ارز دیجیتال چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

ارز دیجیتال چیست؟ (بخش اول)

ارز دیجیتال چیست؟

رمز ارز چیست؟

ارز رمزنگاری شده یک ارز دیجیتال یا مجازی است که که بر بستر بلاک چین می باشد، که هک شدن را تقریباً غیرممکن می کند. بسیاری از ارزهای رمزپایه شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند. دفتر توزیع شده ای که توسط یک شبکه متفاوت رایانه اعمال می شود. یک ویژگی مشخص ارزهای رمزپایه این است که به طور کلی توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی شود و این باعث می شود آنها از لحاظ تئوری در برابر مداخلات یا دستکاری های دولت مصون باشند.

ارز رمزپایه نوعی دارایی دیجیتالی است که بر اساس شبکه ای توزیع می شود و در تعداد زیادی رایانه توزیع می شود. این ساختار غیرمتمرکز به آنها امکان می دهد خارج از کنترل دولت ها و مقامات مرکزی وجود داشته باشند. کلمه “ارز رمزپایه” از تکنیک های رمزگذاری استفاده شده است که برای ایمن سازی شبکه استفاده می شود.

بلاکچین ها که روش های سازمانی برای اطمینان از یکپارچگی داده های معاملاتی هستند ، یکی از اجزای اساسی بسیاری از ارزهای رمزپایه هستند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که بلاکچین و فناوری های مرتبط باعث اختلال در بسیاری از صنایع از جمله امور مالی و حقوقی خواهد شد.
ارزهای رمزنگاری شده به دلایلی از جمله استفاده از آنها برای فعالیتهای غیرقانونی ، نوسان نرخ ارز و آسیب پذیری زیرساخت های زیربنایی با انتقاد روبرو می شوند. با این حال ، آنها همچنین به دلیل قابلیت حمل ، تقسیم پذیری ، مقاومت در برابر تورم و شفافیت مورد ستایش قرار گرفته اند.

درک ارزهای رمزپایه

ارزهای رمزنگاری شده سیستمی هستند که امکان پرداخت آنلاین را فراهم می کنند و از نظر “توکن” های مجازی ارائه می شوند که توسط ورودی های داخلی دفتر وارد سیستم می شوند. “رمزنگاری” به الگوریتم های رمزگذاری مختلف و تکنیک های رمزنگاری اشاره دارد که از این ورودی ها محافظت می کنند ، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی ، جفت کلید عمومی – خصوصی و توابع هش.

انواع ارز رمزنگاری شده

اولین ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بستر بلاکچین بیت کوین بود که هنوز هم محبوب ترین و با ارزش ترین ارز باقی مانده است. امروزه هزاران ارز رمزپایه جایگزین با عملکردها و مشخصات مختلف وجود دارد که به آنها آلتکوین گفته می شود. بیت کوین در سال 2009 توسط یک فرد یا گروه معروف به نام مستعار ” Satoshi Nakamoto ” راه اندازی شد.

برخی از ارزهای رمزپایه رقابتی که با موفقیت بیت کوین ایجاد شده اند و به عنوان “altcoins” شناخته می شوند ، شامل Litecoin ، Peercoin و Namecoin و همچنین Ethereum ، Cardano و EOS هستند . امروز ، ارزش کل ارزهای رمزپایه موجود حدود 1.8 تریلیون دلار است ، بیت کوین در حال حاضر بیش از 60٪ از ارزش کل را نشان می دهد. در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید