چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش اول)

چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش اول)

تمرکززدایی به این معناست که اینترنت توسط بسیاری کنترل می شود. میلیون ها دستگاه در یک شبکه باز به هم متصل شده اند. هیچ بازیگری نمی تواند مالک آن باشد ، آن را کنترل کند یا آن را برای همه خاموش کند.

اینترنت و شبکه جهانی وب بزرگترین سیستم ارتباطی غیرمتمرکز است که بشریت تا به حال دیده است. این بخشی از طراحی بود: مخترعان وب آرزو کردند که همه مردم بتوانند اطلاعات را ایجاد کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.

اما مزایای اینترنت غیر متمرکز در حال از بین رفتن است. وقتی فعالیت آنلاین خود را تنها بر روی چند شبکه اجتماعی و برنامه های پیام رسانی متمرکز انجام می دهیم ، همانطور که میلیاردها نفر از ما این کار را انجام می دهند. این تجربه ما از وب را به جایی محدود می کند که در آن فقط به محتوایی اشاره می کنیم که در نتایج جستجو و جریانات رسانه های اجتماعی مورد پسند ما قرار می گیرد. ما در اینجا ، بیشتر مصرف کننده هستیم تا خالق.

اینترنت همچنان غیر متمرکز است ، اما کارهایی که ما هر روز روی آن انجام می دهیم فقط توسط تعداد انگشت شماری از غول های فناوری جهانی کنترل می شود. این شرکت ها بیشتر و بیشتر شبیه انحصارات گذشته شده اند. با توجه به اهمیت اینترنت در زندگی ما ، این امر سالم نیست.

اینترنت سالم

وب در حال حاضر فراتر از “باغ های دیواری” رسانه های اجتماعی است. بیش از 1 میلیارد وب سایت در نتیجه جستجوهای روزانه ما وجود دارند. که همه آدرس های وب را فهرست بندی می کند. حدود 27 درصد از این وب سایت ها از WordPress پشتیبانی می کنند ، یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز که رایگان و آسان است ، حتی بدون مهارت برنامه نویسی می توان  با استفاده از آن سایت طراحی کرد.

چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش اول)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

یک اصل اساسی اینترنت این است که باید با همه محتوای آنلاین یکسان رفتار شود. این به عنوان “بی طرفی خالص” شناخته می شود. بسیاری از شرکت های ارتباطی ترجیح می دهند برای انواع مختلف محتوا قیمت های متفاوتی را بپردازند و سرعت متفاوتی را ارائه دهند ، که این امر باعث می شود کاربران نتوانند تجربه آنلاین خود را آزادانه انتخاب کنند. بنابراین برای اینترنت سالم که قوانین حفاظت از بی طرفی شبکه در بسیاری از کشورها از جمله هند ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا ظاهر شده است.

در سطح حاکمیت ، شایان ذکر است که دولت ایالات متحده کنترل سیستم نام دامنه اینترنت (DNS) را در سال 2016 واگذار کرد. آنها رسماً این نقش نظارتی را به سازمان غیرانتفاعی ICANN واگذار کردند ، که ذینفعان خصوصی ، دولتی و غیر دولتی را گرد هم می آورد. بخش های سودآور در سراسر جهان این واگذاری عمدتا رسمی بود ، اما نشان دهنده تعهد جهانی به یک وب غیر متمرکز است.

از نظر فن آوری ، نسل جدیدی از توسعه دهندگان نرم افزار در حال برنامه ریزی برنامه هایی هستند که تمرکز زدایی را ایجاد کرده و به آن پاداش می دهند. به عنوان مثال ، شبکه های کامپیوتری همتا به همتا که از بلاک چین استفاده می کنند ، مواردی که به ارز دیجیتال بیت کوین قدرت می دهد برای معاملات پول ، کالا و خدمات. و شاید روزی ، اینترنتی که نیازی به سرور وب نداشته باشد.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید