انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش اول)

انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش اول)

اگر کنجکاو هستید که بدانید آیا پردازنده Intel Xeon یا Intel Core انتخاب درستی برای سرور شما می باشد این مقاله را تا انتها بخوانید. به طور خلاصه ، پردازنده های مرکزی اینتل برای رایانه های سطح متوسط ​​و برخی از سرورها و ایستگاه های کاری سطح بالا عالی هستند ، اما در کل ، CPU های Xeon این شرکت بهترین انتخاب برای سرورها و ایستگاه های کاری هستند که از برنامه های فشرده داده پشتیبانی می کنند.

اما تصمیم گیری در مورد CPU مناسب می تواند یک فرایند دشوار باشد و سوالات زیادی برای شما به همراه داشته باشد. آیا به حافظه تصحیح (ECC) که پردازنده های Xeon ارائه می دهند نیاز دارید؟ آیا پردازنده Core i9 بهتر از پردازنده Xeon است؟ آیا تعداد هسته های بالاتر واقعاً بهتر است؟ آیا به یک یا دو CPU نیاز دارید؟ CPU باید از چند خط PCIe باید پشتیبانی کند؟

اینها سوالاتی هستند که ما در مقایسه این پردازنده های Intel خوشحال می شویم به آنها پاسخ دهیم. اما ابتدا اجازه دهید مادربردهای سرور و ارتباط آنها با CPU ها را بررسی کنیم.

مادربرد سرور چیست؟

مادربرد سرور اصلی ترین برد مدار است که اجزای اصلی سرور را در خود جای می دهد. این شامل واحدهای پردازش مرکزی ( CPU ها ) ، کنترل کننده مدیریت پایه (BMC) ، اسلات های جانبی کامپوننت محیطی (PCIe) ، حافظه ، پورت های ورودی و خروجی و سایر اجزا می شود. مانند مادربردهای موجود در اکثر رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها ، مادربردهای سرور در انواع مختلف فاکتورهای مختلف مانند eATX ، ATX ، SSI CEB ، SSI EEB ، SSI MEB یا حتی یک فاکتور فرم سفارشی در دسترس هستند.

انتخاب بهترین CPU برای سرور (بخش اول)

در اصل ، هدف مادربرد سرور ارائه بستری است که از طریق آن اجزای سرور می توانند ارتباط برقرار کنند. مادربرد یک بستر کارآمد ایجاد می کند که می تواند داده ها را سریع و کارآمد ذخیره و بازیابی کند و محاسبات لازم را برای پشتیبانی موثر از وظایف خاص یک برنامه انجام دهد. در زمینه سرورهای مقاوم ، مادربردهای سرور معمولاً تحت استرس تست شده و دارای استانداردهای نظامی و صنعتی مانند MIL-STD-810 و DO-160 هستند . این تضمین می کند که اجزای آن ها ، از جمله CPU ها ، نه تنها طول عمر بیشتری دارند، بلکه در صورت نیاز در محیط های دارای حساسیت نیز به عملکرد خود ادامه می دهند.

مهمترین جزء روی مادربرد سرور واحد پردازش مرکزی (CPU) است. CPU با کمک واحدهای کنترل و حسابی / منطقی ، به عنوان مغز سرور یا تصمیم گیرنده اصلی عمل می کند. بدون آن ، تعدادی از اجزای غیرفعال روی برد مدار باقی می مانند. اساساً ترانزیستورهای CPU امکان انجام محاسبات پیچیده ای را فراهم می آورند که به سرور شما قدرت و داده های مورد نیاز برای انجام کارهای محاسباتی را می دهد.

اینتل پیشروترین تولید کننده CPU در جهان است. ریزپردازنده های این شرکت ، به ویژه خانواده Xeon و Core آن ، مترادف با سرعت و کارایی محاسباتی استثنایی شده اند. امروزه این شرکت پردازنده های مناسب و قدرتمندی تولید می کند که می تواند جوابگوی نیازهای هر کاربری باشد. در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید