اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش اول)

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش اول)

نسخه بتا Starlink در حال حاضر فعال است و امسال دعوت های بیشتری برای آن ارسال شده است. بنابراین ما توصیه می کنیم ایمیل و آدرس خانه خود را در سایت Starlink وارد کنید تا در آینده ای نزدیک از این اینترنت ماهواره ای بهره مند شوید حتی اگر منطقه شما هنوز سرویس Starlink را نداشته باشد ، می توانید با قیمت 99 دلار پیش سفارش سرویس خود را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم در مورد اینترنت استارلینک صحبت کنیم.

همانطور که می دانید شرکت استارلینک که متعلق به اقای ایلان ماسک می باشد در حال بهبود و توسعه اینترنت ماهواره ای شرکت استارلینک می باشد که تمامی مردمان کرده زمین را به صورت یک دهکده مدرن به یکدیگر  متصل کنند تا تمامی مردمان کرده زمین بتوانند از اینترنتی باکیفیت و پرسرعت و کم هزینه بهره ببرند. در ادامه به هزینه های اینترنت استارلینک و سرعت و دیگر ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

هزینه اینترنت Starlink چقدر است؟

سایت Starlink هزینه تجهیزات را 499 دلار برای آنتن و روتر و قیمت ماهانه 99 دلار اعلام کرده است. متاسفانه این اینترنت کمی گران به نظر می رسد اما هنوز هم ارزان تر از برخی اینترنت های Viasat و HughesNet می باشد. برای مقایسه ، یک برنامه اینترنت ماهواره ای از Viasat از 30 تا 150 دلار در ماه برای سرعت بارگیری 12 مگابیت بر ثانیه تا 100 مگابیت در ثانیه و برنامه های HughesNet از حدود 60 تا 150 دلار در ماه برای سرعت بارگیری 25 مگابیت بر ثانیه است.

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش اول)

قیمت استارلینک: 99 دلار در ماه.
هزینه تجهیزات: 499 دلار برای آنتن و روتر

یک نکته جالب دیگر که باید به آن توجه کنید این است که در ایمیل دعوت شده بتا از محدودیت داده ها اشاره نشده است. Viasat بیشترین داده ماهیانه 300 گیگابایتی را ارائه می دهد. “در حال حاضر ، سرویس بتا Starlink محدودیت داده ندارد و این موضوع بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد.

سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink چقدر سریع است؟

تست های سرعت برای کاربران بتا اینترنت Starlink (از تاریخ 30 نوامبر 2020) سرعت دانلود در حدود 104 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود در حدود 16 مگابیت در ثانیه را نشان می دهد ، به علاوه تاخیر متوسط ​​39 میلی ثانیه.

تست بتا با سرعت 50 تا 150 مگابیت بر ثانیه ، شروع خوب برای سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink است. خوب است که ببینیم سرعت واقعی آزمایش کنندگان بتا هنگام استفاده از اینترنت Starlink با آنچه شرکت وعده داده مطابقت دارد. این سرعت ها و دامنه تأخیر جلوتر از هر برنامه اینترنت ماهواره ای HughesNet است که با سرعت 25 مگابیت در ثانیه می باشد و به طور معمول تاخیر 500-600 میلی ثانیه را داراست. به علاوه ، این سرعت بارگیری از بیشتر برنامه های اینترنتی Viasat که 100 مگابیت بر ثانیه است نیز سریعتر است.

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش اول)

استارلینک همچنان در حال کار برای استقرار ماهواره ها و ایستگاه های فضایی است که در آزمایش بتا خود مشغول کار است. با رسیدن ماهواره های بیشتر به مدار زمین و ایجاد ایستگاه های فضایی بیشتر ، کاربران Starlink احتمالاً شاهد بهبود سرعت بارگیری و تأخیر کمتری خواهند بود.

یکی از اعضای Reddit از یک نماینده Starlink سوال کرد که آیا کاربران اینترنت Starlink با ثبت نام بیشتر کاربران سرعت کمتری را می بینند؟ نماینده گفت که این سرویس شلوغ نخواهد شد و گفت که با راه اندازی ماهواره های بیشتر شبکه “به طور فزاینده ای بزرگ و بهتر خواهد شد ، نه به طور فزاینده ای بدتر”. در ادامه پیشنهاد می شود مقاله اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟ را نیز از دست ندهید. همچنین در ادامه بخش دوم این مقاله را نیز از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید