خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اصول مهم در تأمین برق دیتاسنتر

اصول مهم در تأمین برق دیتاسنتر

در هنگام انتخاب دیتاسنتر موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که یکی از آن ها مربوط به اصول مهم در تأمین برق دیتاسنتر است. در حالی که امنیت کلی یک دیتاسنتر، ظرفیت و مقیاس پذیری در بالای لیست شما قرار دارد، قدرتی که یک دیتاسنتر را زنده می کند و شما را زنده نگه می دارد، یک جز essential اساسی است که اغلب نادیده گرفته می شود. حضور آنلاین شما زیاد مهم نیست و تامین برق دیتاسنتر است که از اهمیت بالایی برخوردار است. درک چگونگی ارتباط برق با طراحی دیتاسنتر هم برای تداوم و هم برای امنیت حیاتی است.

بدون برق، حتی پیشرفته ترین و قدرتمندترین شبکه نیز انبوهی از قراضه های فلزی هستند. تنظیمات شما هرچقدر هم پیچیده باشد، مگر اینکه در مصرف و استفاده بهینه از انرژی باشد، ممکن است از دست بدهید. در اینجا برخی اصطلاحات اساسی آورده شده است که باید بدانید وقتی صحبت از قدرت Data center می شود.

برق AC و DC: در مورد تأمین انرژی دیتاسنتر خود، یا هر دستگاه دیگری که از برق استفاده می کند، دو گزینه دارید. برق متناوب یا جریان متناوب؛ نیرویی است که هنگام اتصال دستگاه یا ابزار به آن نیاز است. جریان های 120 یا 240 ولت در صورت تقاضا، به سادگی می توانید از پریز برق استفاده کنید. بخش “متناوب” این نوع نیرو از نحوه تأمین آن ناشی می شود. می تواند جهت بهینه سازی عملکرد و کارایی، در یک دقیقه چندین بار جهت خود را تغییر دهد.

اصول مهم در تأمین برق دیتاسنتر

برق DC یا جریان مستقیم به باتری متکی است. لپ تاپ، تلفن و سایر دستگاههایی که می توانند برای شارژ به پریز برق متصل شوند. جریان مستقیم فقط در یک جهت کار می کند و از جریان متناوب قابل اطمینان تر است و آن را راهی ایده آل برای جلوگیری از آن می کند. در حالی که اکثر مراکز داده های مربوط به مکان یابی به جریان متناوب برای برق متکی هستند، سازمان های بیشتری از برق DC و ترکیبی از این دو نوع استفاده می کنند تا بهره وری انرژی را کاهش دهند و زمان خرابی را کاهش دهند.

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور، پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

اثربخشی مصرف برق یا PUE، رقمی است که نشان دهنده نسبت توان موجود در یک مرکز داده در مقابل توان مصرفی تجهیزات IT است. PUE بیان کارآیی است. این شماره می تواند نشان دهد که سرورهای شما از چه میزان نیرو استفاده می کنند و چه مقدار در کارهای غیر سرور / غیر IT مورد استفاده قرار می گیرد. PUE بالا به این معنی است که شما می توانید با کارآیی بیشتری نسبت به حالت فعلی کار کنید و ممکن است از انرژی بیش از حد استفاده کنید. PUE کم به این معنی است که در حال کار بهینه هستید. در ادامه پیشنهاد می کنیم تا مقالات مهم ترین اصول در طراحی دیتاسنتر و اهمیت سرمایش دیتاسنتر را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید