خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش اول)

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش اول)

VoIP مخفف Voice over Internet Protocol است. همچنین به آن تلفن IP، تلفن اینترنتی و تماس اینترنتی می گویند. این یک روش جایگزین برای برقراری تماس تلفنی است که می تواند بسیار ارزان یا کاملا رایگان باشد. پروتکل اینترنت (IP) در ابتدا برای شبکه سازی داده ها طراحی شده است. موفقیت IP در تبدیل شدن به یک استاندارد جهانی برای شبکه داده منجر به سازگاری آن با شبکه صوتی شده است.

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش اول)

مزایای VoIP

فواید زیادی از voip برای کاربر مسکونی و دفتر کوچک / دفتر خانه دارد. اگر اتصال اینترنت پرسرعت دارید، انتخاب سرویس تلفن VoIP ممکن است برای شما مناسب باشد.

کم هزینه

این فناوری منجر به پس انداز مالی بیشتر می شود. به لطف کنفرانس وب و ویدئو، هزینه های سفر و آموزش را کاهش می دهد. اگر اتصال اینترنت باند پهن (DSL یا کابل) دارید، می توانید به صورت رایگان در هر نقطه از دنیا تماس تلفنی کامپیوتر به رایانه برقرار کنید. اگر مایل به برقراری ارتباط رایانه شخصی به تلفن هستید، معمولاً هزینه ای برای این کار در نظر گرفته می شود اما احتمالاً بسیار ارزان تر از سرویس تلفن عادی شماست.

مالیات کم

از آنجا که این مکالمات از طریق اینترنت انجام می شود، دولتها از خدمات تلفن VoIP مالیات زیادی دریافت نکرده اند. انتخاب یک ارائه دهنده VoIP می تواند پس انداز قابل توجهی برای شما و خانواده شما ایجاد کند.

جهت طراحی، برآورد هزینه و خرید تجهیزات، نصب، کانفیگ و راه اندازی سیستم VOIP کافیست با مشاوران ما در چکاد پردازش درتماس باشید.

امکانات

برخلاف سرویس تلفن معمولی که معمولاً هزینه های بیشتری را برای ویژگی های اضافی دریافت می کند، VOIP همراه با مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته ارتباطی است. به عنوان مثال، حمل و نقل تماس، انتظار مکالمه، پیام صوتی، شناسه تماس گیرنده و تماس سه طرفه از جمله بسیاری از خدمات ارائه شده در سرویس تلفنی VOIP بدون پرداخت هزینه اضافی است. همچنین می توانید داده هایی مانند تصاویر و اسناد را همزمان با مکالمه تلفنی ارسال کنید.

تلفن های VoIP می توانند با سایر سرویس های موجود در اینترنت، از جمله مکالمه ویدیویی، تبادل پیام یا پرونده داده به موازات مکالمه، کنفرانس صوتی، مدیریت کتاب آدرس و انتقال اطلاعات در مورد در دسترس بودن دیگران (به عنوان مثال دوستان یا همکاران) به صورت آنلاین برای علاقه مندان، ادغام شوند.

کنفرانس ویدیویی

VoIP قابلیت های پهنای باند پیشرفته و کنفرانس ویدیویی بهبود یافته و با قیمت مناسب را فراهم می کند.

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش اول)

معایب VoIP

در هنگام قطع برق هیچ خدماتی وجود ندارد

در حین قطع برق امکان برقراری ارتباط با جریان برق از طریق خط تلفن با تلفنهای IP وجود ندارد، بنابراین با قطع شدن برق، هیچ سرویس تلفنی VOIP وجود ندارد. برای استفاده از VoIP در هنگام قطع برق، باید یک منبع تغذیه بدون وقفه یا یک ژنراتور در محل نصب شود.

تماس های اضطراری

تجهیزات تلفنی سنتی در تماس های اضطراری می توانند مکان شما را ردیابی کنند. با این حال، از آنجا که تماس صوتی از طریق IP اساساً انتقال داده بین دو آدرس IP است، نه آدرس فیزیکی، با VOIP در حال حاضر هیچ راهی برای تعیین محل تماس تلفنی VOIP شما وجود ندارد. در ادامه مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش اول) پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید