سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش دوم)

سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله سیستم خنک کنندگی مراکز داده؛ پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

مشکل این استقرار این است که ناکارآمد و فاقد هرگونه کنترل دقیق است. هوای سرد به سادگی وارد اتاق سرور می شود. در حالی که این برای استقرار های کوچک و با چگالی کم با نیاز های برق کم به اندازه کافی خوب کار می کرد ولی برای طبقات داده بزرگتر و با چگالی بالاتر مناسب نبود . به همین دلیل است که اکثر تاسیسات استراتژی‌ های مهار راهروی گرم و سرد را برای جداسازی فیزیکی هوای خنک در نظر گرفته شده برای ورودی‌ های سرور از هوای گرمی که توسط دریچه‌ های خروجی آن خارج می‌ شود، اتخاذ کردند. جلوگیری از اختلاط این هوا منجر به دما های سازگارتر می شود و با اطمینان از اینکه هوای سرد، سرد باقی می ماند و هوای گرم بدون افزایش دمای محیط به سمت هواگیرها هدایت می شود، کارایی را به حداکثر می رساند.

مراکز داده مدرن از انواع فناوری های نوآورانه خنک کننده مراکز داده برای حفظ شرایط عملیاتی ایده آل و کارآمد استفاده می کنند. این راه حل ها طیف وسیعی از فن های پایه تا فناوری های بسیار پیچیده تر انتقال حرارت را اجرا می کنند. برخی از آنها حتی به منابع خارجی هوای سرد یا آب متکی هستند تا خنک‌ سازی مرکز داده را بسیار کارآمدتر کنند.

تفاوت بین واحدهای CRAC و CRAH چیست؟

یک دستگاه تهویه مطبوع اتاق کامپیوتر (CRAC) با یک واحد AC معمولی که از کمپرسور برای سرد نگه داشتن مبرد استفاده می کند، تفاوت چندانی ندارد. آنها با دمیدن هوا روی یک سیم پیچ خنک کننده پر از مبرد عمل می کنند.

از طرف دیگر، هوا گیرهای اتاق کامپیوتر (CRAHs)، از یک کارخانه آب سرد استفاده می کنند که کویل خنک کننده را با آب سرد تامین می کند. هوا وقتی از روی این سیم پیچ می گذرد خنک می شود. در حالی که اصل اساسی شبیه به یک واحد CRAC است، تفاوت بزرگ عدم ​​وجود کمپرسور است، به این معنی که CRAH به طور کلی انرژی بسیار کمتری مصرف می کند.

دمای ایده آل برای مرکز داده چقدر است؟

طبق گفته انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE)، میانگین دمای ورودی های سرور (یعنی هوایی که برای خنک کردن اجزای داخلی به سرور کشیده می شود) باید بین 18 تا 27 درجه سانتیگراد باشد. (یا 64.4 تا 80.6 درجه فارنهایت). با این حال، این یک باند کاملاً بزرگ است و مؤسسه Uptime حد بالای 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) را توصیه می کند.

سیستم خنک کنندگی مراکز داده (بخش اول)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

به خاطر داشته باشید که این دمای توصیه شده برای ورودی های سرور واقعی است، نه کل اتاق سرور. هوای اطراف سرورها صرفاً به دلیل پویایی انتقال حرارت گرمتر می شود. سرورهای با چگالی بالا ، به ویژه، مقدار زیادی گرما تولید می کنند. به همین دلیل است که اکثر اتاق های سرور بسیار سردتر از محدودیت های بالا هستند، معمولاً در حدود 19 یا 21 درجه سانتیگراد (66 تا 70 درجه فارنهایت).

شایان ذکر است که مراکز داده در مقیاس فوق‌ العاده که توسط شرکت‌های بزرگی مانند گوگل اداره می‌شوند، اغلب در دماهای بالاتر، نزدیک به ۲۷ درجه سانتی‌گراد (۸۰ درجه فارنهایت) کار می‌ کنند.

فناوری خنک کننده مرکز داده

یکی از مهم‌ ترین نوآوری‌ ها در مدیریت زیرساخت‌ های مرکز داده در سال‌های اخیر، استفاده از تحلیل پیش‌ بینی‌ کننده است. مراکز داده امروزی اطلاعات زیادی در مورد نیازهای برق و سرمایش خود تولید می کنند. کارآمدترین امکانات این داده ها را برای مدل سازی روند ها و الگو های استفاده به کار گرفته اند و به آنها اجازه می دهد تا نیازهای برق و سرمایش مرکز داده خود را بهتر مدیریت کنند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید