خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اهمیت طراحی دیتابیس در پروژه های نرم افزاری

اهمیت طراحی دیتابیس در پروژه های نرم افزاری

اهمیت طراحی دیتابیس در پروژه های نرم افزاری یکی از مولفه های مهم هر راه حل فناوری اطلاعات است که فرایندهای تجاری را پشتیبانی و خودکار می کند. ارائه یک طرح مختصر و یک پایگاه داده قابل توسعه به اندازه رسیدن به یک برنامه درست در هنگام ساخت خانه بسیار مهم است. یک پایه خوب زندگی و نگهداری یک خانه را در طول سالها لذت بخش می کند، در حالی که یک پایه با طراحی ضعیف می تواند آن را برای نگه داشتن دست و پا گیر، گسترش کابوس یا در عین حال بدترین خطر سقوط کند. از آنجا که بسیاری از جنبه های سیستم پایگاه داده به طراحی اصلی آن بستگی دارد، برای اطمینان از پشتیبانی کافی از الزامات تجاری موجود و همچنین آینده، طراحی پایگاه داده کارآمد و انعطاف پذیر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

اهمیت طراحی دیتابیس در پروژه های نرم افزاری

از مزایای طراحی پایگاه داده خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی کارآمد از فرایندهای تجاری پیچیده و پیوسته
  • هزینه کمتر مالکیت پایگاه داده
  • در دسترس بودن مداوم داده ها برای پشتیبانی از عملیات تجاری و تصمیم گیری
  • کاهش ذخیره اطلاعات اضافی
  • افزایش بهره وری در محل کار
  • اجتناب از داده های متناقض

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

چرخه زندگی پایگاه داده

ما می توانیم از چرخه آبشار به عنوان پایه ای برای مدل توسعه پایگاه داده استفاده کنیم که شامل دو فرض است:

  1. ما می توانیم توسعه یک پایگاه داده، یعنی مشخصات و ایجاد یک طرح برای تعریف داده ها در یک پایگاه داده را از فرایندهای کاربر که از پایگاه داده استفاده می کنند، جدا کنیم.
  2. ما می توانیم از ساختار سه طرح به عنوان مبنای تشخیص فعالیتهای مرتبط با یک طرحواره استفاده کنیم.

اولین قدم جمع آوری نیازهاست. در طی این مرحله، طراحان پایگاه داده برای درک سیستم پیشنهادی و بدست آوردن و مستند سازی داده ها و نیازهای عملکردی، باید با مشتریان (کاربران پایگاه داده) مصاحبه کنند. نتیجه این مرحله سندی است که شامل جزئیات مورد نیاز کاربران است.

اهمیت طراحی دیتابیس در پروژه های نرم افزاری

ایجاد الزامات شامل مشاوره و توافق بین همه کاربران در مورد اینکه داده های مداوم می خواهند ذخیره کنند همراه توافق در مورد معنی و تفسیر عناصر داده است. سرپرست داده ها در این فرآیند نقش اساسی دارند زیرا آنها مروری بر امور تجاری، حقوقی و اخلاقی درون سازمان دارند که بر نیازهای داده تأثیر می گذارد.

تجزیه و تحلیل داده ها با بیان نیازهای داده آغاز می شود و سپس مدل داده ای مفهومی تولید می شود. هدف از تجزیه و تحلیل دستیابی به شرح مفصلی از داده ها متناسب با نیاز کاربر است، به طوری که با خواص سطح بالا و پایین داده ها و استفاده از آنها برخورد شود. اینها شامل خصوصیاتی مانند محدوده احتمالی مقادیر است که می تواند برای ویژگی ها مجاز باشد. در ادامه پیشنهاد می شود مقاله اصول مهم در تأمین برق دیتاسنتر را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید