اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش دوم)

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش دوم)

قبل از مطاله این بخش از مقاله اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ ، ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.

Starlink تاخیر کمتری خواهد داشت

در بخش اول این مقاله به آن اشاره کردیم که آزمایشات سرعت گرفته شده توسط آزمایشگران بتا Starlink نشان می دهد که تاخیر متوسط ​​39 میلی ثانیه است. که کمتر از دیگر ارائه دهندگان اینترنت ماهواره ای می باشد. اگر نمی دانید تاخیر زمانی یا پینگ چیست باید بگویم که، تأخیر زمانی است که سیگنال اینترنت از کامپیوتر شما به ISP ، سرور وب سایت و سپس به شما بازمی گردد.

با استفاده از اینترنت ماهواره ای سنتی ، این بدان معناست که سیگنال شما باید کیلومتر ها را را طی کند تا به ماهواره برسد ، سپس به سرور وب سایت برگردد ، تا ماهواره پشتیبان بگیرید و به شما برگردد اما با اینترنت ماهواره ای استارلینک این مشکل نیز به صورت کلی بهبود داشته است.

اما ماهواره های Starlink کلیومتر ها بالاتر از سطح زمین قرار خواهند گرفت. این بسیار نزدیکتر از ماهواره های دیگر است ، به این معنی که فاصله بسیار کمتری برای سیگنال اینترنت شما برای سفر به ماهواره Starlink وجود دارد و پینگ بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

اینترنت Starlink چگونه کار خواهد کرد؟

ماهواره های Starlink برای کاهش تأخیر در نزدیکی زمین قرار می گیرند و از لیزر برای افزایش سرعت اینترنت استفاده می کنند. ایلان ماسک و اسپیس ایکس امیدوارند که فناوری منحصر به فرد Starlink به آن کمک کند تا شکاف اتصال بین مناطق شهری و روستایی را پر کند.

در حال حاضر ، به دلیل هزینه های گسترده زیرساخت ها ، مناطق روستایی هنگام رسیدن به اینترنت با چالش هایی روبرو هستند. این به معنای هزینه حفر ، گذاشتن کابل یا فیبر و حتی رسیدگی به اختلافات مربوط به حقوق مالکیت است. اما ماهواره های Starlink سیگنال اینترنتی را مستقیماً به یک درگاه یا پایانه کاربر روی زمین منتقل می کنند. این بدان معناست که زیرساخت های کمتری برای رساندن سیگنال اینترنتی به خانه های روستایی مورد نیاز است.

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش دوم)

SpaceX می گوید: اینترنت Starlink سریعتر و تاخیر کمتری نسبت به اینترنت ماهواره ای فعلی خواهد داشت. اما چگونه؟

هر ماهواره Starlink با استفاده از لیزر با چهار ماهواره دیگر ارتباط برقرار خواهد کرد. این بدان معناست که آنها داده ها را با سرعت نور تقریباً در سرتاسر کره زمین منتقل می کنند. سرعتی که فقط اینترنت فیبر نوری با آن مطابقت دارد.

چند ماهواره Starlink در مدار هستند؟

با داشتن بیش از 800 ماهواره در مدار در حال حاضر ، Starlink امیدوار است که یک سیاره بزرگ 42،000 ماهواره ای ایجاد کند. در زمان نوشتن این مطلب ، SpaceX بیش از 800 ماهواره Starlink را به فضا پرتاب کرده است.

این بدان معناست که Starlink از 400 ماهواره ای که ایلان ماسک گفت برای پوشش خدمات اینترنت “جزئی” در مدار است پیشی گرفته است و هنوز راهی برای رفتن به 42000 ماهواره کل دارد که SpaceX اکنون امیدوار است پرتاب شود.

اینترنت ماهواره ای Starlink چیست؟ (بخش دوم)

برروی زمین ، Starlink شش ایستگاه زمینی را برای ارائه خدمات ماهواره ای ثابت راه اندازی کرد. 15ایستگاه در شهرهای زیر واقع شده اند:

هاوتورن ، کالیفرنیا
کنراد ، مونتانا
گرینویل ، پنسیلوانیا
North Bend ، واشنگتن
ردموند ، واشنگتن
مریلان ، ویسکانسین

SpaceX در ابتدا درخواستی را برای 1 میلیون ایستگاه زمینی به FCC ارائه داد. اما به لطف تعداد گسترده ای از متقاضیان آزمایش بتا (700000+) ، این شرکت اخیراً درخواست خود را برای درخواست مجوز ساخت FCC برای ساخت 5 میلیون ایستگاه زمینی اصلاح کرده است. 16 سایت ایستگاه زمینی که اخیراً درخواست شده اند ، شامل برخی از شهرهای زیر است:

سنگ آهک ، ماین
پاناکا ، نوادا
بیکنتاون ، نیویورک
کلاما ، واشنگتن
اوانستون ، وایومینگ

اینترنت ماهواره ای Starlink از چه تجهیزاتی استفاده خواهد کرد؟

شما از طریق یک بشقاب زمینی که به نظر می رسد مانند “یوفو روی چوب” به ماهواره های Starlink متصل شوید. با خرید یکی از این بشقاب ها و داشتن یک مودم اینترنت می توانید با پرداخت اشتراک ماهانه از اینترنت استارلینک بهره مند شوید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید