تفاوت بین OLT و ONT چیست؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت بین OLT و ONT چیست؟

تفاوت بین OLT و ONT چیست؟

هنگامی که در حال راه اندازی اینترنت در خانه یا محل کار خود هستید ، با یک لیست گسترده از اختصارات مواجه می شوید تا درک کنید. در این لیست مواردی مانند PON ، ONT ، OLT ، ONU و موارد دیگر وجود دارد. تلاش برای درک این اختصارات و چگونگی کار با هم می تواند طاقت فرسا باشد. ما مواردی را که باید بدانید و دلیل آن را مرور خواهیم کرد. به این ترتیب می توانید هنگام خرید و نصب سرویس های فیبر نوری (FiOS) در فضای خود ، ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود را بهتر درک کنید.

OLT و ONT

برای درک نحوه کار فیبر ، دو دستگاه وجود دارد که باید آنها را بشناسید. آنها OLT و ONT هستند.

  • OLT مخفف Optical Line Terminal است . OLT دستگاهی است که به عنوان نقطه پایانی ISP شما در شبکه نوری غیرفعال (PON) عمل می کند. OLT همچنین رابط بین PON و شبکه اصلی ISP شما را فراهم می کند. به زبان ساده ، OLT تجهیزات ISP است.
  • ONT مخفف Optical Network Terminal است . ONT دستگاهی است که به عنوان نقطه پایانی PON زنجیره ارتباطات راه دور در انتهای شما عمل می کند. اختصار دیگری که باید بدانید ONU است که مخفف Optical Network Unit است . ONU و ONT اغلب به جای هم استفاده می شوند. کم و بیش ، آنها یکسان هستند. به زبان ساده ، ONT / ONU به تجهیزات جانبی کاربر اشاره دارد.

هدف OLT

OLT دستگاهی است که در مرکز مرکزی ISP شما وجود دارد.

OLT چند هدف دارد:

  1. اطلاعات جریان یافته در بالادست و پایین دست را کنترل کنید.
  2. سیگنال های استاندارد استفاده شده توسط سرویس فیبر نوری (FiOS) را به فرکانس و فریم مورد استفاده در سیستم PON تبدیل کنید.
  3. چندین سیگنال آنالوگ یا دیجیتال را که در یک سیگنال ترکیب می شوند (به نام مالتی پلکس) که بین دستگاه های تبدیل ONT اتفاق می افتد ، هماهنگ کنید.

کانال بالادست انواع مختلف داده و ترافیک صوتی را از کاربران به ISP منتقل می کند. کانال پایین دستی همان چیزی است که ترافیک داده ، صدا و تصویر را دریافت می کند و آن را به همه دستگاه های ONT در شبکه شما می فرستد.

هدف ONT / ONU

ONT / ONU دستگاهی است که در خانه یا محل کار شما وجود دارد.

تفاوت بین OLT و ONT چیست؟

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

ONT به عنوان یک مودم نوری عمل می کند و از طریق کابل فیبر نوری با ISP شما ارتباط برقرار می کند. ONT داده های کاربر را در بالادست به OLT می فرستد و داده ها را در کانال پایین دستی دریافت می کند.

ONT و OLT دستگاه های اساسی در یک سیستم شبکه PON هستند . هیترون تجهیزات ONT / ONU را با یکپارچه سازی آسان ، انعطاف پذیری انعطاف پذیر و قابلیت اطمینان زیاد برای پاسخگویی به تمام نیازهای شما ارائه می دهد.

امروز می توانید شبکه فیبر خود را با ارائه راه حل های 10G PON ONT / ONU توسط هیترون افزایش دهید . رابط فیبر 10 گیگابیتی PON هیترون دستگاهی با قدرت بالا است که سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را در پایین دست و بالادست ارائه می دهد. این باعث سریع و سریع بارگیری و بارگذاری محتوا می شود. این تجربه بازی و پخش جریانی و موارد دیگر را تا حد زیادی افزایش می دهد.

در مورد پیشنهادات امروز هیترون از ISP خود بپرسید برای اطلاعات بیشتر در مورد شبکه فیبر نوری ، صفحه آموزش هیترون را بررسی کنید

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید