معایب سیستم voip

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

معایب سیستم voip

معایب سیستم voip

هر چیزی که مزیتی دارد معایبی نیز دارد. تلفن VoIP نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله قصد داریم تا موارد منفی مربوط به سرویس VoIP را به صورت کامل و جامع بررسی کنیم. همراه ما باشید.

1) اتصال به اینترنت معتبر مورد نیاز است

برای شروع ، سرویس VoIP شما نیاز دارد تا به اینترنت متصل شود. اگر پهنای باند شبکه شما کم باشد ، خدمات دریافتی نیز ممکن است با مشکل مواجه شوند. VoIP آنقدر که انتظار دارید از پهنای باند استفاده نمی کند؛ اما بهتر است از یک اینترنت با پهنای باند زیاد و کیفیت مطلوب استفاده کنید. سرعت بارگذاری هر دستگاه باید حداقل 100 کیلوبیت بر ثانیه باشد. یک اتصال خوب دارای پینگ پایین است که تاخیر و ثبات اتصال اینترنت را برای شما فراهم می کند.

2) تاخیر در دریافت اطلاعات

گذشته از سرعت ، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که هر فناوری مبتنی بر اینترنت می تواند با آن روبرو شود. هنگام برقراری ارتباط آنلاین ، هر پیام (اعم از ایمیل ، ویدئو یا صوت) ممکن است با تاخیر دریافت و ارسال شود و این مشکلات بدلیل پینگ بالا می باشد. پینگ بالا باعث تاخیر در دریافت اطلاعات می شود.

پینگ بالا بدلیل اینترنت نامناسب یا اتصالات نامناسب اینترنت شما می باشد. برای رفع این مشل بهتر است از یک اینترنت خوب استفاده کنید. اگر هم اکنون از اینترنت ADSL استفاده می کنید، می توانید از شرکت های مختلف درخواست اینترنت پرسرعت VDSL دهید که سرعت آن ها بسیار خوب می باشد.

چرا تأخیر در ارسال اطلاعات رخ می دهد ؟

  • اتصال به اینترنت ضعیف : VoIP به پهنای باند بیشتری نسبت به وب گردی معمولی نیاز دارد. بنابراین ، اگر سرعت اینترنت خود را در حد مطلوب می دانید ، باید حتما راجب اینترنت مورد نیاز برای ویپ هم تحقیق کنید.
  • روتر نامناسب : برای اینکه خدمات VoIP بدون مشکل اجرا شود ، به روتر تخصصی VoIP نیاز دارد. این روتر برای اولویت بندی بسته ها پیکربندی شده است تا اولویت بیشتری برای ترافیک صوتی نسبت به داده ها داشته باشد.
  • کابل های نامناسب : کابل های اترنت در طیف وسیعی از دسته ها یا سطوح قدرت ارائه می شوند. برای VoIP ، بهتر است از کابل اترنت Cat-5e یا بالاتر استفاده کنید. کابل های پایین ممکن است نامناسب باشند.

معایب سیستم voip

جهت طراحی، برآورد هزینه و خرید تجهیزات، نصب، کانفیگ و راه اندازی سیستم VOIP کافیست با مشاوران ما در چکاد پردازش درتماس باشید.

چگونه می توان مشکلات در تاخیر اطلاعات را برطرف کرد ؟

  • از اینترنت پرسرعت استفاده کنید : بهتر است اینترنت خود را مورد ارزیابی قرار دهید و در اینترنت جستجو کنید و بهترین اینترنت کشورتان را تهیه کنید. پهنای باند خوب و پینگ خود در اولویت شما باید باشد.
  • کابل های اترنت را ارتقا دهید : از کابل CAT-5e یا CAT-6 Ethernet در همه دستگاههای VoIP استفاده کنید. از کابل های قدیمی یا ضعیف استفاده نکنید.

3) ردیابی مکان برای تماس های ضروری

ردیابی موقعیت مکانی آخرین مزیت VoIP است. به دلیل قابلیت حمل و قابل دسترسی VoIP ، تشخیص دقیق محل شما برای شخص ثالث دشوار است. تماس ها از یک آدرس IP بدون داده GPS یا اطلاعات برج سلولی برای ردیابی انجام می شود. در حالی که 99 درصد از تماس گیرندگان به این اطلاعات نیاز ندارند.

استفاده از خدمات VoIP در خانه

برای اتصال به ارائه دهنده خدمات VoIP به یک تلفن VoIP نیاز دارید. شما می توانید این کار را به یکی از دو روش زیر انجام دهید:

  • یک VoIP اختصاصی را به اترنت سیمی وای فای خود متصل کنید.
  • از تلفن معمولی آنالوگ خود اما با آداپتور تلفن آنالوگ استفاده کنید.

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله ” مزایا سیستم voip (بخش اول)” را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید