خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش دوم)

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش دوم)

قبل از مطالعه بخش مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش دوم)، توصیه می شود بخش اول را مطالعه کنید.

مزایای VoIP

قابل حمل بودن

یک مفهوم مهم برای درک در مورد VoIP این است که برخلاف نیاکان PSTN، به مسافت و مکان بستگی ندارد. تا آنجا که به VoIP مربوط می شود، شما می توانید 1000 مایل دورتر از اندونزی با تأمین کننده خود تماس بگیرید یا از طرف دیگر شهر با شریک تجاری خود تماس بگیرید و از نظر اتصال و هزینه، هیچ تفاوتی نمی کند.

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش دوم)

بدون کابل اضافی، بدون هزینه اضافی

شماره تلفن VoIP برخلاف شماره تلفن معمولی شما کاملاً قابل حمل است. معمولاً به عنوان یک شماره مجازی شناخته می شود، هر کجا که بروید می توانید آن را با خود ببرید. حتی اگر آدرس دفتر خود را به شهر دیگری تغییر دهید، شماره تلفن شما می تواند با شما همراه شود. هک، شما حتی می توانید هر کجا که سفر می کنید کل تجارت خود را با خود ببرید.

جهت طراحی، برآورد هزینه و خرید تجهیزات، نصب، کانفیگ و راه اندازی سیستم VOIP کافیست با مشاوران ما در چکاد پردازش درتماس باشید.

انعطاف پذیری

هنگامی که یک ارائه دهنده خدمات تلفن VoIP را انتخاب می کنید، یک مبدل برای شما ارسال می شود تا به تلفن معمولی اجازه استفاده از سرویس تلفن VoIP را بدهید. شماره تلفن شما در مبدل برنامه ریزی شده است. این بدان معناست که شما می توانید مبدل تلفن و شماره تلفن خود را بردارید و از آنها در هر مکانی که در دنیا سفر می کنید استفاده کنید، فقط به شرطی که به اتصال اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. از آنجا که شماره تلفن شما در مبدل شما قرار دارد (و نه منزل / محل کار شما)، بنابراین شما می توانید هر کد منطقه ای را برای شماره تلفن خود انتخاب کنید. برخی از شرکت های مخابراتی به شما امکان می دهند با پرداخت هزینه کمی، بیش از 1 شماره تلفن در کد منطقه های مختلف داشته باشید (شماره تلفن مجازی نامیده می شود).

مزایا و معایب شبکه های تلفنی VOIP (بخش دوم)

معایب VoIP

قابلیت اطمینان

از آنجا که VOIP به اتصال اینترنت متکی است، سرویس VOIP شما تحت تأثیر کیفیت و قابلیت اطمینان سرویس اینترنت باند پهن و گاهی تحت تأثیر محدودیت های رایانه شما قرار خواهد گرفت. ارتباطات و ازدحام اینترنت ضعیف می تواند منجر به کیفیت صدای مخدوش شود. اگر همزمان با برقراری تماس VOIP رایانه خود استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید کیفیت صدا به طرز چشمگیری خراب می شود. این امر در شبکه های پر ازدحام و  مسافت های طولانی و کار با اینترنت بین نقاط انتهایی بیشتر دیده می شود.

کیفیت صدای VoIP

VoIP کمی برای بهبود کیفیت صدا لازم است، اما نه در همه موارد. VoIP QoS (کیفیت خدمات) به فاکتورهای زیادی بستگی دارد: اتصال باند پهن، سخت افزار، خدمات ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات، مقصد تماس و غیره. افراد بیشتری با استفاده از VoIP از کیفیت بالای تماس های تلفنی لذت می برند، اما هنوز هم بسیاری از کاربران از شنیدن مریخ شکایت دارند، قبل از شنیدن پاسخ و غیره باید زیاد منتظر بمانند.

امنیت

برجسته ترین مسائل امنیتی در مورد VoIP سرقت هویت و خدمات، ویروس ها و بدافزارها، انکار سرویس، ارسال هرزنامه، دستکاری تماس ها و حملات فیشینگ است.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید