انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش دوم)

انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش دوم)

قبل از مطاله این بخش از مقاله ” انتخاب بهترین CPU برای سرور ” ؛ پیشنهاد می شود بخش اول این مقاله را ابتدا مطالعه کنید.

در صنعت محاسبات ناهموار ، خانواده پردازنده های Xeon و Core اینتل در قلب سرورها و ایستگاه های کاری قوی قرار دارند که نیروی نظامی و صنعتی را تقویت می کنند. هر روز ، این پردازنده های قدرتمند از کارهایی که شما می خواهید بر آمده و می توانند بسیاری از سایت ها و برنامه ها را به خوبی اجرا کنند.

پردازنده Intel Xeon چیست؟

پردازنده Xeon یک CPU شرکت اینتل است که برای استفاده در سرورها و ایستگاه های کاری درجه یک و صنعتی طراحی و تولید شده است. نام تجاری Xeon توسط شرکت اینتل در ژوئن 1998 معرفی شد و در حال حاضر در چهار خانواده پردازنده Xeon E ، Xeon W ، Xeon D و Xeon Scalable در دسترس است ، که هر کدام برای تحمل بارهای مختلف کاری طراحی شده اند.

پردازنده های Xeon برای چه مواردی استفاده می شوند؟

سرورها و ایستگاه های کاری مجهز به پردازنده های Xeon اغلب در حال انجام محاسبات سنگین برای مراکز داده رایانش ابری ، سلاح های نظامی و سیستم های راداری ، تولیدات صنعتی و برنامه های تجزیه و تحلیل داده ها ، برنامه های جمع آوری اطلاعات و موارد دیگر هستند.

پردازنده های Xeon نیز در بسیاری از رایانه های سطح مصرف کننده یافت می شوند ، اما این سیستم ها ارزان نیستند و معمولاً برای بیشتر اهداف مشتری ، مانند دیتاسنتر ها ، خرید آنلاین ، تماشای چند فیلم ، رزرو و … هستند. با این حال ، در صنعت محاسبات ناهموار ، سرور یا ایستگاه کاری با مادربرد Xeon معمولاً با توجه به نیازهای محاسباتی سخت ارتش و صنایع خاص ، یک قاعده است نه یک استثنا.

انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش دوم)

سرورها و ایستگاه های کاری مقاوم Trenton Systems 1U ، 2U ، 3U ، 4U و 5U توسط برخی از قدرتمندترین پردازنده های Xeon Scalable که در حال حاضر توسط اینتل ارائه می شوند ، تغذیه می شوند. این شرکت پردازنده های Xeon خود را به طور خاص به تولیدکنندگان رایانه و سرور متخصص در طراحی سیستم های پیشرفته که بیش از حد قادر به مدیریت حجم کاری نیازمند داده و پشتیبانی از برنامه های مهم ماموریت هستند ، عرضه می کند.

پردازنده های Core برای چه مواردی استفاده می شوند؟

امروزه حتی برخی از مقرون به صرفه ترین رایانه های موجود در بازار حداقل دارای مادربرد Core i3 هستند. دلیل این امر این است که پردازنده های Core برای کارهای مختلف انتخابی محبوب هستند. سری Core i3 برای کارهای روزمره مانند مرور وب ، پخش موسیقی و تماشای فیلم مناسب است. سری Core i5 یک گام به بالا است و دارای پشتیبانی از گرافیک 4K و سرعت راه اندازی سریعتر است. سری Core i7 و i9 انتخاب خوبی برای چند وظیفه ای جدی مرتبط با برنامه های کاربردی با منابع زیاد است و حتی از نظر سرعت از برخی پردازنده های Xeon پیشی می گیرند. و سری X Core سریعترین و بدون دردسرترین محاسبات را در هر پردازنده Core ارائه می دهد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید