تفاوت بین ADSL و VDSL چیست؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت بین ADSL و VDSL چیست؟

تفاوت بین ADSL و VDSL چیست؟

هنگام اشتراک در اتصال به اینترنت پهنای باند امری مهم است. به دلیل در دسترس بودن بالا و نرخ مقرون به صرفه ، ADSL و VDSL همچنان پرکاربردترین نوع اتصال به اینترنت در سراسر جهان هستند. به دلیل پخش ویدئوهای HD یا به اشتراک گذاری اتصال اینترنت در خانه یا محل کار ، نیاز به اتصال به اینترنت پرسرعت همیشه مورد نیاز است. VDSL سرعت بسیار بالاتری نسبت به اتصالات ADSL ارائه می دهد و تفاوت های زیادی بین ADSL و VDSL وجود دارد که در این مقاله درباره این موضوع بحث خواهیم کرد. بنابراین ، برای دانستن تفاوت بین ADSL و VDSL همراه ما باشید.

ADSL چیست

ADSL مخفف خط مشترک دیجیتال نامتقارن است . خط مشترک خط تلفنی است که در خانه ها یا دفاتر ما خاتمه می یابد و ما معمولاً برای تماس از آن استفاده می کنیم. این خط یک جفت سیم مسی است و سیگنال های صوتی ما را به انتهای دیگر اتصال تلفنی منتقل می کند. از یک خط برای انتقال داده های اینترنت استفاده می شود اما در فرکانس های مختلف از سیگنال های صوتی استفاده می شود. هر دو سیگنال داده صوتی و اینترنتی تحت تأثیر وضعیت و اختلال در سیم مسی قرار می گیرند.

اتصال ADSL از سایر اتصالات مانند فیبر نوری مقرون به صرفه است زیرا نیازی به گذاشتن سیم یا کابل جدا نیست. از سیم تلفن مشابه می توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. + ADSL2 آخرین نسخه ADSL برای کسانی است که در مجاورت سوئیچ های مدیریت شده توسط یک سرویس دهنده اینترنت زندگی می کنند. هرچه کاربر در نزدیکی DSLAM زندگی کند ، سرعت انتقال بهتر خواهد بود.

VDSL چیست

VDSL مخفف V Line e-high-bit-bit Digital Subscriber Line است . این فناوری از همان خط مشترک دیجیتال برای انتقال سیگنال اینترنتی استفاده می کند. این یک فناوری جدید در مقایسه با ADSL است. VDSL تجربه کاربری بهتری را به کاربران برنامه های اینترنتی ارائه می دهد. همان خط مشترک به روشی موثر استفاده می شود. اتصال به کاربر با نصب گره نوری در نزدیکی محل کاربرها فراهم می شود. این گره با استفاده از کابل های فیبر نوری به ISP متصل می شود. مانند ADSL2 + ، VDSL همچنین اتصال VDSL2 را برای کاربرانی که در محدوده 1.2 کیلومتر از محل سوئیچ های VDSL قرار دارند فراهم می کند.

تفاوت بین ADSL و VDSL چیست؟

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

ADSL در مقابل VDSL: تفاوت های کلیدی

  • سرعت : تفاوت اصلی بین این دو نوع اتصال به اینترنت ؛ سرعت است. VDSL سرعت بالاتری نسبت به اتصالات ADSL ارائه می دهد. VDSL سرعت بارگیری تا 70 مگابیت بر ثانیه و سرعت بارگذاری تا 10 مگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. از طرف دیگر ، ADSL حداکثر سرعت بارگیری 24 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد و سرعت بارگذاری نیز بسیار کمتر است.
  • برنامه های کاربردی : با استفاده از VDSL ، می توانید برنامه های پهنای باند مانند Skype ، YouTube یا پشتیبان گیری آنلاین را به راحتی و بدون هیچ گونه تأخیری اجرا کنید.
  • دسترسی : در مقایسه با VDSL ، ADSL به راحتی و در دسترس است. بیشتر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در سراسر جهان این خدمات را ارائه می دهند.
  • هزینه : در قیمت هر دو نوع اتصال به اینترنت تنوع زیادی وجود ندارد. این در مواردی است که تعدادی از ارائه دهندگان خدمات ، این خدمات را ارائه می دهند. رقابت بالاتر باید دلیل این امر باشد!
  • از دست دادن سیگنال : قدرت سیگنال هر دو ADSL و VDSL با افزایش فاصله سیم مسی بین کاربر و ایستگاه سوئیچینگ کاهش می یابد. اما در مقایسه با ADSL ، سیگنال VDSL با سرعت کمتری کاهش می یابد.

VDSL در درجه اول به دلیل اتصال به اینترنت با سرعت بالا که بارگیری و بارگذاری رسانه را به صورت روان تری انجام می دهد ، برنده واضحی نسبت به ADSL است. سرعت با اتصال فیبر نوری مطابقت ندارد اما رقابت سختی را برای خدمات اینترنت کابل فراهم می کند. اگر از ADSL یا VDSL استفاده می کنید ، نظرات و تجربه خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید و آنچه را ترجیح می دهید به ما اطلاع دهید. نظرات شما برای ما ارزشمند است. همچنین پیشنهاد می شود مقاله “ اینترنت 5G چیست ” را نیز مطالع کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید