سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش اول)

سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش اول)

یک مرکز داده متوسط برق بسیار زیادی مصرف می کند. با توجه به میزان توان محاسباتی که آنها می‌توانند در یک طبقه داده قرار بگیرند، جای تعجب نیست که برق زیادی مصرف شود. در مجموع، مراکز داده حدود سه درصد از برق جهان را مصرف می کنند . با توجه به اینکه در سال‌های آینده تأسیسات پرمقیاس انرژی بیشتری در راه است، مصرف برق علیرغم بهبود در کارایی، احتمالاً افزایش خواهد یافت.

برای مشتریان ما، درک ویژگی های قدرت و خنک کننده زیرساخت مرکز داده آنها مهم است زیرا به آنها کمک می کند تا هزینه های بالقوه و نیازهای محاسباتی آینده خود را بهتر ارزیابی کنند. به عنوان مثال، طراحی برق مرکز داده، می تواند تأثیر عمده ای بر نحوه تصمیم گیری یک شرکت برای افزایش ظرفیت خود داشته باشد. خوشبختانه، توان و قابلیت های خنک کننده یک مرکز داده ارزیابی نسبتاً آسانی دارد.

برق مرکز داده

ارزیابی توان برق مورد نیاز یکی از اولین وظایفی است که هر سازمانی باید در هنگام تصمیم به انتقال دارایی ها به مرکز داده انجام دهد. سیستم برق مرکز داده باید دارای سطحی از افزونگی باشد که شامل سیستم های باتری منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) و یک ژنراتور پشتیبان است که می تواند در صورت قطع برق اصلی برای مدت زمان طولانی، مگاوات برق کافی برای کارکرد تاسیسات را فراهم کند. اگر برق قطع شود، سیستم‌های UPS تمام تجهیزات محاسباتی را به اندازه کافی روشن نگه می دارند. در بسیاری از موارد، زیرساخت برق مرکز داده، بیش از یک تغذیه الکتریکی را در تاسیسات ترکیب می‌ کند که افزونگی بیشتری را فراهم می‌ کند.

سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش اول)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

تاسیسات کولوکیشن نیز دارای مشخصات برق مشخصی هستند که نشان می دهد چه مقدار برق می توانند به هر رک یا ردیف سرور عرضه کنند. برای استقرار با تراکم بالا ، مشتریان باید زیرساخت مرکز داده‌ ای را بیابند که بتواند بین 10 تا 20 کیلووات برق در هر ردیف رک ارائه دهد. در حالی که ممکن است شرکتی با نیازهای انرژی بسیار پایین‌ تر در ابتدا نگران این محدودیت‌ها نباشد، آنها باید همیشه در نظر داشته باشند که نیازهای برق آنها می‌ تواند در طول زمان و با رشد آنها افزایش یابد.

مراکز داده چگونه خنک می شوند؟

تکنیک‌ های خنک‌ کننده سنتی مرکز داده از ترکیبی از طبقات مرتفع و سیستم تهویه مطبوع اتاق کامپیوتر (CRAC) یا زیر ساخت کنترل‌ کننده هوای اتاق کامپیوتر (CRAH) استفاده می‌ کردند. واحدهای CRAC/CRAH به فضای زیر کف برجسته فشار وارد می‌ کنند و هوای سرد را از طریق کاشی‌ های سوراخ‌ دار و به ورودی‌ های سرور فشار می‌ دهند. هنگامی که هوای سرد از روی اجزای سرور عبور کرده و از اگزوز داغ خارج می شود، آن هوا برای خنک شدن به CRAC/CRAH بازگردانده می شود. اکثر مراکز داده دمای برگشت واحد CRAC/CRAH را به عنوان نقطه کنترل اصلی برای کل محیط طبقه داده تنظیم می کنند.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید