برق فشار قوی در ساختمان چیست؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

برق فشار قوی در ساختمان چیست؟

برق فشار قوی در ساختمان چیست؟

این مقاله سیستمهای توزیع برق در ساختمانها را پوشش می دهد. ما در مورد اصول کلی نحوه انتقال برق از خطوط برق به یک ورودی راحت در یک اتاق بحث خواهیم کرد. اجزای سیستم بسته به اندازه ساختمان متفاوت است بنابراین ما به سیستم های ساختمانهای کوچک و بزرگ خواهیم پرداخت. در این مقاله برق فشار قوی در ساختمان چیست؟ را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

برق از شرکت برق

تاسیسات الکتریکی با ولتاژ بسیار بالا نیرو را از نیروگاه به بهترین شکل منتقل می کنند. در ایالات متحده ، شرکت های برق به ساختمان های متوسط ​​یا بزرگ با ولتاژ 13.800 ولت (13.8 کیلوولت) برق می رسانند. برای ساختمانهای کوچک تجاری یا مشتریان مسکونی ، شرکتهای برق ولتاژ را با ترانسفورماتور روی تیر برق یا سوار بر زمین کاهش می دهند. از آنجا برق از طریق یک متر و به داخل ساختمان منتقل می شود.

توزیع برق در ساختمانهای کوچک

ساختمانهای کوچک تجاری یا مسکونی دارای سیستم توزیع برق بسیار ساده ای هستند. این شرکت دارای ترانسفورماتور خواهد بود که روی یک بالشتک در خارج از ساختمان قرار می گیرد یا به یک قطب ابزار متصل می شود. ترانسفورماتور ولتاژ را از 13.8 کیلو ولت پایین به 120/240 یا 120/208 ولت کاهش می دهد و سپس برق را به یک متر منتقل می کند ، که متعلق به این شرکت است و سابقه مصرف برق را نگه می دارد.

برق فشار قوی در ساختمان چیست؟

پس از خروج از کنتور ، نیرو به داخل ساختمان منتقل می شود که در آن زمان تمام سیم کشی ها ، پانل ها و دستگاه ها متعلق به صاحب ساختمان هستند. سیم ها برق را از کنتور به یک صفحه پانل منتقل می کنند ، که به طور کلی در زیرزمین یا گاراژ یک خانه قرار دارد. برد پانل دارای یک قطع کننده سرویس اصلی و یک سری قطع کننده مدار است که جریان برق را به مدارهای مختلف ساختمان کنترل می کند. هر مدار انشعاب به دستگاهی سرویس می دهد (بعضی از لوازم خانگی به بارهای زیادی احتیاج دارند) یا تعدادی از دستگاه ها مانند محل های خروجی راحتی یا چراغ ها.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با بکارگیری محصولات باکیفیت و همچنین با توجه به میزان هزینه درخواستی مشتری، اقدام به پیاده سازی سیستم هوشمند ساختمان در منازل مسکونی شما کرده و باعث رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان خود گردیده است.

توزیع برق در ساختمان های بزرگ

بار الکتریکی ساختمانهای بزرگ بسیار بیشتر از ساختمانهای کوچک است. بنابراین ، تجهیزات الکتریکی باید بزرگتر و مقاوم تر باشند. صاحبان ساختمانهای بزرگ همچنین برق را با ولتاژ بالا (در ایالات متحده 13/8 کیلوولت) خریداری خواهند کرد زیرا با نرخ کمتری ارائه می شود. در این حالت ، مالک ترانسفورماتور پایین آورنده خود را تهیه و نگهداری می کند که ولتاژ را به میزان قابل استفاده تری (در ایالات متحده 480/277 ولت) کاهش می دهد. این ترانس می تواند روی یک پد خارج از ساختمان یا در یک اتاق ترانس در داخل ساختمان نصب شود.

سپس برق به تابلو برق منتقل می شود. نقش تابلو برق توزیع برق به طور ایمن و کارآمد در کمد های برقی مختلف در سراسر ساختمان است. این تجهیزات دارای ویژگی های ایمنی بی شماری از جمله قطع کننده های مدار است که اجازه می دهد تا در پایین دست جریان برق قطع شود؛ این ممکن است به دلیل نقص یا مشکلی رخ دهد ، اما همچنین می توان این کار را به طور عمدی انجام داد تا به تکنسین ها اجازه دهد در شاخه های خاص سیستم قدرت کار کنند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید