بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 (بخش دوم)

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول را مطالعه کنید.

2. Litecoin (LTC)

Litecoin که در سال 2011 راه اندازی شد ، از جمله اولین ارزهای رمزپایه ای بود که دنباله روی بیت کوین بود و اغلب از آن به عنوان “نقره طلای بیت کوین” یاد می شود. این ارز توسط چارلی لی ، فارغ التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل ایجاد شده است. Litecoin مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود و از “scrypt” به عنوان اثبات کار استفاده می کند ، که می تواند با کمک CPU ها رمزگشایی شود. اگرچه Litecoin از بسیاری جهات مانند بیت کوین است ، اما سرعت تولید بلوک آن سریعتر است و از این رو زمان تأیید تراکنش سریع تری را ارائه می دهد. به غیر از توسعه دهندگان ، تعداد بیشتری از بازرگانان Litecoin را قبول می کنند. از ژانویه 2021 ، سقف بازار Litecoin 10.1 میلیارد دلار و ارزش توکن 153.88 دلار بود که این ششمین ارز رمزنگاری شده در جهان است.

3. کاردانو (ADA)

کاردانو یک ارز رمزنگاری شده “اثبات سهام ” است که با رویکرد تحقیق محور توسط مهندسان ، ریاضیدانان و کارشناسان رمزنگاری ایجاد شده است. این پروژه توسط چارلز هوسكینسون ، یكی از پنج عضو بنیانگذار اولیه Ethereum ، بنیان گذاشته شد. پس از اختلاف نظر در جهت اتریوم ، او رفت و بعداً به ایجاد کاردانو کمک کرد. تیم پشتیبان کاردانو زنجیره بلوک خود را با آزمایشات گسترده و تحقیقات بررسی شده توسط همکاران ایجاد کرد. محققان این پروژه بیش از 90 مقاله در مورد فناوری بلاکچین در طیف وسیعی از موضوعات نوشته اند. این تحقیق ستون فقرات کاردانو است.

با توجه به این روند دقیق ، به نظر می رسد Cardano در میان همتایان اثبات سهام خود و همچنین سایر ارزهای رمزپایه بزرگ برجسته است. کاردانو همچنین “قاتل Ethereum” لقب گرفته است زیرا گفته می شود زنجیره بلوک آن توانایی بیشتری دارد. با این حال ، کاردانو هنوز در مراحل اولیه است. در حالی که Ethereum را به مدل اجماع اثبات سهام جلب کرده است ، اما از نظر کاربردهای مالی غیرمتمرکز ، هنوز مسیری طولانی در پیش است.

کاردانو با ایجاد محصولات مالی غیرمتمرکز مشابه Ethereum و همچنین ارائه راه حل هایی برای همکاری زنجیره ای ، تقلب در رأی دهندگان و ردیابی قرارداد قانونی ، از جمله موارد دیگر ، سیستم کار مالی جهان است. از ژانویه 2021 ، سرمایه کاردانو 9.8 میلیارد دلار است و یک ADA با قیمت 0.31 دلار معامله می شود.

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 (بخش دوم)

4. Polkadot (DOT)

Polkadot یک ارز رمزنگاری شده منحصر به فرد برای اثبات سهام است که هدف آن ایجاد همکاری بین سایر زنجیره های بلوک است. پروتکل آن برای اتصال بلاکچین های مجاز و غیرمجاز و همچنین سخنرانی ها طراحی شده است تا به سیستم ها اجازه دهد زیر یک سقف با هم کار کنند. جز core اصلی Polkadot زنجیره رله آن است که امکان همکاری شبکه های مختلف را فراهم می کند. همچنین این امکان را برای “parachains” یا بلاک چین های موازی با نشانه های بومی خود برای موارد استفاده خاص فراهم می کند. 

جایی که این سیستم با Ethereum متفاوت است این است که توسعه دهندگان می توانند به جای ایجاد برنامه های کاربردی غیرمتمرکز در Polkadot ، بلاکچین خود را ایجاد کنند و در عین حال از امنیتی که زنجیره Polkadot از قبل برخوردار است ، استفاده کنند. با Ethereum ، توسعه دهندگان می توانند بلاکچین های جدید ایجاد کنند اما آنها باید اقدامات امنیتی خود را ایجاد کنند که بتواند پروژه های جدید و کوچکتر را برای حمله باز بگذارد ، زیرا هرچه زنجیره بلوک بزرگتر باشد ، امنیت بیشتری نیز دارد. این مفهوم در Polkadot به عنوان امنیت مشترک شناخته می شود.

Polkadot توسط گاوین وود ، یکی دیگر از اعضای بنیانگذاران اصلی پروژه Ethereum که نظرات مختلفی در مورد آینده پروژه داشت ، ایجاد شد. از ژانویه 2021 ، سرمایه بازار Polkadot 11.2 میلیارد دلار است و یک DOT با 12.54 دلار معامله می شود.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش سوم این بخش را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید