خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انواع سوئیچ های سیسکو (Cisco)

انواع سوئیچ های سیسکو (Cisco)

سوئیچ ها جز component اصلی اتصال شبکه دانشگاه هستند. سیسکو سوئیچ های مختلفی را ارائه می دهد که به طور خاص برای عملکردهای مختلف طراحی شده اند. در زمان نوشتن این مقاله، انواع سوئیچ های سیسکو (Cisco) منتشر شده اند وسوئیچ های Catalyst را برای شبکه های دانشگاه و سوئیچ های Nexus را برای مراکز داده طراحی می کند. در زمینه CCNP، این کتاب بیشتر روی سوئیچ های Catalyst تمرکز دارد. با این حال، در بازار رقابتی دانشگاه سوئیچ، سیسکو به طور مداوم سوئیچ های Catalyst را با قابلیت های جدید، عملکرد بالاتر، تراکم بیشتر و هزینه کمتر به روز می کند.

انواع سوئیچ های سیسکو (Cisco)

با وجود چرخه عمر بسیار طولانی، سرانجام بازاریابی سیسکو توجه خود را به Catalyst 6800 معطوف کرد. برای تعداد زیادی از شما که این مطلب را می خوانید، احتمالاً در دوره ای از حرفه خود با Catalyst 6500 روبرو شده اید.

سیسکو دو نوع سوئیچ شبکه را ارائه می دهد: پیکربندی ثابت و سوئیچ های مدولار. با سوئیچ های پیکربندی ثابت، نمی توانید ماژول دیگری را عوض کنید یا به آن اضافه کنید، مانند سوئیچ مدولار. در لایه های دسترسی سازمانی، سوئیچ های پیکربندی ثابت مانند سری Cisco Catalyst، سری 2960-X را پیدا خواهید کرد. این طیف گسترده ای از استقرارها را ارائه می دهد.

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

در لایه توزیع سازمانی، بسته به نیاز شبکه دانشگاه، سوئیچ های ثابت یا مدولار پیدا خواهید کرد. نمونه ای از سوئیچ مدولار که در لایه توزیع یافت می شود، سری Cisco Catalyst 3850-X است. این سری از سوئیچ ها به شما امکان می دهد ماژول های مختلف شبکه (اترنت یا فیبر نوری) و ماژول های منبع تغذیه اضافی را انتخاب کنید. در مشاغل کوچک بدون لایه توزیع، 3850-X را می توان در لایه اصلی یافت. در شبکه های سازمانی بزرگ، در مواردی که نیاز به افزونگی زیاد و عملکرد کامل لایه 3 در لایه دسترسی باشد، می توانید 3850-X را در لایه دسترسی پیدا کنید.

انواع سوئیچ های سیسکو (Cisco)

در لایه هسته سازمانی، اغلب سوئیچ های مدولار مانند Cisco Catalyst 6500 یا Catalyst 6800 را پیدا می کنید. با سوئیچ 6800، تقریباً هر جز component، از جمله ماژول پردازش مسیر / سرپرست و مدل های اترنت برای منبع تغذیه) به صورت جداگانه در یک شاسی نصب می شود. این شخصی سازی در صورت لزوم امکان شخصی سازی و گزینه های با دسترسی بالا را فراهم می کند.

اگر شبکه ای دارید که میزان بازدید آن زیاد است، می توانید سوئیچ های سری Cisco Catalyst 4500-X را به لایه توزیع استفاده کنید. Catalyst 4500-X از سرپرست / افزونه فرایند مسیر پشتیبانی می کند و از 10 گیگابیت اترنت پشتیبانی می کند.

تمام سوئیچ های سری 2960-X ، 3850-X ، 4500-X و 6800-X مدیریت می شوند. این بدان معنی است که می توانید آدرس IP را بر روی دستگاه پیکربندی کنید. با داشتن آدرس IP مدیریت، می توانید با استفاده از Secure Shell (SSH) یا Telnet به دستگاه متصل شوید و تنظیمات دستگاه را تغییر دهید. سوئیچ کنترل نشده فقط برای یک خانه یا محیط کسب و کار بسیار کوچک مناسب است. بسیار توصیه می شود از سوئیچ مدیریت نشده در هیچ شبکه دانشگاهی استفاده نکنید. در ادامه پیشنهاد می شود مقاله مزایای شبکه های سیسکو را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید