انواع کابل شبکه (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انواع کابل شبکه (بخش دوم)

انواع کابل شبکه (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله “انواع کابل شبکه بخش دوم” ، پیشنهاد می شود بخش اول این مقاله را نیز حتما مطالعه بفرمایید.

کابل هممحور

کابل کواکسیال یک هادی مسی واحد در مرکز خود دارد. یک لایه پلاستیکی عایق بین رسانای مرکزی و یک محافظ فلزی بافته شده را فراهم می کند. محافظ فلزی به جلوگیری از هرگونه تداخل بیرونی از چراغ های فلورسنت ، موتورها و سایر رایانه ها کمک می کند. اگر چه نصب کابل کواکسیال مشکل است ، اما در برابر تداخل سیگنال بسیار مقاوم است. علاوه بر این ، می تواند طول کابل بیشتری را بین دستگاه های شبکه نسبت به کابل جفت پیچ خورده پشتیبانی کند. دو نوع کابل کواکسیال داریم. کواکسیال ضخیم و کواکسیال نازک.

به کابل کواکسیال نازک ، thinnet نیز گفته می شود. 10Base2 به مشخصات کابل کواکسیال نازک که سیگنال های اترنت را حمل می کند اشاره می کند. 2 به حداکثر طول تقریبی قطعه 200 متر اشاره دارد. در واقع حداکثر طول بخش 185 متر است. کابل کواکسیال نازک در شبکه های مدارس ، به ویژه شبکه های خط اتوبوسرانی محبوب بوده است.

به کابل کواکسیال ضخیم به عنوان شبکه ضخیم نیز گفته می شود. 10Base5 به مشخصات کابل ضخیم کواکسیال حامل سیگنال های اترنت اشاره دارد. 5 به حداکثر طول بخش 500 متر اشاره دارد. کابل کواکسیال ضخیم دارای یک پوشش پلاستیکی محافظ اضافی است که به دور نگه داشتن رطوبت از رسانای مرکزی کمک می کند. این امر باعث می شود کواکسیال ضخیم هنگام دویدن در طول های طولانی تر در یک شبکه اتوبوس خطی یک انتخاب عالی باشد. یکی از معایب کواکسیال ضخیم این است که به راحتی خم نمی شود و نصب آن دشوار است.

اتصالات کابل کواکسیال

متداول ترین نوع اتصال دهنده که با کابل های کواکسیال استفاده می شود ، کانکتور Bayone-Neill-Concelman (BNC) است. انواع مختلفی از آداپتورها برای اتصالات BNC در دسترس هستند ، از جمله اتصال T ، اتصال بشکه و پایانه. اتصالات روی کابل ضعیف ترین نقاط هر شبکه هستند. برای جلوگیری از مشکلات شبکه ، همیشه از کانکتورهای BNC استفاده کنید که روی کابل چروکیده و پیچ خورده اند.

انواع کابل شبکه (بخش دوم)

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

کابل فیبر نوری

کابل کشی فیبر نوری شامل یک هسته شیشه ای مرکزی است که توسط چندین لایه مواد محافظ احاطه شده است. نور را به جای سیگنال های الکترونیکی منتقل می کند و مشکل تداخل الکتریکی را از بین می برد. این امر آن را برای محیط های خاصی که دارای مقدار زیادی تداخل الکتریکی هستند ایده آل می کند. همچنین به دلیل مصونیت در برابر رطوبت و نور ، آن را به استاندارد اتصال شبکه بین ساختمان ها تبدیل کرده است.

کابل فیبر نوری این قابلیت را دارد که سیگنال ها را در فواصل بسیار طولانی تری نسبت به جفت هم محور و پیچ خورده منتقل کند. همچنین این قابلیت را دارد که اطلاعات را با سرعت بسیار بیشتری حمل کند. این ظرفیت امکانات ارتباطی را شامل خدمات مانند ویدئو کنفرانس و خدمات تعاملی می شود. هزینه کابل کشی فیبر نوری قابل مقایسه با کابل کشی مس است. با این حال ، نصب و اصلاح آن دشوارتر است. 10BaseF به مشخصات کابل فیبر نوری حامل سیگنال های اترنت اشاره دارد.

هسته مرکزی کابل های فیبر از الیاف شیشه یا پلاستیک ساخته شده است. سپس یک پوشش پلاستیکی مرکز فیبر را می بندد و الیاف کولار به تقویت کابل ها و جلوگیری از شکستگی کمک می کند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید