چگونه یک برنامه نویس خوب شویم (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

چگونه یک برنامه نویس خوب شویم (بخش دوم)

چگونه یک برنامه نویس خوب شویم

قبل از مطالعه این بخش از مقاله، پیشنهاد می‌شود ابتدا بخش اول آن را مطالعه کنید.

5. کدهای زیادی را بخوانید

وقتی کد دیگران را می‌خوانید، می‌بینید که چگونه شخص دیگری یک مشکل برنامه نویسی را حل کرده است. اما با آن به عنوان ادبیات رفتار نکنید. به آن به عنوان یک درس و یک چالش فکر کنید. برای بهتر شدن از خود بپرسید:

چگونه می‌توانستم آن بلوک کد را بنویسم؟ حالا که راه حل دیگری می‌بینید، چه کاری متفاوت انجام می‌دهید؟ چه چیزی یاد گرفتم؟ چگونه می‌توانم آن تکنیک را در کدهایی که در گذشته نوشته ام اعمال کنم؟ (“من هرگز فکر نمی‌کردم از نزول بازگشتی در آنجا استفاده کنم…”). چگونه این کد را بهبود ببخشم؟ و اگر این یک پروژه منبع باز است که در آن مطمئن هستید راه حل بهتری دارید، آن را انجام دهید!

6. کد بنویسید، و نه فقط به عنوان تکالیف

کار بر روی پروژه‌های برنامه نویسی شخصی مزایای زیادی دارد. برای اولین بار، راهی برای یادگیری ابزارها و فناوری‌هایی به شما می‌دهد که در شغل فعلی شما در دسترس نیستند، اما شما را برای شغل بعدی آماده‌تر می‌کند. چه در یک پروژه منبع باز مشارکت داشته باشید و چه در یک سازمان محلی، به مهارت‌های فنی و اعتماد به نفس دست خواهید یافت. (به‌علاوه، پروژه‌های شخصی شما به کارفرمایان بالقوه نشان می‌دهد که شما یک شروع کننده هستید که هرگز از یادگیری دست نمی‌کشید.)

یکی دیگر از مزیت‌های نوشتن کد برای سرگرمی این است که شما را مجبور می‌کند تا مسائل را خودتان بفهمید. شما نمی‌توانید مسائل سخت را به شخص دیگری بسپارید، بنابراین شما را از درخواست کمک خیلی زود باز می‌دارد.

چگونه یک برنامه نویس خوب شویم

7. هر طور که می‌توانید با توسعه دهندگان دیگر کار کنید

به گوش دادن به دیگران کمک می‌کند. این ممکن است به معنای برنامه نویسی جفتی یا رفتن به یک هکاتون یا پیوستن به یک گروه کاربری برنامه نویسی باشد. هنگامی که در یک پروژه منبع باز مشارکت می‌کنید، به بازخوردهایی که از کاربران و سایر توسعه دهندگان دریافت می‌کنید توجه کنید. چه اشتراکاتی در نقد آنها می‌بینید؟

ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که یک مربی شخصی پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید تا شما را در همه چیز از تکنیک‌های کدنویسی گرفته تا تصمیم گیری‌های شغلی راهنمایی کند. این فرصت‌ها را از دست ندهید.

8. تکنیک‌ها را یاد بگیرید، نه ابزارها

زبان‌های برنامه نویسی، ابزارها و متدولوژی‌ها می آیند و می‌روند. به همین دلیل است که باید تا آنجا که می‌توانید با زبان‌ها و فریمورک‌های زیادی که ممکن است تجربه کسب کنید. روی اصول برنامه نویسی تمرکز کنید، زیرا اصول اولیه هرگز تغییر نمی‌کنند. به معماری بیشتر از برنامه نویسی توجه کنید. اگر مطمئن هستید که تنها یک راه درست برای انجام کاری وجود دارد، احتمالاً زمان بررسی واقعیت فرا رسیده است.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید