داده های بزرگ و امنیت در IoT

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

داده های بزرگ و امنیت در IoT

داده های بزرگ و امنیت در IoT

مثال های متعدد نشان می دهد که دستگاه های هوشمند موجود در اینترنت اشیا به ساده سازی زندگی روزمره ما کمک می کنند. با این وجود ، آنها همچنین چالش های مختلفی را ارائه می دهند که نباید از آنها غافل شد.

داده های بزرگ و امنیت در IoT

میزان داده های جمع آوری شده در سراسر جهان در حال انفجار است. در حالی که 16.1 زتابایت در سال 2016 تولید می شد ، به گفته محققان IDC ، این میزان تا سال 2025 ده برابر خواهد بود. دستگاه های موجود در اینترنت اشیا نیز سهم عمده ای در این امر دارند. آنها جمع آوری می کنند داده ها را و همچنین چالش هایی را در زمینه حفاظت از داده ها و امنیت داده ها نیز در اینجا مطرح می شود.

اساساً داده ها ، اساس اینترنت اشیا هستند. ارزیابی و تجزیه و تحلیل آنها زندگی روزمره را هوشمند می کند. هنگامی که دستگاه ها به اینترنت متصل می شوند ، آسیب پذیر نیز می شوند. مجرمان اینترنتی می توانند کنترل را در دست بگیرند ، از اطلاعات جاسوسی کنند یا حتی کارخانه های صنعتی را خراب کنند. دو مهاجم در سال 2015 به سیستم اطلاعات سرگرمی یک ماشین شبکه ای نفوذ کردند تا نشان دهند که این کار بدون هیچ مشکلی قابل انجام است. موتور را خاموش کردند و رادیو را روشن کردند. در بدترین حالت ، جنایتکاران حتی می توانند زیرساخت های یک منطقه یا کل کشور را از این طریق فلج کنند.

این اتفاق در لیبریا در پایان سال 2016 رخ داد و اینترنت قطع شد. گزارش شده است که مهاجمان میلیون ها دستگاه اینترنت اشیا را هک کرده و سپس حملات توزیع شده خدمات (DDoS) را انجام داده اند. در چنین حملات “DDoS” ، درخواست های همزمان از دستگاه های متعدد به سرور ارسال می شود تا زمانی کهدرخواست های زیادی ارسال شود و دیگر نتواند واکنش نشان دهد. مهاجمان همچنین می توانند دوربین های نظارتی را کنترل کرده ، از کاربران جاسوسی کرده یا سیستم انتقال قدرت را خاموش کنند. دستگاه های اینترنت اشیا اغلب در خانه های هوشمند به طور نامناسب محافظت می شوند زیرا استانداردهای امنیتی یکنواخت هنوز در اینجا وجود ندارد. اگر جنایتکاران ماشین های هوشمند را فلج کرده یا داده های حساس را سرقت کنند ، خطر وقفه تولید در شرکت ها وجود دارد. زیرا استانداردهای ایمنی یکنواخت هنوز در اینجا وجود ندارد.

داده های بزرگ و امنیت در IoT

چالش های جدیدی نیز برای حفاظت از داده ها ایجاد می شود. سوال این است که چه اتفاقی برای همه داده ها می افتد و کجا ذخیره می شوند. به عنوان مثال ، سازنده دستگاه ردیاب تناسب اندام می تواند از اطلاعات جمع آوری شده برای ایجاد مشخصات دقیق کاربر و پیوند این اطلاعات به سایر داده ها استفاده کند. مانند عملیات صنعتی ، اطلاعات باید به طور موثر از دسترسی غیر مجاز محافظت شوند. در غیر این صورت نه تنها خطر سرقت داده ها وجود دارد بلکه مجرمان همچنین می توانند هویت کاربران خصوصی یا کارمندان خاصی را در اختیار گرفته و به عنوان مثال به حساب های بانکی یا حساب های ایمیل دسترسی پیدا کنند.

عدم سازگاری و الزامات عملکرد بالاتر

یکی دیگر از چالش های سازندگان دستگاه های اینترنت اشیا توسعه برنامه های کاربردی مستقل از دستگاه و پلتفرم است. امروزه سنسورها ، سیستم عامل ها اغلب فقط با سیستم های خاصی کار می کنند. بنابراین الزامات مربوط به اجزای جداگانه یک دستگاه متفاوت است. در حالت ایده آل ، شما به سخت افزارها و راه حل های نرم افزاری چند پلتفرمی و در عین حال ، نرم افزارهای خاص برای برنامه های خاص نیاز دارید.

در ادامه پیشنهاد می شود مزایا و زمینه های کاربرد اینترنت اشیا (بخش اول) را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید