مشکلات اینترنت متمرکز

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مشکلات اینترنت متمرکز

مشکلات اینترنت متمرکز

ابتدا بیایید اینترنت را به شکل فعلی آن مورد بررسی قرار دهیم. اینترنت از نظر قانونی و فیزیکی 100 درصد “متمرکز” نیست ، زیرا هیچ شرکتی مالک کل اینترنت نیست. اما تعداد کمی از سرورهای فیزیکی بزرگ (که توسط تعداد کمی از شرکت های بزرگ مرتبط یا اداره می شوند) مسئول میزبانی عناصر اساسی اینترنت هستند. این سرورهای میزبانی وب و رایانش ابری وظیفه دارند ایمیل ، رسانه های اجتماعی و صفحات وب ما را در دسترس همه قرار دهند و این بدان معناست که شرکت هایی که صاحب آن سرورها هستند تأثیر زیادی در نحوه عملکرد اینترنت دارند.

سیستم متمرکز ما اینترنت ما و در نتیجه ، مشاغل و روابط ما را در معرض چند آسیب پذیری عمده قرار می دهد که احتمالاً در آینده نزدیک بدتر خواهند شد. به هر حال ، در سال 1995 ، کمتر از یک درصد از جمعیت جهان آنلاین بودند و امروزه ،  مرکز تحقیقات پیو دریافت ، 73 درصد از مردم روزانه آنلاین هستند. در اینجا همه کاربران اینترنت متمرکز باید نگران آن باشند.

سرورها می توانند آسیب پذیر باشند

هنگامی  که خرابی ماهواره در سال 1998 باعث شد 90 درصد از تمام پیجره ها در ایالات متحده کار خود را متوقف کنند ، یکی از بزرگترین تأثیرات بر مشاغل آزاد لوله کش و نظافتچی بود که دیگر نمی توان برای کارهای جدید و قرار ملاقات با آن ها تماس گرفت. اما اکنون که ما بیشتر به اینترنت وابسته هستیم ، سرورهایی که از کار می افتند یا توسط هکرها هدف قرار می گیرند ، می توانند ویرانی بیشتری را در مناطق مختلف کشور ایجاد کنند.

سرورها می توانند هک شوند

احتمالاً در چند سال گذشته چیزهای زیادی درباره هکرها شنیده اید . هک شدن در مقیاس های عظیم صدها میلیون (و در موارد معدودی ، میلیاردها) کاربر اینترنت را مورد هدف قرار داده است. بدتر از آن ، اکثر این شرکت ها در حالت ” بیش از حد بزرگ ” هستند. آن ها اغلب یا سال ها نقض داده های خود را از دید مصرف کنندگان پنهان می کنند یا همانطور که یاهو با نقض سال 2013 خود انجام داده بود یا در مورد نوع داده ای که به بیرون درز کرده مبهم باقی می مانند.

مشکلات اینترنت متمرکز

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

سانسور کردن اینترنت

سروصدای سال گذشته ، اینترنت متمرکز را پایین آورد. ارائه دهندگان اینترنت که قدرت کافی روی خطوط مورد استفاده برای انتقال اینترنت به خانوارهای آمریکایی دارند ، راهی را برای محدود کردن میزان داده های ارائه شده به آن ها ارائه می دهند تا کاربران مایل به پرداخت هزینه بیشتری باشند. بر اساس یک نظرسنجی از ExpressVPN ، تقریباً 75 درصد از آمریکایی ها از ایده ارائه کننده خدمات اینترنتی خوششان نیامد.

درآمد شرکت ها از داده های شما

آیا همه آن فرم های طولانی را که هرگز قبل از کلیک روی “من این شرایط را خوانده ام و با آنها موافقم” نخوانده اید ، به خاطر دارید؟ شرکت های عظیمی که اطلاعات شخصی شما را روی سرورهای خود ذخیره می کنند ، حساب رایگان به شما نمی دهند: آنها از فروش داده های شما به تبلیغ کنندگان که می توانند شما را بهتر مورد هدف قرار دهند ، پول خود را به دست می آورند. در برخی موارد ، آنها حتی این کار را به صورت قانونی انجام نمی دهند: یک دادگاه آلمانی همین ماه حکم داد که فیسبوک به طور غیرقانونی در حال نقض اطلاعات مصرف کننده است.

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله ” چه کسی اینترنت را کنترل می کند ” را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید