مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش دوم)

مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله ” مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا ” پیشنهاد می شود بخش اول این مقاله را مطالعه فرمایید.

وسایل نقلیه متصل

واحدهای کنترل و نیمه هادی ها ، از جمله سنسورهای رادار. اینها سرعت و فاصله را اندازه گیری می کنند تا مشخص شود که شی یا شخص دیگر چقدر نزدیک است. از آوریل 2018 ، هر خودروی جدید در اتحادیه اروپا به سیستم تماس اضطراری مجهز شده است “تماس الکترونیکی”که به لطف کارت تلفن همراه داخلی می تواند به طور خودکار پس از حادثه درخواست کمک کند. وسایل نقلیه متصل نیز از طریق WLAN یا شبکه تلفن همراه متصل می شوند ، به این معنی که راننده می تواند به عنوان مثال اطلاعات مربوط به ترافیک را دریافت کند.

در آینده ، خودروها فراتر از این خواهند بود و می توانند به تنهایی رانندگی کنند و تصمیم بگیرند ، همانند تسلاهایی که در حال حاضر مشاهده می کنید اما هنوز هم این ماشین ها جای کار بسیار زیادی دارند. سنسورهای اولتراسونیک موانع را تشخیص می دهند و سایر سنسورها جاده را کشف کرده و سرعت و موقعیت مناسب را اندازه گیری می کنند ؛ سنسورهای ویدئویی اطلاعات اضافی را ارائه می دهند.

وسایل نقلیه شبکه ای برای ایمن سازی ترافیک جاده ای در میان موارد دیگر در نظر گرفته شده است. بر اساس مطالعه بوش ، سیستم های ایمنی و عملکردهای مبتنی بر ابر می توانند تا سال 2025 تنها از وقوع 260 هزار تصادف در آلمان ، ایالات متحده و چین جلوگیری کنند.

مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش دوم)

شهر هوشمند

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد ، تا سال 2050 احتمالاً از هر سه نفر روی زمین دو نفر در شهرها زندگی خواهند کرد. و تا سال 2030 احتمالاً شهرهای زیادی در سراسر جهان وجود خواهند داشت که دارای جمعیت زیادی باشند و مشکلات متعددی را داشته باشند. به عنوان مثال از نظر زیرساخت یا کیفیت هوا. بنابراین شهر های آینده باید پایدارتر و ایمن تر شوند تا کیفیت زندگی مردم بهبود یابد. شهرهای آینده قطعا از فناوری های بزرگ و مهمی پشتیبانی می کنند و مردم زندگی بهتری را در این شهر ها تجریه خواهند کرد. یک شهر هوشمند بسیار ایمن تر و بهینه تر شده برای زندگی شهروندان است.

شهری را تصور کنید که چراغ های راهنمایی و رانندگی به محض نزدیک شدن ماشین آتش نشانی یا اتوبوس ، مسیر مورد نیاز را به سبز تغییر می دهند. چراغ های خیابان در صورت لزوم روشن یا خاموش می شوند و می توانند ایمنی بیشتری را با کمک دوربین های یکپارچه ایجاد کنند. سیستم های دیجیتالی زیرساخت های حمل و نقل عمومی محلی ، بلکه سیستم های آب ، فاضلاب و بازیافت را کنترل می کنند. شهروندان می توانند خدمات اداری را به صورت آنلاین انجام دهند تا در وقت و کاغذ صرفه جویی شود. چنین شهری دور از انتظار نیست و در سال های آینده اکثر شهر های پرجمعیت هوشمند خواهند شد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید