آینده اینترنت اشیا

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

آینده اینترنت اشیا

آینده اینترنت اشیا

دیجیتالی شدن محیط زندگی ما تازه آغاز شده است. محققان “اینترنت اشیاء” را گام بزرگ بعدی در راه رسیدن به دنیای دیجیتالی بهینه شده در آینده می دانند. اما انسان ها هنوز در چنین جهانی چه نقشی خواهند داشت؟

در آینده ، خودروها فقط در داخل و خارج از پارکینگ به طور مستقل پارک می کنند ، بدون این که راننده مجبور باشد کاری انجام دهد ، آنها مقصد برنامه ریزی شده را پیدا می کنند ، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، سرعت خود را با جریان ترافیک تطبیق می دهند ، به سمت نزدیکترین پمپ بنزین ، ایستگاه شارژ یا کارگاه حرکت می کنند ، از ترافیک جلوگیری می کنند و از موانع جلوگیری می کنند.

در شرکت اینترنتی گوگل در کالیفرنیا ، محقق آلمانی روباتیک سباستین ترون نقش کلیدی در توسعه وسیله نقلیه تحت کنترل رایانه ایفا کرد و معتقد است که این خودرو باید “به طور قابل توجهی قابل اعتماد تر از وسایل نقلیه انسانی” باشد. به هر حال ، آن ها در یک میلیون تصادف جاده ای مرگبار در سراسر جهان دخیل هستند. رئیس آزمایشگاه هوش مصنوعی در دانشگاه استنفورد معتقد است: “اگر ما موفق باشیم ، جهان را تغییر خواهیم داد.”

میلیاردها دستگاه متصل در “اینترنت اشیا”

اما نه تنها خودروسازی ما با تغییرات اساسی روبرو است. در “اینترنت اشیا” یا IOT ، سیستم های گرمایش معیوب به طور مستقل با یک تکنسین خدمات تماس می گیرند و از قبل تجزیه و تحلیل خطا را به او ارائه می دهند ، یخچال ها غذای تمام شده را دوباره سفارش می دهند و خرده فروشان آنلاین در حال حاضر آزمایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل کالا را مورد ازمایش قرار می دهند.

کم کم تقریباً همه اشیاء روزمره به اینترنت مجهز می شوند. طبق برآوردهای شرکت تجهیزات شبکه اریکسون ، تا سال 2020 بیش از 50 میلیارد دستگاه در سراسر جهان به شبکه اینترنت متصل می شوند .

تبلت هایی با اتصال به اینترنت

در پزشکی ، دیجیتالی شدن نه تنها در آزمایشگاه ها و کلینیک ها پیشرفت بزرگی کرده است. فناوری پزشکی شبکه ای به تدریج زندگی روزمره را در دست گرفته است و این به “ساعت های هوشمند” ختم نمی شود که ما می توانیم با اندازه گیری روی مچ دست ، تمرین روزانه خود را بهینه کنیم.

آینده اینترنت اشیا

به عنوان مثال ، شرکت آمریکایی پروتئوس بیومدیکال یک “سنسور و سیستم نظارت بر غذا” را توسعه داده است . این یک تراشه تشخیصی است که با یک قرص بلعیده می شود و نتایج آن را برای گیرنده ارسال می کند. در صورت لزوم ، داده های ارزیابی شده می توانند مستقیماً به پزشک منتقل شوند.

“اینترنت اشیا” جهان را تغییر می دهد

آنچه ممکن است شبیه داستان های علمی تخیلی به نظر برسد ، فقط گام بعدی منطقی در راه رسیدن به جامعه دیجیتال فردا است. اینترنت به حلقه اصلی زندگی ما تبدیل شده است. ما دیگر با رایانه ها و تلفن های هوشمند خود دائما آنلاین نیستیم. ماشین آلات و لوازم خانگی نیز به طور فزاینده ای به شبکه اینترنت متصل می شوند. آنها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، داده هایی را که برای عملکرد روان آنها نیاز دارند ارسال و به دست می آورند. همه این ها به طور چشمگیری کار و زندگی روزمره ما را در آینده تغییر خواهد داد.

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله داده های بزرگ و امنیت در IoT را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید