آنتن داخلی بهتر است یا خارجی ؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

آنتن داخلی بهتر است یا خارجی ؟ (بخش اول)

آنتن داخلی بهتر است یا خارجی ؟ (بخش اول)

تمام تجهیزات بی سیم برای برقراری ارتباط به آنتن نیاز دارند. برخی دارای آنتن های نمایان و خارجی هستند و برخی دیگر دارای آنتن های داخلی هستند که نمی توانیم آن ها را ببینیم. Eye Eyeworks توزیع کننده نروژی AirTies Wi-Fi ، نقاط دسترسی بی سیم با آنتن های داخلی است.

ما دائماً مقالاتی را می بینیم و براساس این فرض که آنتن های خارجی ، بدون در نظر گرفتن سناریو ، پوشش بهتر یا قدرت انتقال بیشتری نسبت به آنتن های داخلی فراهم می کنند ، سوالاتی دریافت می کنیم. این درست نیست ، اما آنتن های داخلی و خارجی نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند که آنها را برای مصارف مختلف مناسب می کند. بیایید از ابتدا شروع کنیم.

منظور از آنتن داخلی و خارجی چیست؟

آنتن های داخلی در داخل دستگاه قرار دارند و معمولاً برای کاربر قابل مشاهده نیستند. برای کلاینت های بی سیم ، یعنی تلفن های همراه ، رایانه و سایر دستگاه ها آنتن های داخلی کاملاً مسلط هستند روی این دستگاه ها. برای تجهیزات بی سیم مانند روترها ، مودم ها ، تکرارکننده ها و IAD ها ، هنوز فروشندگان زیادی وجود دارند که از آنتن های Wi-Fi خارجی استفاده می کنند. چندین نوع آنتن خارجی و داخلی در حال استفاده است ، اما برای محصولات بی سیم برای خانه ، این دو را تقریباً به طور انحصاری مشاهده خواهید کرد:

  • آنتن های داخلی PIFA که در نقاط دسترسی بی سیم AirTies استفاده می شود. این نوع آنتن هایی است که در اکثر تلفن های همراه استفاده می شود.
  • P در PIFA مخفف plan است. IF مخفف F معکوس است.
  • آنتن های دو قطبی خارجی ، هنوز هم در بسیاری از روترها و سایر دستگاه های دارای عملکرد بی سیم رایج است.
  • “دو قطبی” به این معنی است که از دو عنصر / قطب رسانا یکسان تشکیل شده است.

آنتن داخلی بهتر است یا خارجی ؟ (بخش اول)

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

با استفاده از آنتن Wi-Fi خارجی ، پوشش دونات شکل به شما می رسد

آنتن های دو قطبی خارجی را می توان به صورت جهت دار کنترل کرد. بنابراین ، اگر آنتن ها به طور کامل قرار بگیرند ، می توانند سیگنال قوی تری را در یک جهت مشخص ارائه دهند. سیگنال های کنترل جهت دار در خارج از منزل که موانع کمی برای سیگنال وجود دارد ، بهترین عملکرد را دارند. در داخل ، موانع بسیار زیاد است به طوری که فناوری Multipath (MIMO) ، که به سیگنال ها اجازه می دهد چندین مسیر را به طور همزمان به مشتری منتقل کنند ، معمولاً بهتر از کنترل جهت دار عمل می کند.

برای Multipath به حداقل رساندن منطقه کور نیز یک مزیت است.

آنتن دو قطبی خارجی دارای یک ناحیه کور 60 درجه است که به سمت بالا و پایین گسترش می یابد ، و باعث می شود الگوی سیگنال آنتن دو قطبی معمولی مانند یک پیراشکی بزرگ باشد. این بدان معنی است که قدرت سیگنال برای طبقه های بالا و یا پایین آنتن ضعیف تر خواهد بود.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را نیز از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید