انواع کابل شبکه ( بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انواع کابل شبکه ( بخش اول)

انواع کابل شبکه ( بخش اول)

کابل واسطه ای است که اطلاعات از طریق آن معمولاً از یک دستگاه شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شود. چندین نوع کابل وجود دارد که معمولاً با شبکه های محلی استفاده می شوند. در برخی موارد ، یک شبکه فقط از یک نوع کابل استفاده می کند ، شبکه های دیگر از انواع مختلف کابل استفاده می کنند. نوع کابل انتخاب شده برای شبکه به توپولوژی ، پروتکل و اندازه شبکه مربوط می شود. درک ویژگی های انواع مختلف کابل و چگونگی ارتباط آن ها با سایر جنبه های شبکه برای توسعه یک شبکه موفق ضروری است.

بخش های زیر انواع کابل های مورد استفاده در شبکه ها و سایر موضوعات مرتبط را مورد بحث قرار می دهد.

  • کابل جفت پیچ خورده بدون محافظ (UTP)
  • کابل جفت پیچ خورده محافظ (STP)
  • کابل هممحور
  • کابل فیبر نوری
  • راهنماهای نصب کابل
  • شبکه های بی سیم
  • کابل جفت پیچ خورده بدون محافظ (UTP)

کابل کشی جفت پیچ خورده در دو نوع محافظ و بدون محافظ وجود دارد. جفت پیچ خورده بدون محافظ (UTP) محبوب ترین است و به طور کلی بهترین گزینه برای شبکه های مدارس است.

کیفیت UTP ممکن است از سیم درجه تلفن گرفته تا کابل بسیار پر سرعت متفاوت باشد. این کابل دارای چهار جفت سیم در داخل کت است. هر جفت با تعداد متفاوت پیچش در هر اینچ پیچیده می شود تا به از بین بردن تداخل از جفت های مجاور و سایر دستگاه های الکتریکی کمک کند. هرچه پیچش محکم تر باشد ، سرعت انتقال پشتیبانی شده بیشتر و هزینه هر فوت بیشتر است. EIA / TIA (انجمن صنعت الکترونیکی ، انجمن صنعت ارتباطات از راه دور) استانداردهای UTP را تعیین کرده و به شش دسته سیم رتبه بندی کرده است (همچنین لازم به ذکر است که دسته های دیگر و جدیدتر در حال ظهور هستند).

اتصال جفت پیچ خورده بدون محافظ

اتصال استاندارد برای کابل کشی جفت پیچ خورده بدون محافظ ، رابط RJ-45 است. این یک اتصال پلاستیکی است که مانند یک اتصال دهنده بزرگ به سبک تلفن است . یک شکاف اجازه می دهد RJ-45 فقط با یک راه وارد شود. RJ مخفف کلمه Registered Jack است ، به این معنی که اتصال دهنده از استاندارد وام گرفته شده و از صنعت تلفن پیروی می کند. این استاندارد مشخص می کند که کدام سیم با هر پایه در داخل اتصال دهنده قرار دارد.

کابل شبکه چیست؟

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

کابل جفت پیچ خورده محافظ (STP)

گرچه کابل UTP کم هزینه ترین کابل است ، اما ممکن است در معرض تداخل فرکانس رادیویی و الکتریکی باشد (نباید خیلی نزدیک به موتورهای الکتریکی ، چراغ های فلورسنت و غیره باشد). اگر شما باید کابل را در محیط هایی با تداخل های احتمالی زیاد قرار دهید ، یا اگر باید کابل را در محیط های بسیار حساس که ممکن است به جریان الکتریکی در UTP حساس باشند قرار دهید ، ممکن است جفت پیچ خورده محافظت شده راه حل باشد. کابل های محافظ همچنین می توانند به افزایش حداکثر فاصله کابل ها کمک کنند.

کابل جفت پیچ خورده محافظ در سه تنظیم مختلف موجود است:

  1. هر جفت سیم به صورت جداگانه با فویل محافظت می شود.
  2. داخل ژاکت یک محافظ فویل یا گره وجود دارد که تمام سیم ها را پوشش می دهد (به صورت گروهی).
  3. یک محافظ در اطراف هر جفت منفرد و همچنین در اطراف کل گروه سیم ها وجود دارد (که به آنها می گویند جفت پیچ خورده محافظ دوتایی).

پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را نیز از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید