شما اساساً پشتیبان تجمعی از همه تغییرات ایجاد شده از آخرین نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. این بدان معنی است که اندازه پشتیبان های دیفرانسیل از پشتیبان های افزایشی بزرگتر هستند ، زیرا بیشتر شبیه نسخه پشتیبان تهیه شده از تمام پشتیبان های افزایشی است که از آخرین نسخه پشتیبان تهیه شده است.

با توجه به ماهیت نسخه پشتیبان دیفرانسیل ، می توانید پشتیبان های دیفرانسیل خود را تنظیم کنید تا آخرین نسخه پشتیبان دیفرانسیل خود را بازنویسی کنید تا فضای ذخیره سازی را کمتر کند. حتی برخی از برنامه ها این گزینه را به عنوان گزینه پیش فرض پشتیبان گیری دیفرانسیل برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی تعیین می کنند.

مانند پشتیبان گیری های افزایشی ، پشتیبان گیری های دیفرانسیل نیز برای یافتن و پشتیبان گیری از پرونده های تغییر یافته ، به پهنای باند شبکه اضافی نیاز دارند تا فایل های فعلی را با آنهایی که قبلاً از آنها پشتیبان تهیه نشده مقایسه کنید. بازیابی نسخه پشتیبان دیفرانسیل قطعاً سریعتر از پشتیبان گیری افزایشی است زیرا هر پشتیبان دیفرانسیل مستقل از یکدیگر است. این بدان معنی است که برای بازیابی یک فایل خاص ، فقط پشتیبان گیری کامل و پشتیبان دیفرانسیل مورد نظر مورد نیاز است. در ادامه نیز پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید. برای خرید تجهیزات شبکه و سرور می توانید به فروشگاه چکاد پردازش مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید