اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟

اینترنت ماهواره ای نوعی اتصال است که با استفاده از ماهواره سیگنال اینترنت را از ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) به شما می رساند.

نحوه کار به این صورت است که ارائه دهنده شما سیگنال اینترنت الیافی را به ماهواره در فضا می فرستد. سپس سیگنال اینترنت به سمت شما می آید و توسط آنتن ماهواره ای شما گرفته می شود. دیش شما به مودم شما متصل است که رایانه شما را به سیگنال اینترنت متصل می کند.

در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد اینترنت ماهواره ای ، از جمله منابع معتبر صحبت می کنیم.

بهترین ارائه دهندگان اینترنت ماهواره ای کدامند؟

فقط دو ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای وجود دارد : Viasat (اینترنت Exede سابق) و HughesNet . در مقایسه ، ما در مورد اینکه چرا فکر می کنیم Viasat بهترین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای برای اکثر افراد است صحبت کردیم. به طور خلاصه این که: در بیشتر موارد سرعت بیشتر ، داده بیشتر و قیمت بهتری خواهید داشت. فکر می کنیم HughesNet برای کسانی که به سرعت زیادی احتیاج ندارند قیمت های بهتری دارد. Starlink ماهواره های خود را به فضا پرتاب می کند و در آینده برنامه های اینترنتی را ارائه می دهد. ما امید زیادی به بهبود سرعت و قیمت داریم.

سرعت اینترنت ماهواره ای چگونه با سرعت های دیگر اینترنت مقایسه می شود؟

به طور کلی ، اینترنت ماهواره ای طی این سالها مسیری طولانی را طی کرده است. می توانید برنامه های اینترنت ماهواره ای را ببینید که حداکثر 100 مگابیت در ثانیه هستند. داشتن اینترنت سریعتر واقعاً می تواند به تماشای فیلم ، پخش جریانی Netflix ، بازی و حمایت از کل کاربران اینترنت کمک کند.

اما توجه داشته باشید که اینترنت ماهواره ای در دنیا زیاد است اما سرعت ها و کیفیت ها همیشه آن چیزی نیستند که به نظر می رسند. انواع دیگر اینترنت که از زیرساخت های بهتری برای دستیابی به سرعت قابل اطمینان تر استفاده می کنند، بهتر هستند اما ممکن است در منطقه شما در دسترس نباشد یا زیر ساخت مناسبی نداشته باشند.

سرعت اینترنت ADSL می تواند کندتر از اینترنت ماهواره ای باشد، بسته به ارائه دهنده ای که استفاده می کنید ، دامنه اینترنت ADSL از 5 مگابیت بر ثانیه تا 100 مگابیت در ثانیه است. اگر به یک ارائه دهنده ADSL با فناوری مدرن دسترسی دارید ، فکر می کنیم تجربه بهتری از ADSL خواهید داشت. اما اگر از گزینه های قدیمی تر و کندتر ADSL استفاده کنید ، اینترنت ماهواره ای را در نظر بگیرید.

در ادامه می توانید بخش دوم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید