تفاوت برق فشار قوی و فشار ضعیف

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت برق فشار قوی و فشار ضعیف

تفاوت برق فشار قوی و فشار ضعیف

برق ولتاژ بالا ، متوسط ​​و پایین اصطلاحاتی هستند که هنگام صحبت در مورد طبقه بندی ولتاژ بیشتر از همه می شنویم. از نظر بین المللی ، این طبقه بندی ها و دامنه ها بسته به محل زندگی شما تغییر می کنند. در ایالات متحده ، کد ملی برق (NEC) و انجمن ملی تولیدکننده برق (NEMA) دارای دستورالعمل ها و استانداردهایی هستند که تمام طبقه بندی های ولتاژ را پوشش می دهند. انستیتوی استاندارد ملی آمریکا (ANSI) بر ایجاد ، انتشار و استفاده از هزاران دستورالعمل و استاندارد تأثیرگذار بر مشاغل نظارت می کند.حال در این مقاله قصد داریم تا تفاوت برق فشار قوی و فشار ضعیف را توضیح دهیم.

ولتاژهای بالا (HV) ، فوق العاده زیاد (EHV) و فوق العاده زیاد (UHV) – 115،000 تا 1،100،000 VAC
ولتاژ متوسط ​​(MV) – 2400 تا 69،000 VAC
ولتاژ پایین (LV) – 240 تا 600 VAC

استانداردهای ولتاژ NEC به شرح زیر می باشد:

توزیع بالا – 1000 تا 4160 ولت
توزیع متوسط ​​- 50 تا 1000 ولت
توزیع کم – 0 تا 49 ولت

لیست های فوق طبقه بندی تغییرات سطح ولتاژ را بسته به قدرت حاکم نشان می دهد. Generac اظهار می کند که ژنراتورهای کمتر از 600 ولت و برابر آن ولتاژ متوسط ​​و ژنراتورهای بالاتر از 600 ولت ، ولتاژ بالا در نظر گرفته می شوند. ژنراتورهای تولید کننده 4160 ولت در بسیاری از صنایع برای موتورهای بزرگی که به ولتاژ بالا احتیاج دارند رایج است. ژنراتور پشتیبان ولتاژ یک شبکه جداگانه را تأمین می کند.

ولتاژهای ژنراتورهایی که معمولاً ذخیره می شوند 4160 VAC ، 480 VAC ، 12،470 VAC و 13،800 VAC هستند ، وقتی برق به تأسیسات صنعتی نرسد ، ژنراتور پشتیبان برای ادامه کار نیرو را به پانل های توزیع و کنترل می دهد. ولتاژهای بالاتر از ژنراتور با ترانسفورماتور پایین می آید. محتوای زیر اطلاعات مربوط به هر دسته از اطلاعات را فراهم می کند.

ولتاژ زیاد ، فوق العاده زیاد و فوق العاده زیاد

ولتاژهای زیاد و بسیار زیاد با انتقال منبع تغذیه از نیروگاه ارتباط دارند. دلیل انتقال نیرو در سطح ولتاژ بالا و فوق العاده بالا افزایش کارایی است. جریان پایین همراه با انتقال ولتاژ بالا امکان استفاده از کابل های سبک تر را فراهم می کند. این امر باعث کاهش هزینه های ساخت برج و خطوط برق می شود. ولتاژهای بالا از 115،000 تا 230،000 VAC و ولتاژهای Extra-High از 345،000 تا 765،000 VAC متغیر است.

تفاوت برق فشار قوی و فشار ضعیف

ایالات متحده حداکثر 500000 ولت را روی شبکه ولتاژ بالا انتقال می دهد. ولتاژهای بالا به پنل های توزیع تخصصی احتیاج دارند. اتاق های کنترل دارای قابلیت سوئیچینگ زائد هستند. می توان آنها را از راه دور کنترل کرد یا در یک کتابچه راهنمای نگهداری و آزمایش سیستم های تأمین فردی قرار داد. ایستگاه های فرعی ولتاژ کاهش یافته را در مناطق محلی توزیع می کنند. ولتاژهای فوق العاده زیاد ولتاژهایی هستند که بیش از 765،000 تا 1،100،000 VAC باشند. چین با بالاترین میزان انتقال ولتاژ 800000 VAC استفاده می کند. آنها امروز با استفاده از کابلهایی با درجه 120000 VAC سیستم 1،100،000 VAC را توسعه می دهند.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با سابقه ای طولانی و رزومه ای قدرتمند در زمینه مشاوره، طراحی و پیاده سازی تاسیسات الکتریکی و برق ساختمان آماده ارائه جدیدترین راهکارهای روز دنیا در این زمینه به کلیه ساختمان ها و ارگان های مسکونی، تجاری و اداری میباشد.

ولتاژ و صنعت متوسط

مجتمع های بزرگ صنعتی و کارخانه هایی که به مقدار قابل توجهی نیرو نیاز دارند ، اغلب از ولتاژهای تغذیه متوسط ​​استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل تغییرات الکتریکی حکایت از آن دارد که ولتاژ با وارونگی متناسب است. این به این معنی است که وقتی ولتاژ افزایش می یابد ، آمپراژ کاهش می یابد تا عملیات انجام شود.

موتورها و تجهیزات الکتریکی که برای کار با ولتاژ بالاتر طراحی شده اند از برق کمتری استفاده می کنند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. اکثر ایستگاه های فرعی اولیه بیش از 35000 VAC از طریق تاسیسات برق دریافت نمی کنند. ایستگاه فرعی اولیه می تواند برق کاهش یافته را به ایستگاه فرعی یا یک ساختمان واحد برساند.

ایستگاه فرعی ثانویه توزیع برق دریافت شده از ایستگاه فرعی اولیه را انجام می دهد. ایستگاه های فرعی ثانویه می توانند دارای ترانسفورماتورهای پایین آورنده باشند تا قدرت توزیع را به یک صفحه کنترل برای توزیع در سراسر مرکز کاهش دهند. ایستگاه های فرعی معمولاً در مناطقی واقع شده اند که می توانند به یک یا چند ساختمان در ملک خدمت کنند.

منبع تغذیه و کنترل ولتاژ پایین

ولتاژ کم در دنیای الکتریکی معنی های متعددی دارد. یک قاعده رایج این است که هر چیزی کمتر از 600 ولت ، ولتاژ پایین در نظر گرفته می شود. کارخانه هایی که از اتوماسیون استفاده می کنند می توانند از چندین ولتاژ استفاده کنند. کارخانه های تأمین که به ولتاژ متوسط ​​یا زیاد از طریق برق نیاز دارند می توانند یک ایستگاه فرعی اختصاصی داشته باشند. این پستها سطح ولتاژها را پایین آورده و در ساختمانها در سراسر ملک توزیع می کنند.

با این حال ، همه کارخانه ها به ولتاژ زیاد یا متوسط ​​نیاز ندارند. برخی از آنها به ولتاژ پایین 240 ، 480 یا 600 VAC از شرکت های برق نیاز دارند. در این حالت ، نیرو مستقیماً به سیستم توزیع نیروگاه هدایت می شود. در ادامه پیشنهاد می شود مقاله “برق فشار قوی در ساختمان چیست” را نیز از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید