چگونه یک برنامه نویس خوب شویم (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

چگونه یک برنامه نویس خوب شویم (بخش اول)

چگونه یک برنامه نویس خوب شویم

زمان آن رسیده است که در مورد بهبود مهارت‌های برنامه نویسی خود صحبت کنیم. این یک هدف آسان برای بهبود شغلی است که باید به خود اختصاص داد، اما “برنامه نویس حرفه‌ای شدن” هدف ساده ای نیست. بنابراین اجازه دهید هشت دستورالعمل عملی را به اشتراک بگذارم که می‌تواند به عنوان نمودار جریانی برای بهبود مهارت‌های برنامه نویسی شما عمل کند.

1. به خود یادآوری کنید که چقدر باید یاد بگیرید

اولین قدم در یادگیری چیزی این است که تشخیص دهید آن را نمی‌دانید. این واضح به نظر می‌رسد، اما برنامه نویسان باتجربه به یاد دارند که چه مدت طول کشید تا بر این فرض شخصی غلبه کنند. بسیاری از دانشجویان علوم کامپیوتر با جسارت متکبرانه “من بهتر از همه می‌دانم” فارغ التحصیل می‌شوند.

2. تلاش برای اثبات حقانیت خود را متوقف کنید

برای عالی شدن نه فقط خوب شدن باید از تجربه یاد بگیرید. اما مراقب باشید، تجربه می‌تواند به ما یاد دهد که رفتار بد را تکرار کنیم و عادت‌های بد ایجاد کنیم. همه ما با برنامه نویسانی با هشت سال تجربه مواجه شده‌ایم … همان سال تجربه، هشت بار تکرار شده است. برای جلوگیری از این سندرم، به هر کاری که انجام می‌دهید نگاه کنید و از خود بپرسید: “چگونه می‌توانم این را بهتر کنم؟”

توسعه دهندگان نرم افزار مبتدی و بسیاری از افراد با تجربه به کد خود نگاه می‌کنند تا شگفت انگیز بودن آن را تحسین کنند. آنها تست‌هایی می‌نویسند تا ثابت کنند کدشان کار می‌کند به جای اینکه سعی کنند آن را شکست دهند. برنامه نویسان واقعاً بزرگ به طور فعال به دنبال جایی هستند که اشتباه می‌کنند زیرا می‌دانند که در نهایت کاربران نقص‌های آن‌ها را پیدا خواهند کرد.

چگونه یک برنامه نویس خوب شویم

3. “کد کار می‌کند” جایی نیست که شما متوقف شوید. این جایی است که شما شروع می‌کنید

بله، اولین قدم شما همیشه نوشتن نرم افزار با کیفیتی است که مشخصات را برآورده می‌کند. برنامه نویسان متوسط ​​در آن نقطه کار را ترک می‌کنند و به سراغ چیز بعدی می‌روند.

اما توقف پس از “انجام” مانند گرفتن یک عکس فوری و انتظار از آن است که یک اثر هنری باشد. برنامه نویسان بزرگ می‌دانند که اولین تکرار فقط اولین تکرار است.

4. آن را سه بار بنویسید

برنامه نویسان خوب نرم افزاری می‌نویسند که کار می‌کند. بزرگان نرم افزاری می‌نویسند که فوق العاده خوب کار می‌کند. این به ندرت در اولین تلاش اتفاق می‌افتد. بهترین نرم افزار معمولاً سه بار نوشته می‌شود:

ابتدا نرم افزار را می‌نویسید تا به خود (یا مشتری) ثابت کنید که راه حل ممکن است. دیگران ممکن است تشخیص ندهند که این فقط یک اثبات مفهوم است، اما شما این کار را می‌کنید. بار دوم، شما آن را عملی می‌کنید. بار سوم، کار را درست انجام می‌دهید.

وقتی به کار بهترین توسعه دهندگان نگاه می‌کنید این سطح از کار ممکن است واضح نباشد. هر کاری که آنها انجام می‌دهند بسیار درخشان به نظر می‌رسد، اما چیزی که شما نمی‌بینید این است که حتی توسعه دهندگان راک استار احتمالاً نسخه اول و دوم را قبل از نشان دادن نرم افزار خود به دیگران بیرون انداخته‌اند. دور انداختن کد و شروع مجدد می‌تواند یک راه قدرتمند برای گنجاندن “بهتر کردن آن” در گردش کار شخصی شما باشد.

در ادامه پیشنهاد می‌شود بخش دوم این مقاله را هم مطالعه فرمایید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید