کابل فیبر نوری چیست؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

کابل فیبر نوری چیست؟

کابل فیبر نوری چیست؟

کابل فیبر نوری کابل شبکه ای است که شامل رشته هایی از الیاف شیشه در داخل یک پوشش عایق بندی شده است. این کابل ها برای شبکه های داده ای از راه دور ، با کارایی بالا و ارتباطات از راه دور طراحی شده اند. در مقایسه با کابلهای سیمی ، کابلهای فیبر نوری پهنای باند بیشتری را ارائه می دهند و داده ها را در فواصل طولانی تر منتقل می کنند. کابلهای فیبر نوری بیشتر اینترنت ، تلویزیون کابلی و سیستمهای تلفنی جهان را پشتیبانی می کنند.

نحوه کار کابلهای فیبر نوری

یک کابل فیبر نوری از یک یا چند رشته شیشه تشکیل شده است که هر کدام فقط کمی ضخیم تر از موی انسان است. مرکز هر رشته هسته نامیده می شود که مسیر حرکت نور را فراهم می کند. هسته توسط لایه ای از شیشه به نام روکش پوشان احاطه شده است که نور را به سمت داخل منعکس می کند تا از دست دادن سیگنال جلوگیری کند و اجازه دهد نور از خم های کابل عبور کند.

دو نوع اصلی کابلهای فیبر نوری  تک حالته و چند حالته هستند. فیبر تک حالت از رشته های شیشه ای بسیار نازک و لیزر برای تولید نور استفاده می کند ، در حالی که کابل های فیبر نوری چند حالته از LED استفاده می کنند.

شبکه های فیبر نوری تک حالته اغلب از تکنیک های Wave Division Multiplexing برای افزایش میزان ترافیک داده هایی که رشته می تواند حمل کند ، استفاده می کنند. WDM اجازه می دهد تا نور در چندین طول موج مختلف با هم ترکیب شوند (مالتی پلکس) و بعداً از هم جدا شوند (از چندگانه) ، به طور موثر جریانهای ارتباطی متعددی را از طریق یک پالس نور واحد منتقل کند.

مزایای کابلهای فیبر نوری

فیبر نوری از ظرفیت بالاتری پشتیبانی می کند. مقدار پهنای باند شبکه ای که یک کابل فیبر می تواند حمل کند به راحتی از یک کابل مسی با ضخامت مشابه بیشتر است. کابل های فیبر با نرخ 10 گیگابیت بر ثانیه ، 40 گیگابیت بر ثانیه و 100 گیگابیت بر ثانیه استاندارد هستند.
از آنجا که نور می تواند مسافت بسیار بیشتری را از طریق کابل فیبر بدون از دست دادن قدرت آن طی کند ، نیاز به تقویت کننده های سیگنال کاهش می یابد.

کابل فیبر نوری چیست؟
یک کابل فیبر نوری کمتر در معرض تداخل است. یک کابل شبکه مسی برای محافظت از آن در برابر تداخل الکترومغناطیسی به محافظ نیاز دارد. در حالی که این محافظ کمک می کند ، اما برای جلوگیری از تداخل هنگامی که بسیاری از کابل ها در مجاورت یکدیگر قرار دارند کافی نیست. خصوصیات فیزیکی کابلهای فیبر نوری از اکثر این مشکلات جلوگیری می کند.

در حالی که اکثر فیبرهای نوری برای پشتیبانی از ارتباطات بین شهری و کشورها نصب شده اند ، برخی از ارائه دهندگان اینترنت مسکونی سرمایه گذاری کرده اند تا فیبرهای خود را برای دسترسی مستقیم خانوارها به محله های حومه گسترش دهند. ارائه دهندگان و متخصصان صنعت این نصب های آخرین مایل را می نامند.

برخی از خدمات شناخته شده فیبر به خانه در بازار شامل Verizon FIOS و Google Fiber است . این خدمات می توانند سرعت اینترنت گیگابیتی را برای خانوارها فراهم کنند. با این حال ، آنها معمولاً بسته های کمتری را نیز به مشتریان ارائه می دهند. بسته های مختلف مصرف کننده در خانه اغلب با این اختصارات مخفف می شوند:

FTTP (الیاف ساختمان) : الیافی که تا انتهای ساختمان ریخته شده است.
FTTB (فیبر به ساختمان / محل کار / بلوک) : همان FTTP است.
FTTC / N (الیاف به محدوده گره) : الیافی که به گره گذاشته می شود اما سیم های مسی اتصال داخل ساختمان را کامل می کنند.
فیبر مستقیم : الیافی که دفتر مرکزی را ترک می کند و مستقیماً به یک مشتری متصل می شود. این بیشترین پهنای باند را فراهم می کند ، اما فیبر مستقیم گران است.
فیبر مشترک : مشابه فیبر مستقیم است با این تفاوت که با نزدیک شدن فیبر به محل مشتریان نزدیک ، فیبرهای نوری دیگر برای آن کاربران تقسیم می شود.

برای خرید کابل فیبر نوری می توانید به فروشگاه چکاد پردازش مراجعه کنید. همچنین در ادامه پیشنهاد می شود مقاله فست کانکتور فیبرنوری را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید