اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

قبل از مطاله این بخش از مقاله اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.

اینترنت کابلی سریعتر و اغلب ارزانتر از اینترنت ماهواره ای است. دامنه اکثر خدمات اینترنت کابلی بین 20 تا 1000 مگابیت در ثانیه است. اما اگر در حومه شهر زندگی می کنید ، ممکن است برای شما گزینه ای نباشد. اگر به اینترنت فیبر دسترسی دارید ، پیشنهاد می کنم از اینترنت فیبر نوری استفاده کنید و به سراغ دردسرهای اینترنت ماهواره ای نروید.

هنگام انتخاب برنامه اینترنت ماهواره ای خود از چه نکاتی باید مطلع باشم؟

مانند هر نوع اینترنت ، ابتدا سرعت و بودجه خود را تعیین کنید. گرچه دریافت سریعترین اینترنت وسوسه انگیز است ، اما برای سرعتی که در واقع استفاده نخواهید کرد ، نیازی به پرداخت بیش از حد هزینه نیست.

انتخاب یک برنامه اینترنت ماهواره ای باید بر اساس فعالیت هایی باشد که شما و همه افراد دیگر در برنامه خانه انجام می دهیم. سرعت پایین تر برای وب گردی و بررسی ایمیل کار یا سرعت بالا برای پخش تلویزیونی مانند Netflix . اما اینترنت ماهواره ای ممکن است سرعتی را که برای پخش ویدئوهای 4K یا HD نیاز دارید ، نداشته باشد.

اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

فراموش نکنید که اینترنت ماهواره ای دارای محدودیت داده است. برخلاف برخی از برنامه های کابل و فیبر ، اینترنت ماهواره ای معمولاً با داده های نامحدود ارائه نمی شود. بنابراین هنگامی که مقدار مشخصی از داده را وارد کردید ، ارائه دهنده اینترنت شما می تواند هزینه اضافه کاری را از شما دریافت کند یا ممکن است سرعت شما را کاهش دهد.

اینترنت ماهواره ای با چه نوع تجهیزاتی همراه است؟

اگر قصد تغییر به اینترنت ماهواره ای را دارید ، ارائه دهنده شما از تجهیزات خاصی استفاده خواهد کرد. بیشتر اینترنت های ماهواره ای اکنون فقط با مودم ، روتر بی سیم و کابل شبکه ارائه می شوند. جایی که بیشتر اینترنت های ماهواره ای در گذشته با تجهیزات بزرگتری ارائه می شدند ، اکنون بسیاری از ارائه دهندگان تجهیزات کم حجم و جمع و جورتری دارند. برخی از ارائه دهندگان از یک بشقاب استفاده می کنند تا سیگنال راحت تر برسد ، گرچه این مورد دیگر معمول نیست.

مودم ماهواره ای: دستگاه الکترونیکی است که سیگنال ماهواره ها را به سیگنال قابل خواندن توسط آداپتور شبکه رایانه شما تبدیل می کند. این همان چیزی است که اینترنت را به کامپیوتر شما می آورد.
روتر: دستگاه الکترونیکی است که سیگنال اینترنتی مودم شما را می گیرد و آن را در سراسر خانه شما توزیع می کند ، یا از طریق Wi-Fi یا توسط کابل اترنت.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید