ارز دیجیتال چیست؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

ارز دیجیتال چیست؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله ارز دیجیتال چیست؟ ، ابتدا بخش اول را مطالعه بفرمایید.

مزایا و معایب Cryptocurrency

ارزهای رمزپایه این وعده را دادند که انتقال وجه مستقیماً بین دو طرف ، بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد مانند بانک یا شرکت کارت اعتباری ، را آسان تر می کنند. درعوض این انتقال با استفاده از کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی و اشکال مختلف سیستم های تشویقی ، مانند اثبات کار یا اثبات سهام ، تأمین می شود .

در سیستم های رمزنگاری مدرن ، ” کیف پول ” یا آدرس حساب کاربر دارای یک کلید عمومی است ، در حالی که کلید خصوصی فقط برای مالک شناخته شده است و برای امضای معاملات استفاده می شود. انتقال وجوه با حداقل هزینه پردازش انجام می شود ، به کاربران اجازه می دهد از هزینه های سنگین پرداخت شده توسط بانک ها و موسسات مالی برای انتقال وجه جلوگیری کنند .

ماهیت نیمه ناشناس معاملات ارزهای رمزنگاری شده آنها را برای بسیاری از فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی و فرار مالیاتی مناسب می کند . با این حال ، مدافعان ارزهای رمزپایه اغلب ناشناس بودن خود را بسیار ارزیابی می کنند ، و مزایای حفظ حریم خصوصی مانند محافظت از افشاگران یا فعالانی را که تحت حکومت های سرکوبگر زندگی می کنند ، ذکر می کنند. برخی از ارزهای رمزنگاری شده خصوصی تر از بقیه هستند.

ارز دیجیتال چیست؟

به عنوان مثال بیت کوین ، برای انجام تجارت غیرقانونی بصورت آنلاین گزینه نسبتاً ضعیفی است ، زیرا تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی بلاکچین بیت کوین به مقامات در دستگیری و محاکمه مجرمان کمک کرده است. بیشتر سکه های حفظ حریم خصوصی وجود دارند ، مانند Dash ، Monero یا ZCash ، که ردیابی آنها دشوارتر است.

نکته اصلی در جذابیت و عملکرد بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه فناوری بلاکچین است که برای نگهداری یک دفتر آنلاین از تمام معاملات انجام شده استفاده می شود ، بنابراین یک ساختار داده برای این دفتر فراهم می کند که کاملاً ایمن است و به اشتراک گذاشته شده و توافق شده است توسط کل شبکه یک گره منفرد ، یا کامپیوتر که یک کپی از دفتر را نگهداری می کند. قبل از تأیید ، هر بلاک جدید ایجاد شده باید توسط هر گره تأیید شود ، جعل تاریخ معاملات تقریباً غیرممکن است.

بسیاری از کارشناسان فناوری، بلاکچین را دارای پتانسیل جدی برای استفاده مانند رای گیری آنلاین و سرمایه گذاری گسترده می دانند و موسسات مالی بزرگ مانند JPMorgan Chase (JPM) احتمال کاهش هزینه های معامله را با ساده سازی پردازش پرداخت می دانند. اما ، از آنجا که ارزهای رمزپایه مجازی هستند و در یک پایگاه داده مرکزی ذخیره نمی شوند ، در صورت عدم وجود نسخه پشتیبان از کلید خصوصی ، با از بین رفتن هارد دیسک ، موجودی ارز رمزنگاری شده دیجیتال از بین می رود. در عین حال ، هیچ مرجع مرکزی ، دولتی یا شرکتی وجود ندارد که به وجوه شما یا اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید