مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش اول)

مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش اول)

دستگاه های هوشمند امروزه در خانه های خصوصی ، کارخانه ها ، وسایل نقلیه ، مراقبت های بهداشتی و شهرها یافت می شوند. آن ها باید زندگی روزمره ما را راحت تر کرده و فرآیندهای تولید را کارآمدتر کنند ، از طریق بهره وری بیشتر باید در مصرف برق صرفه جویی کند.

صنعت

این چهارمین انقلاب صنعتی است : پس از موتور بخار ، انرژی الکتریکی و رایانه سازی ؛ اکنون شبکه ماشین آلات ، کالاها و سیستم ها وجود دارد. به عنوان مثال ، در فرآیندهای تا حد زیادی خودکار ، محصولات با دستگاه ها ارتباط برقرار می کنند و می توانند به طور مستقل مرحله بعدی تولید را آغاز کنند. دستگاه ها خرابی ها را تشخیص داده و خود درخواست تعمیر و نگهداری می کنند. ساخت ربات ها و وسایل نقلیه حمل و نقل مستقل با لجستیک انبار ارتباط برقرار می کنند. علاوه بر کارایی ، ایمنی کارکنان نیز افزایش می یابد: هنگامی که لیفتراک یا ماشین آلات مجهز به سنسور هستند ، محیط اطراف خود را اسکن کرده و قبل از وقوع حادثه متوقف می شوند. با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها ، خدمات کاملاً جدیدی نیز ایجاد می شود. یک شرکت می تواند از اینترنت اشیاء برای انعطاف پذیری مجموعه خود و ارائه خدمات بیشتر استفاده کند.

در زیرساخت های شبکه ای صنعت ، می توان فرآیندها را به راحتی برنامه ریزی کرد و کالاها را با سرعت بیشتری تولید کرد. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های ذخیره سازی می شود: طبق مطالعه ای که توسط حسابرسان PwC انجام شده است ، شرکت ها انتظار دارند که کارآیی به طور متوسط ​​19 درصد در پنج سال آینده افزایش یابد. علاوه بر این ، زمان معرفی محصولات جدید باید به طور متوسط ​​17 درصد و هزینه های تولید حدود 13 درصد کاهش یابد.

خانه هوشمند

خانه هوشمند و وسایل هوشمند داخل خانه می تواند چراغ را در شب روشن و خاموش کند ، کنتورهای برق هوشمند مصرف برق را ثبت و تنظیم کند. همه در یک خانه هوشمندبه یک شبکه واحد متصل می شوند ، برای مثال قهوه و ماشین لباسشویی ، یخچال ، ترموستات یا کلیدهای روشنایی. دستگاه های مختلف از طریق یک مرکز کنترل ، که به آن هاب یا دروازه می گویند ، متصل می شوند و به اینترنت متصل می شوند. دستگاه های اینترنت اشیا نه تنها می توانند آسایش و بهره وری انرژی بیشتری را در خانه هوشمند ایجاد کنند ، بلکه امنیت بیشتری نیز دارند. دوربین های نظارتی تحت شبکه و آشکارسازهای دود ، به عنوان مثال ، اطلاعات را به طور خودکار به تلفن های هوشمند کاربر ارسال می کنند و در مواقع اضطراری مستقیماً با اورژانس تماس می گیرند. در خانه هوشمند ، کاربران نیز می توانند استفاده کنند دستورات صوتی چراغ ها یا موسیقی را با دستیاران دیجیتالی کنترل کنید ، آب و هوا یا اخبار را با صدای بلند بخوانید یا کالاها را آنلاین سفارش دهند.

مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش اول)

سلامت الکترونیکی

پوشیدنی هایی مانند بازو بندهای تناسب اندام ، ساعت های هوشمند یا ردیاب های تناسب اندام روی بدن پوشیده می شوند و می توانند اطلاعات مربوط به سلامتی ، به عنوان مثال نبض یا فشار خون را ثبت کنند. از طریق این برنامه ، این داده ها به وضوح با نمودار یا گرافیک ارزیابی می شوند. علاوه بر این ، در حال حاضر دستگاه های پزشکی هوشمند مانند ضربان ساز یا دستگاه های اندازه گیری قند خون وجود دارد. اگر مشکلی پیدا کردند ، بلافاصله به کاربر یا خدمات اورژانس اطلاع می دهند. به این ترتیب ، دستگاه های سلامت الکترونیکی می توانند اطمینان حاصل کنند که افراد مسن یا بیمار با خیال راحت در خانه زندگی می کنند. پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید