هرآنچه باید در رابطه با اینترنت اشیا بدانیم

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

هرآنچه باید در رابطه با اینترنت اشیا بدانیم

هرآنچه باید در رابطه با اینترنت اشیا بدانیم

هر روز صبح پرده ها در زمان تعیین شده باز می شوند ، گرمایش در حمام به طور خودکار روشن می شود و دستگاه قهوه اولین فنجان را دم می کند. وقتی به محل کار می روید ، درب گاراژ باز می شود ، درب به خودی خود قفل می شود و سیستم هشدار فعال می شود. در راه کار ، ماشین اطلاعات مربوط به ترافیک را دریافت می کند و به تنهایی مسیر جدیدی را پیشنهاد می کند. و در شرکت ، سیستم تولید مستقیماً با سیستم سفارش و تدارکات ارتباط برقرار می کند تا کالاها مطابق آن تولید شوند. همه این دستگاه ها و ماشین های متصل و هوشمند بخشی از اینترنت اشیا هستند.

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا (IoT) اشیاء فیزیکی را با دنیای مجازی متصل می کند. دستگاه ها و ماشین های هوشمند با یکدیگر و با اینترنت شبکه می شوند. آنها اطلاعات مربوط به محیط نزدیک خود را جمع آوری کرده ، تجزیه و تحلیل کرده و به آنها پیوند می دهند. دستگاه ها وظایف خاصی را بر این اساس انجام می دهند. به عنوان مثال ، اندازه گیری سنسور دمای بیرون ، در نتیجه دستگاه هوشمندی که در آن نصب شده است ، گرمایش را روشن می کند. همه این ها به طور خودکار و بدون دخالت کاربر فعال اتفاق می افتد.این امر با همکاری متقابل اجزای شبکه امکان پذیر می شود نظیر میکروکنترلرها، حسگرها و محرک هایی که تکانه های الکتریکی را به فشار ، حرکت ، دما یا سایر مقادیر مکانیکی تبدیل می کنند. سیستم های اینترنت اشیا پیچیده هستند: آنها دستگاه های جداگانه ، پایگاه های داده و به اصطلاح دروازه هایی را که چندین شبکه را به یکدیگر متصل می کنند ، ترکیب می کنند. آنها از طریق یک رابط عمدتا بی سیم به اینترنت متصل شده و داده ها را ارسال می کنند یا برعکس ، دستورات را دریافت می کنند.

توسعه به سمت اینترنت اشیا ، با یک توستر شروع شد

اینترنت اشیاء به عنوان زیرساخت فناوری در دهه 2000 پدیدار شد. اما یک وسیله روزمره وجود داشت که می توانست اطلاعات مربوط به وضعیت خود را به صورت بی سیم منتقل کند: در سال 1982 ، دانش آموزان علوم کامپیوتر در پیتسبورگ ، ایالات متحده ، سطح پر شدن یک دستگاه نوشیدنی را از طریق اینترنت پیش بینی کردند. اولین لوازم خانگی شبکه ای در سال 1990 ، در روزهای اولیه ظهور شبکه جهانی وب و قبل از راه اندازی اولین وب سایت در سال 1991 ، انجام شد: جان رومکی ، متخصص نرم افزار و شبکه آمریکایی و سایمون هکت ، دانشمند رایانه ای استرالیایی در طی یک کنفرانس یک توستر به اینترنت متصل کردند. که می شد آن را به صورت آنلاین خاموش و روشن کرد. این توستر در حال حاضر به عنوان اولین دستگاه اینترنت اشیا در نظر گرفته می شود.هرآنچه باید در رابطه با اینترنت اشیا بدانیم

شرکت مهندسی چکاد پردازش با بکارگیری محصولات باکیفیت و همچنین با توجه به میزان هزینه درخواستی مشتری، اقدام به پیاده سازی سیستم هوشمند ساختمان در منازل مسکونی شما کرده و باعث رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان خود گردیده است.

محقق انگلیسی کوین اشتون در سال 1999 واژه “اینترنت اشیا” را ابداع کرد. کارشناس فناوری های حسگر و شناسایی در موسسه فناوری ماساچوست از آن برای توصیف برچسب های RFID منفعل استفاده کرد. RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) فناوری است که در آن خواننده می تواند داده ها را بدون تماس با برچسب رادیویی بخواند و ذخیره کند. در اینجا نیز اشیاء فیزیکی به دنیای مجازی متصل شده اند ، اما فقط در یک محدوده محدود. کمی بعدتر ، در سال 2000 ، گروه لوازم الکترونیکی LG ایده یخچال مجهز به اینترنت را ارائه کرد: هنگامی که ذخایر پنیر ، کره یا تخم مرغ به پایان می رسد ، صاحبخانه را مطلع می کند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید