چگونه طول عمر مودم را بالا ببریم؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

چگونه طول عمر مودم را بالا ببریم؟

چگونه طول عمر مودم را بالا ببریم؟

در حال که دلایل خرابی مودم را به خوبی می‌دانید، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از دوام بیشتر مودم خود انجام دهید.

از محافظ برق استفاده کنید

این احتمالاً مهمترین کاری است که می‌توانید برای محافظت از مودم خود انجام دهید. محافظ‌های برق میزان ولتاژی را که می‌تواند به مودم شما وارد شود را محدود می‌کند. هنگامی که ولتاژ افزایش می‌یابد، یا ولتاژ را مسدود می‌کند یا به زمین متصل می‌شود. در هر صورت، فقط قطعات الکترونیکی مودم شما را از سوختن نجات می‌دهد.

مودم خود را در مکانی امن قرار دهید

متأسفانه، محدودیت‌هایی برای نگهداری مودم وجود دارد، زیرا باید هم به پریز برق و هم به کابل تلفن یا منبع فیبر نوری نزدیک باشد، اما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا از رعایت دستورالعمل‌های زیر اطمینان حاصل کنید:

  • مودم باید در مکانی قرار گیرد که زمین نخورد یا با آن برخورد نشود
  • نباید در مکانی باشد که رطوبت زیاد است یا ممکن است خیس شود
  • به فضایی برای تخلیه گرما نیاز دارد، بنابراین نباید آن را روی اشیاء دیگر قرار داد
  • از مکان‌هایی با نوسانات شدید دما اجتناب کنید
  • از دسترسی به مکان‌های سخت اجتناب کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن را عیب یابی کنید
  • از خط داده خود محافظت کنید

چگونه طول عمر مودم را بالا ببریم؟

در طول طوفان، کابل یا خط DSL شما نیز مستعد افزایش برق است. راه‌های مختلفی وجود دارد که شرکت کابل یا تلفن شما از شما در برابر این جهش‌ها محافظت می‌کند، اما می‌توانید لایه دیگری از محافظت را با محافظ DSL یا کواکسیال اضافه کنید. محافظ APC Surge Protector با تلفن، DLS و محافظت کواکسیال هر آنچه را که نیاز دارید را در یک محافظ ولتاژ ارائه می‌دهد.

مودم را در شب خاموش کنید

اینکه آیا خاموش کردن مودم در شب واقعاً به افزایش عمر آن کمک می‌کند یا خیر بحث برانگیز است. ممکن است به کاهش ساییدگی و طول عمر کمتر کمک کند، اما روشن و خاموش کردن تجهیزات الکتریکی خود باعث ساییدگی می‌شود. برخی آن را توصیه می‌کنند و برخی دیگر فکر می‌کنند که این اتلاف وقت است، اما به هیچ وجه به مودم شما آسیب نمی‌رساند.

با این حال، حداقل میزان برق مصرفی خود را در هنگام خواب کاهش می‌دهید و می‌تواند به شما کمک کند تا عادت کنار گذاشتن اینترنت قبل از خواب را داشته باشید که می‌تواند منجر به خواب بهتر در شب شود.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید