تفاوت کابل اترنت و پچ کابل چیست؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت کابل اترنت و پچ کابل چیست؟

تفاوت کابل اترنت و پچ کابل چیست؟

کابل اترنت چیست؟

“اترنت” نوعی پروتکل است که روشی را برای حرکت بیت های اطلاعات بر روی یک رسانه خاص تعریف می کند.  کابل هایی مانند کابل فیبر نوری ، جفت تابیده یا کابل کواکسیال و کابل دسته متعلق به کابل اترنت هستند و دو نوع متداول کابل اترنت کابل شبکه مسی و کابل فیبر نوری است. معمولاً ، برای ساده سازی نامگذاری ، مردم عادت می کنند کابل های اترنت دسته مانند Cat5 ، Cat5e و Cat6 را به عنوان کابل اترنت صدا کنند.

کابل پچ چطور؟

کابل پچ که  گاهی اوقات پچ کورد نیز نامیده می شود ، این یک کابل با اتصالات در هر دو انتهای آن است که برای اتصال یک دستگاه انتهایی به چیز دیگری مانند منبع تغذیه استفاده می شود. مشابه کابل های اترنت ، کابل فیبر پچ و کابل پچ اترنت مانند کابل پچ فیبر LC یا کابل پچ Cat6 RJ45 وجود دارد و کابل های پچ اغلب برای مسافت کم در دفاتر کار و کمد های سیم کشی استفاده می شوند. کابل پچ اترنت می تواند کامپیوتر را به یک هاب شبکه ، روتر یا سوئیچ اترنت متصل کند که برای افرادی که شبکه های رایانه ای خانگی را ایجاد می کنند مفید است.

بنابراین ، به زبان ساده ، کابل اترنت به انواع کابل اشاره دارد. در حالی که کابل پچ در هر دو انتها رابط دارد و به بخشی از کابل اترنت تعلق دارد. این تفاوت بین آنهاست.

تفاوت کابل اترنت و پچ کابل چیست؟

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

آیا همه کابل های اترنت یکسان هستند؟

خیر. با توجه به توضیحات بالا ، انواع مختلفی از کابلهای اترنت مانند کابل فیبر نوری ، کابل کراس اوور اترنت و کابل مسی دسته وجود دارد. آنها مشخصات و کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال ، کابل فیبر نوری برای مسافت های طولانی یا برای برنامه هایی که به پهنای باند بالا یا انزوای الکتریکی نیاز دارند ، استفاده می شود. در حالی که از کابلهای کراس اوور اترنت در ساختمانها استفاده می شود.

آیا می توانم از کابل پچ به عنوان کابل اترنت استفاده کنم؟

بله. در اکثر موارد ، کابل اترنت و کابل پچ می توانند در شبکه های مسی یکسان باشند. اما مورد بعدی معمولاً کوتاه تر از “پچ پنل” به سوئیچ شما است. به عنوان مثال ، برای سیم کشی شبکه خانگی نیاز به استفاده از کابل پچ Cat6 Ethernet 100ft است. در این شرایط می توان از کابل پچ 100ft Cat6 به عنوان کابل اترنت استفاده کرد.

انواع کابل اترنت متنوع است که تفاوت اساسی بین کابل اترنت و کابل پچ است. بنابراین ، وقتی صحبت از کابل اترنت در مقابل کابل پچ می شود ، منطقی دانستن انواع و کاربردهای آنها کلید مقایسه و درک آنهاست. برای خریداری پچ کورد شبکه می توانید به فروشگاه چکاد پردازش مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید