پردازنده M1 اپل چیست؟ (بخش سوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

پردازنده M1 اپل چیست؟ (بخش سوم)

پردازنده M1 اپل چیست؟ (بخش سوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله پردازنده M1 اپل چیست؟ (بخش سوم)، پیشنهاد می‌شود ابتدا بخش دوم این مقاله را مطاعه فرمایید.

مانند مک بوک ایر، آیپد پرو نیز فاقد فن خنک کننده است، اما همچنان با مکمل کامل هشت هسته گرافیکی عرضه می‌شود. اپل ادعا می‌کند که آی‌پد پرو مجهز به M1 نسبت به مدل‌های سری A که جایگزین شده است، 40 درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تری دارد.

تراشه M1 چقدر سریع است؟

طبق گفته اپل، تراشه M1 سریعتر از پردازنده‌های اینتل در مک‌های جایگزین است. در برخی موارد، این شرکت ادعا می‌کند، سرعت آن بسیار بیشتر است. اپل می‌گوید که عملکرد کلی مک بوک ایر با چیپ جدید خود 3.5 برابر سریعتر از قبل است، در حالی که عملکرد گرافیکی پنج برابر سریعتر است. در M1 MacBook Pro، محاسبات هوش مصنوعی 11 برابر سریعتر از قبل است و اپل می‌گوید که می‌تواند کد را در برنامه Xcode تا 2.8 برابر سریعتر بسازد.

اپل همچنین ادعا می‌کند که مک‌های مجهز به M1 سریعتر از همتایان ویندوزی خود هستند. این شرکت تخمین می‌زند که M1 در مک بوک ایر 98 درصد از لپ تاپ‌های PC فروخته شده از اکتبر 2019 تا اکتبر 2020 عملکرد بهتری دارد. این ادعا بر اساس آزمایش‌های عملکردی است که اپل در داخل شرکت انجام داده است، اگرچه این شرکت جزییات بیشتری در مورد آنها ارائه نمی‌دهد.

با این حال، معیارها به راحتی دستکاری می‌شوند، به همین دلیل است که آزمایش عینی شخص ثالث بسیار مهم است. آزمایش‌های ما در آزمایشگاه‌های رایانه‌های شخصی MacBook Air، MacBook Pro و Mac mini تصویر کمی متفاوت‌تر از عملکرد را نشان می‌دهد. ما دریافتیم که در حین اجرای برنامه‌های بومی، M1 برتری خود را نسبت به CPU های لپ تاپ Core i7 رقیب اینتل حفظ می‌کند. با این حال، هنگام اجرای برنامه‌ها با استفاده از شبیه سازی Rosetta 2، عملکرد قابل مقایسه با تراشه‌های اینتل یا در برخی موارد کمی بدتر است.

برای مثال تبدیل ویدیو را در نظر بگیرید. جدیدترین مک بوک پرو 13 اینچی M1 با استفاده از برنامه منبع باز Handbrake که در شبیه سازی Rosetta 2 اجرا می‌شود، 17 دقیقه طول می‌کشد تا یک ویدیوی 4K را به 1080p تبدیل کند. این تقریباً معادل 15 دقیقه‌ای است که نسخه قبلی Core i7 و Dell XPS 13 مجهز به Core i7 هر کدام در هنگام اجرای Handbrake به صورت بومی طول می‌کشند. اما همین کار را با استفاده از نسخه بتای Handbrake که به صورت بومی روی پردازنده M1 اجرا می‌شود، انجام دهید و زمان رمزگذاری برای مک بوک پرو فقط به 8 دقیقه کاهش می‌یابد. این بیش از دو برابر سریع‌تر است، که می‌تواند بسیاری از متخصصان را خوشحال کند که زمان صرف شده برای رندرینگ به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید